החום בוטל: שבעה מעיינות צלולים ויפים בצפון הקרוב והבטוח

נמאס מהבריכה או מהרביצה במזגן? זה בדיוק הזמן להוציא את הילדים מהמסכים ולצאת לטבע, להשתכשך במעיין, לעשות פיקניק או ליהנות מפעילות נוספת. אבנית סטרולוב מצאה 7 מעיינות יפהפיים, קרובים לרכב, באזור בטוח שבעמק יזרעאל

עין יבקע
עין יבקע - עמק יזרעאל | צילום: אבנית סטרולוב

1. באר טבעון – עין שרקרק

עין שרקרק הוא מעיין בעל היסטוריה ארוכה, שמאמינים כי רבי יהודה הנשיא נהג לטבול בו. מכאן קבל המעיין שם נוסף "מקווה של רבי יהודה הנשיא". המעיין ממוקם לא רחוק מצומת אלונים. למעשה ניתן להשאיר את הרכב בצומת אלונים ולצעוד ברגל עד למעיין.

המעיין שהינו מעין באר, ממוקם בתוך מבנה אבן, ובו בריכה מבוטנת בגודל של 2 מטרים על 2.5 מטרים. גובה המים כ1.5 מטרים, והכניסה באמצעות סולם. המבנה עצמו ממוקם בלב השדה, מול נוף העמק המהפנט. בצמוד למבנה ניתן למצוא שולחן וספסל לישיבה.

שימו לב שהמעיין גם משמש מקווה לטבילה. משכך, המקום עמוס במיוחד בימי שישי.

ווייז: עין שרקרק

באר טבעון – עין שרקרק
באר טבעון – עין שרקרק | צילום: אבנית סטרולוב

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

2. עין חזין – עין אורן

מעיין עין חזין, המכונה גם עין אורן, ממוקם סמוך ליישוב בית לחם הגלילית. שמו עין אורן ניתן לו לזכרו של אורן נח, בן הישוב הושעיה שנפל בקרב בסג'עייה ביולי 2014, במבצע "צוק איתן". אורן ז"ל אהב מאד את נופי עמק יזרעאל, וחבריו מסיירת גולני שיפצו את המקום לזכרו.

המעיין חשוף בחלקו ומקורה בחלקו האחר. החלק המקורה הוא למעשה דק ישיבה וממנו משתלשלת נדנדה. בנוסף יש במקום ספסל. עומקו של המעיין מגיע ל-3 מטרים וגודלו כ-16 מ"ר.

ווייז: עין חזין

עין חזין – עין אורן
עין חזין – עין אורן | צילום: אבנית סטרולוב

 

3. באר אבא

באר אבא היא באר עמוקה, בעומק של ב-15 מטרים, הממוקמת בסמוך לישוב אלוני אבא, בין השדות החקלאיים ונוף העמק. מדובר בבאר שמוכרת לתושבי המקום בלבד, והיא מבודדת ויפהפייה. בצמוד לבאר עץ אקליפטוס גדול וממנו משתלשלת נדנדה. ניתן להיכנס אל הבאר באמצעות סולם מתכת המותקן במקום.

ווייז: באר אבא. במידה ואין לכם ווייז, הכנסו ליישוב אלוני אבא, הגיעו רחוב אלונים, ובעת שהרחוב מתעקל ימינה, המשיכו ישר בדרך עפר. לאחר כחצי ק"מ בדרך העפר, פנו ימינה בשנית, ולאחר כ-50 מטרים פנו שמאלה.

באר אבא
באר אבא | צילום: אבנית סטרולוב

 

4. מוזיאון פתוח ומעיין – מעיין אלרועי

מעיין אלרועי קיבל את שמו מהיישוב הסמוך לו – אלרועי. כאן נצא פארק שלם. הפארק, המכונה פארק הקטר, שימש בעבר כתחנת אלרועי של הרכבת החיג'אזית, ומוצבים בו דגמים שונים של קרונות וקטרים, טרקטורים ועוד. הפארק הוא מוזיאון פתוח והילדים מוזמנים לטפס ולגעת במוצגים.

במקום מספר רב של שולחנות פיקניק. במרחק הליכה קצר ממוקם מעיין אלרועי. המעיין שימש במקור כבריכה להשקיית הפרדסים הסמוכים.

המעיין נובע בכל ימות השנה. יש בו חלק רדוד המתאים לילדים קטנים, ובריכה עמוקה. מול המעיין מעין אמפי מסלעים, המתאים לישיבה ולפיקניק, ומקל על הכניסה למים. בסופי שבוע ניצבת במקום עגלת קפה וג'חנון.

באזור שבילי הליכה ופינות ישיבה מרובות.

ווייז: מעיין אלרועי

מעיין אלרועי
מעיין אלרועי | צילום: אבנית סטרולוב

 

5. טיילת ציפורי טחנת הנזירים

נחל ציפורי הוא נחל איתן, הזורם לאורך כל השנה. הוא מתחיל את דרכו בהרי נצרת, עובר בגליל התחתון ובעמק יזרעאל ומסתיים בנחל הקישון. אל מרבית חלקי הנחל עצמו אין להיכנס בשל זיהום וזרימת מי ביוב. לאורכו של הנחל הוקמה טיילת ארוכה ויפהפייה, העוברת בין שרידים היסטוריים, שדות חקלאים ועוד. לאורך הטיילת, אשר הינה נגישה פזורים גם גשרונים.

מבנה טחנת הנזירים הוא מבנה עתיק, שנבנה בשנת 1825 אשר היה שייך למנזר הכרמליטי ושימש לטחינת קמח באמצעות שימוש במים שהגיעו באמה מעין יבקע.

מן הטחנה ניתן לצאת בהליכה רגלית אל עין יבקע, או לטייל לאורך הטיילת הסלולה. לצד הטיילת מדשאות, פינות ישיבה ועוד. חלקו של השביל עובר ממש בלב הנחל.

ווייז: טחנת הנזירים נחל ציפורי

טיילת נחל ציפורי – טחנת הנזירים
טיילת נחל ציפורי – טחנת הנזירים | צילום: אבנית סטרולוב

 

6. עין יבקע

מעיין עין יבקע מוכר גם בשם מעיין הסוסים. הוא ממוקם על כביש 77, לא רחוק מצומת זרזיר. המעיין היפהפה הוא אחד משלוש הנביעות המרכיבות את נחל ציפורי.

במקום נמצא גם זרימה יפהפיה עם מפלונים קטנים,  הזורמת תחת צל העצים, וגם, וזה החלק המרשים ביותר במעיין, בריכה מלבנית גדולה בעומק של מטר ובאורך של כ-25 מטרים אליה נאגמים מי המעיין. הכניסה אל הבריכה קלה שכן יש מדרגות אבן (שימו לב לא להחליק).

המים כאן צלולים וקרירים, וסביב המעיין ריצוף וגדר סלע עליה ניתן לשבת. זה מקום מושלם לפיקניק. השעות הטובות ביותר להגיע אל המעיין הן בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות בין הערביים. אנחנו הגענו בשעה 18:00, שעה נהדרת מבחינת הטמפרטורות, והמעיין היה כמעט ריק. בשאר השעות עלולים למצוא את המעיין עמוס.

ניתן להגיע עם הרכב ממש עד המעיין, שימו לב כי החלק האחרון הוא דרך עפר לא סלולה, אך היא עבירה לכל רכב.

מאחר והחלק הזורם רדוד מאד, נוצר לצערי מנהג להניח שולחן וכסאות  באמצע המעיין, ולעשות פיקניק, ואף מנגל ממש באמצע המעיין בתוך המים.

ווייז: מעיין הסוסים

עין יבקע
עין יבקע | צילום: אבנית סטרולוב

 

7. עינות ציפורי

עינות ציפורי הם חלק מקבוצת 3 הנביעות המזינות את נחל ציפורי, ביחד עם עין יבקע ועם עינות יפתחאל. מעיינות ציפורי ממוקמים בסמוך ליישוב ציפורי, ולא רחוק מהגן הלאומי ציפורי.

בעבר היו כאן מספר נביעות. כיום ניתן למצוא 2 נביעות. בנוסף, נמצא כאן אמת מים שהילדים יאהבו ללכת בתוכה. הנביעה המרכזית זורמת לתוך שרידי מבנה עתיק, היוצר בריכה מרובעת רדודה בגודל של 5 מטרים על 5 מטרים. מבריכה זו זורמים המים אל בריכה נוספת רדודה יותר ונמוכה יותר. המים צלולים ונעימים.

ווייז: עינות ציפורי

עינות ציפורי
עינות ציפורי | צילום: אבנית סטרולוב