חופשת סתיו במקום הכי רגוע בארץ: 5 המלצות למצפה רמון

זה כבר לא יעד של עצירה על הדרך, מדובר באחד המקומות הבטוחים והיפים בארץ. יש כאן קסם מדברי מיוחד, אנשים בעלי חזון והשראה ושמיים זרועי כוכבים. עדי ארצי שלו הכינה מדריך עם 5 מקומות יפים ומומלצים לביקור במצפה רמון

יקב ננה - יקב מדברי
יקב ננה - יקב מדברי | צילום: עדי ארצי שלו

מצפה רמון ממוקמת בלב המדבר, היא העיירה המבודדת ביותר בישראל (גם הטילים לא מגיעים אליה), ואחד היעדים האטרקטיביים לנופשים וחובבי הטבע.

הנוף הפראי, השקט המוחלט, והאטרקציות השונות הופכים את האזור לפנינה מדברית מדהימה. תוסיפו לזה את העובדה שמדובר כרגע באחד המקומות היותר בטוחים בארץ, ותבינו למה לדעתי מדובר ביעד אטרקטיבי, ששווה להגיע לבקר בו.

אספתי חמש נקודות שאסור לפספס בביקור במצפה רמון ובדרך אליה, כל אחת מהן מציעה חוויה ייחודית המשלבת טבע, תרבות וקולינריה.

 

1. עגלת קפה גאולה – נוף עוצר נשימה, ובגלל יותר מסיבה אחת

העגלה המיוחדת, שנקראת על שם הסבתא האהובה "גאולה", נמצאת עכשיו במקום חדש ומקסים שמציע תצפית מדהימה לנוף של שמיים כחולים וכרמים.

פתחו אותה זוג אחים ונשותיהם, בחצר האחורית של הבית האדום, בית ההורים, אבל עכשיו המיקום קצת השתנה והיא זוכה לקומה שניה, ומרפסת משגעת. האחים מנהלים את המקום לצד שירות מילואים ושמירה על המושב כרבש"צ. האווירה משפחתית, נעימה ומחוייכת.
יש כאן מנות מיוחדות, כמו קרואסון מפנק עם חמאה, דג מעושן וחזרת – המנה של סבתא גאולה.
ותוכלו למצוא גם כריכים טעימים, ברוסקטות טריות, פלטה של גבינות ויין מקומי.

אם תמשיכו לפסוע עם הכרמים למטה תגיעו למגרש של מכוניות שרופות. אלה שרידי המכוניות מהנובה. כן, נוף גן עדן לצד תזכורת מהגיהנום. מילואים והגנה על הישוב לצד יין ופלטת גבינות משובחת. יש כאן הכל מהכל. ואולי זה סוד הקסם.

היכן: גאולה, מושב תקומה. שעה נסיעה מהמרכז דרומה.

עוד פרטים באינסטגרם

עגלת קפה גאולה
עגלת קפה גאולה | צילום: עדי ארצי שלו

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

2. כרם NANA וחוות משכית – יקבים מדברי ייחודי

ידעתם שיש דרך יין רצופת חוות וכרמים במדבר? בואו תכירו שני מקומות שלגמרי שווים עצירה.

אם אתם חובבי יין, אתם חייבים להכיר את יקב NANA. היקב המיוחד הזה, שנמצא 800 מטרים בדיוק מעל פני הים, מציע יינות מינרליים, חדים וקלים, בדיוק מה שמתאים לחייך הישראלי.

"החייך הישראלי נהיה יותר צעיר, חברה בני 25 שרוצים לשתות משהו קליל עם קצת גבינות", אומר ערן רז "הענבים גדלים בתנאים המדבריים הקשים, מה שהופך את תהליך גידולם לחוויה מעניינת ומאתגרת – ואת טעמם לייחודי".

תוכלו ללמוד במקום על גידול ענבים בנגב וליהנות מטעימות של יינות ייחודיים בליווי גבינות משובחות.

אז איך זה לגדל ענבים בנגב?

ערן מספר: "באתי מאזור ירושלים. חשבתי שאני יודע הכול, אבל הבנתי שאני צריך למחוק כל מה שידעתי ולהתחיל לחשוב מדבר... אין הרבה גשם, האדמה קשה, אין עשב. כשהגעתי למקום הזה וראיתי שרידים של יקבים עתיקים הבנתי שאפשר לייצר פה יין טוב. בלילות הראשונים ישנתי פה לבד ושמרתי על השטח. אני ממש במתווה של נחל צין ויש פה ציר הברחות ממצרים. ניסו להפחיד אותי אבל נשארתי".

ערן תמיד האמין שמצפה רמון יכול להיות אזור יין.  זה לקח כמה שנים, אבל הבציר הראשון שהיה בשנת 2010 הוכיח שהוא צדק. את היין הראשון שלהם ייצרו בשנת 2014, ומאז הפך הנגב למעצמת יין.

Israel Nana Vineyards 1
יקב ננה | צילום: דניאל בר

 

צמאים לעוד? 

בואו לחוות משכית. אורן, טייס מסוקי קרב לשעבר בחיל האוויר. הגיע לכאן להגשים חלום ולפתוח חווה.

"את הכביש גישה סללתי בעצמי, כן זה חלום קצת משוגע" הוא מודה.

בחווה שלו אפשר למצוא מלבד יינות משובחים גם שלושה זנים של זיתים מעולים ושמן זית עם מרירות מעודנת (שנוצרת בגלל תנאי הגידול המדבריים). יש לו גם עץ פיסטוקים שמושך עולי רגל מכל הארץ (במיוחד יוצאי פרס שמתגעגעים לזן המיוחד שלא ניתן למצוא בארץ באף מקום אחר).

אפשר גם ללון כאן באוהלים גדולים, וגם לערוך במתחם אירועים.

בווייז: ננה או חוות משכית.

עוד פרטים באתר של יקב ננה

יקב ננה. צילום: דניאל בר
יקב ננה | צילום: דניאל בר

 

3. טיול ג'יפים ונופי מכתש רמון

ביקור במצפה רמון מבלי לטייל במכתש עצמו? לא הגיוני! ומה היא הדרך הכי חווייתית לעשות זאת? בטיול ג'יפים כמובן.

טיולי הג'יפים של Negev Trails לוקחים אותנו היישר לתוך עומק המכתש ומגלים פינות חבויות, נופים עוצרי נשימה ומסלולי מדבר קלאסיים. יניר, בעל החברה, מארגן טיולי ג'יפים שכוללים הרבה אקשן. ביקרנו בהר רמון, טיפסנו לתצפית ושתינו קפה שחור עם עוגיות של מאפייה מקומית.

שמענו הסברים על החיות שגרות עכשיו בנגב. מי כמעט נכחדה מהעולם וכעת משגשגת שם? ומי התרבתה מעבר למצופה וגרמה לשינוי במאזן הטבעי.  אני יודעת שאתם מאוד סקרנים, אז אגלה לכם: האחת היא היעל והשנייה הפרא.

אבל זהו רק קצה המזלג מהידע העשיר ושתקבלו שם, לצד ההנאה הפשוטה ועם זו הנשגבת של בהייה בהר שמחליף צבעיו כשהשמש שוקעת. זו חוויה בלתי נשכחת שמתאימה לכל המשפחה.

טיול ג'יפים ונופי מכתש רמון
מתלהבת מהמדבר בטיול ג'יפים ונופי מכתש רמון | צילום: עדי ארצי שלו

 

4. רובע דרכי הבשמים במצפה רמון – מרכז תרבות צעיר ותוסס

רובע הבשמים הוא הלב הפועם של מצפה רמון, שבו תמצאו גלריות אמנות, בתי קפה, פאבים ומסעדות מיוחדות.

כאן תוכלו לגלות את התרבות המקומית, לפגוש אמנים מקוריים וליהנות ממגוון סדנאות, מופעים ואירועים שמתרחשים ברובע במהלך כל השנה. בנוסף, המקום ידוע בזכות המסעדות והקונדיטוריות המעולות שבו, כך שמומלץ לעצור לארוחה טובה ולהנות מהאנרגיה הצעירה והחיה של המקום.

אנחנו הצטרפנו לסיור מיוחד עם "אינסייד מצפה" בעיר וברובע, אייל לקח אותנו בין בתי העיר הראשונים, לחצרות מיוחדות ומשונות שעיצבו תושבות המקום בהשקעה רבה.

עצרנו גם במכולת מיוחדת למקום, זהו למעשה קואפרטיב שמנסה להתחרות במחירים הגבוהים של הסופר היחיד שנמצא בעיירה, וגם להגיש מצרכים ומוצרים בסיסיים לקרבת התושבים, כך שיוכלו לקנות חלב קרוב לבית. כל מי שרוצה לקנות צריך לתרום שעתיים לניהול המקום, ואח"כ יוכל להנות מ15% הנחה על המחירים שגם כך זולים מהאופציות המעטות האחרות באיזור.

במהלך הסיור הגענו ל"פארן", בית מפעל לסבונים וקוסמטיקה טבעית. בסוכות יהיו שם סדנאות להכנת סבונים וגם תחרות הרחת סבונים מצחיקה במיוחד ונושאת פרסים.

עוד ביקרנו בבית הקולנוע הכי קטן שראיתי, רק 30 מקומות, שולחנות עם מפות תחרה ומנורות לב אדומות לאווירה. והסרטים? מוקרנים של על הקיר, אבל גם על השמיים בין כוכבים לירח.

יש ברובע עוד חנות למתנות מקסימות, בתי קפה ויין, ואני מציעה פשוט להגיע ולשוטט בין הרחובות, להיכנס למקום שמושך אתכם ולשתות משהו קר בלב מדבר.

בווייז: רובע דרכי הבשמים מפצה רמון

עוד פרטים באתר של תיירות מצפה רמון

"פארן", בית מפעל לסבונים וקוסמטיקה טבעית
"פארן", בית מפעל לסבונים וקוסמטיקה טבעית | צילום: עדי ארצי שלו

 

5. "קפה קיבוץ" – ה-מקום שתוכלו לשתות בו ראף

באותו הרובע לעיל, תמצאו עוד מקום שאסור לפספס. "קפה קיבוץ", מקום המשלב קפה איכותי, אוכל מצוין ועיצוב מקסים בסגנון בוהו שיק. אפשר לשבת בפנים, במזגן, או בגינה המרווחת. יש כאן גם חנות מקסימה עם כל מני מתנות ופינת משחק לילדים.

המקום מציע סלטים, כריכים, ארוחות בוקר, קישים, טוסטים, מאפים ומתוקים, מיצים טבעיים, וקפה מעולה או ראף ייחודי שלא מוצאים בהרבה בתי קפה בארץ.

נסו למשל את ראף מדבר: אספרסו כפול, שמנת מתוקה, ציפורן וקינמון. להחזיק בכף היד קצת אושר, שמריח מצויין. אהבתי מאוד גם את הקיש המתחלף, אני טעמתי קיש קישוא, שהגיע עם סלט רענן וקריספי.
בימי שישי יש שם לפעמים שוק יוצרים שמביאים באסטות שוות עם תכשיטים, ספרים, ובגדים מיוחדים.

בווייז: קפה קיבוץ, הר עודד 5, מצפה רמון

עוד פרטים באתר של קפה קיבוץ

מצפה רמון מציעה מגוון רחב של אטרקציות המתאימות לכל סוגי המטיילים, בין אם אתם אוהבים יין ואוכל טוב, טבע פראי או חוויות אקשן מלאות אדרנלין. וכן, אפשר גם להיכנס לכאן על הדרך כשאתם נוסעים לאילת. כי זה באמת ממש על הדרך בכביש 40. אבל אני ממליצה להגיע למקום כיעד ולהנות מכל מה שיש למצפה רמון להציע, ומסתבר שלמרות שהיא ממש קטנה – זה הרבה מאוד.

* עדי ארצי שלו הייתה אורחת של תיירות מצפה רמון

"קפה קיבוץ
"קפה קיבוץ" | צילום: עדי ארצי שלו