שישי חופשי חגיגי - 4 המלצות בעקבות סימני ראש השנה

טעימות של יין רימונים או של שנאפס תפוחים? ביקור במכוורת דבש או מפגש עם פרי חדש? ירדן כחול מצאה ארבעה מקומות לסיים בהם את סוף השבוע האחרון של השנה

מזקקת הולנדר. צילום: מיכל בן ארי מנור

בראש השנה נהוג לשלב בארוחת החג מאכלים המסמלים את המשאלות והתקוות שאנחנו מאחלים לנו ולסובבים אותנו בשנה הקרובה ולברך עליהם, מאכלים אלו מכונים סימנים, ברכות או ברכיות והם חלק מסדר הברכות של ערב החג ובערב למחרת. 

רימונים - יקב רימון, הגליל העליון

אחד מסימני חג ראש השנה הוא פרי הרימון ואם לא ידעתם, לרימון סגולות רפואיות מדהימות, אותו ניתן לצרוך גם כשמן או מיץ רימונים חמצמץ-מתוק, ואפילו כיין. כאן נכנס לתמונה יקב רימון, היקב הראשון מסוגו בעולם המייצר יינות מרימון בלבד. היקב נמצא בלב הרי הגליל, לצד עצי רימון מרהיבים מזן חדש, עם פרי גדול במיוחד ורמות סוכר גבוהות המאפשרות את תהליך ייצור יין הרימונים.

מרכז המבקרים של היקב מציע שלושה סוגי מסלולי טעימות: מסלול קלאסי, פרימיום הכולל יין ושוקולד, או פרימיום הכולל יין וגבינות. בכל אחד מהמסלולים תקבלו הסבר על היסטוריית היקב ותהליך ייצור היין, הסבר מפורט על הסגולות הבריאותיות של הרימון ומושג לגבי מוצרי הקוסמטיקה הטבעיים המופקים משמני הרימונים וטעימה של סוגי יינות שונים מהיקב.

אתר האינטרנט של יקב רימון

כתובת: פארק תעשייה דלתון

 

תפוחי עץ - מזקקת הולנדר, בית מאיר

המנהג המפורסם של ארוחת ראש השנה הא כמובן תפוח בדבש, אבל מה דעתכם לגוון אותו עם תפוח באלכוהול? במזקקת הולנדר, השוכנת במושב בית מאיר וצופה אל נוף הרי ירושלים, תוכלו לטעום ליקרים ושנאפסים מפירות תוך כדי שמיעת סיפור משפחתי מיוחד אודות יצירתיות ויזמות.

הסיפור של המבשלה התחיל בסלובקיה, עוד לפני מלחמת העולם השנייה, שם היה למשפחת הולנדר יקב. לאחר עלייתה של המשפחה לארץ, עם קום המדינה, הם החלו לסחור ביין, אבל בעקבות משבר הם חדלו מפעילות בתחום. בשנת 2021 הם חלמו להקים מזקקה בהרי ירושלים, ועברו תלאות רבות (כולל שריפת שכילתה את השטח שלהם) עד שבמרץ 2019 הם הגשימו את החלום ופתחו את המזקקה ומרכז המבקרים. כיום מזקקת הולנדר מייצרת שנאפסים מפירות - אתרוגים, תפוחים, תאנים, מישמשים וענבים.במזקקה המיוחדת מתקיימים סיורים מודרכים הכוללים גם טעימות אל מול הנוף המרהיב (אפשר להגיע רק לטעימות בלי הסיור).

כתובת: הברוש 47, מושב בית-מאיר

פרטים ותיאום סיור באתר של המזקקה

מזקקת הולנדר. צילום: מיכל בן ארי מנור
מזקקת הולנדר. צילום: מיכל בן ארי מנור

כתבות נוספות ב-Mood תיירות

פרי חדש - משתלת דרך הזית, מושב זמרת

במהלך ראש השנה נהוג לברך בברכת "שהחיינו" על פרי חדש שטרם אכלנו אותו העונה, אז הלכנו לחפש עצי פרי במשתלת דרך הזית.

יותר ויותר משתלות מתגלות בארץ, כמין טרנד חדש לבילוי של שישי בבוקר, שהולך ותופס תאוצה, אך כזו משתלה בוודאי לא הכרתם: משתלת "דרך הזית" היא גן עדן לאוהבי צמחיה, אבל לא רק! במקום תמצאו בית קפה קסום, בתוך יער עצי זית ופרי בני מאות שנים, עם נדנדות לישיבה על הבר ומגוון מארזי פיקניק חלומיים. התפריט בבית הקפה של המשתלה כולל: ארוחת בוקר מגוונת, טוסטים, פוקאצ'ה, פיצות מטורפות, פלטת גבינות, סלט ירקות, שייק פירות, קפה לסוגיו ושתייה קרה - וזה עוד לפני שסיפרנו לכם על המאפים שבמקום. אחרי שתשביעו את קיבתכם, תעשו סיבוב במשתלה, בין האדניות היפות, הצמחים והכדים המיוחדים ואפילו לבחור מתנת חג לאורחים, אם עדיין לא עשיתם זאת.

אתר האינטרנט של המשתלה

כתובת ב"ווייז": דרך הזית זמרת

משתלת דרך הזית
משתלת דרך הזית

 

דבש - מכוורת "הכול דבש", יסוד המעלה

בואו נודה באמת, המאכל שהכי מזוהה עם ראש השנה, הוא הדבש – ועל כן מצאנו לכם, בלב המטעים של יסוד המעלה, מכוורת בה מייצרים סוגים שונים של דבש טהור, ממגוון פרחי הגליל העליון. מכוורת "הכול דבש" מפיקה דבש איכותי ביותר, המיוצר באופן טבעי, ללא חימום או סינון, מפרחים הניחנים בסגולות רפואיות מדהימות בגליל.

אל המכוורת ניתן להגיע להתרשמות ואפילו לסיור מאורגן, האורך כשעה וחצי, בו תלמדו על עבודתו של הדבוראי ועל הדבורים הנדיבות, תטעמו סוגי דבש שונים ואפילו תצפו בסרט קצרצר. בסיום הסיור, תוכלו לרכוש מהדבש ומוצריו השונים בחנות של המכוורת, וכך על הדרך לסמן "וי" על מתנת חג מיוחדת למשפחה.

אתר האינטרנט של המכוורת

כתובת ב"ווייז: הכל דבש יסוד המעלה

אם כבר הגעתם עד לפה, במרחק 3 דקות מכם, נמצאת שמורת החולה היפהפייה, שהיא גם שמורת הטבע הראשונה בישראל והמפורסמת ביותר. בשמורה חיים חמישה מינים של דגים, כך שאפשר גם לסמן וי על סימן נוסף של ראש השנה, הלוא הוא ראש של דג. אל שמורה זו נודדים בסתיו המוני עופות וציפורים ממינים שונים, מכל קצוות העולם, מראה מדהים בין אם אתם חובבי צפרות ובין אם לא. בכניסה תוכלו להתרשם ממרכז המבקרים "עופוריה", ולצאת לאחריו לסיור באזור השמורה.

ירדן כחול – היא כתבת צרכנות ותיירות ובלוגרית טיולים