לפני שחוזרים לשגרה מבלים עם הילדים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים

טבילה בבריכות מרעננות, סיורים מודרכים מרתקים, מרכז מבקרים אינטראקטיבי ואפילו טיול עששיות עם רדת החושך. רגע לפני תחילת השנה, רשות הטבע והגנים מזמינה אתכם לשלל פעילויות קיץ מיוחדות במהלך שעות היום וגם בשעות הנעימות של הזריחה, השקיעה והערב

גן לאומי מגדל צדק: סיור מודרך - נופי שקיעה בצדק
גן לאומי מגדל צדק: סיור מודרך - נופי שקיעה בצדק | צילום: יניב כהן

שמורת טבע עינות צוקים: מרכז המבקרים - סיפורו של ים המלח

בואו להתרשם ממרכז המבקרים החדש המציג את סיפורו של בקע ים המלח בעבר, בהווה ובעתיד.

המבקרים יחוו מסע אינטראקטיבי בשלושה חללים ייחודיים: חדר אליס, האודיטוריום וחוויית הלילה. בחדר אליס, המבקרים יחוו את הטבע בדומה לסיפור "אליס וארץ הפלאות". באודיטוריום, יחוו חוויה ויזואלית-חושית המציגה את סיפור ים המלח. בחדר השלישי, יחוו מסע בחוויית הלילה בשמורה, להכיר את חייהם של דיירי השמורה ולהרגיש את ההבדל בין החיים ביום ללילה.

מומלץ להגיע לביקור וטיול בשמורת עיינות צוקים. לטייל, להשתכשך ולשלב ולשלב כניסה למרכז המבקרים.

מתי: בימי שישי ושבת, 30-31.8 בשעות 15:00-10:00 בכל שעה עגולה. ההרשמה במרכז למטייל במקום עצמו.

פרטים באתר של רשות הטבע והגנים.

מרכז מבקרים עינות צוקים
מרכז מבקרים עינות צוקים | צילום: רינת רוסו

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

גן לאומי מגדל צדק: סיור מודרך - נופי שקיעה בצדק

מגדל צדק, מספק נקודת תצפית מדהימה על גוש דן וממנו נשקפת ההיסטוריה רבת השנים של האתר. אבנים צלבניות, קשתות מוסלמיות, אמצעי המחשה מודרניים וסימנים לעבודות שיקום ושימור המצודה שהחלו לפני למעלה מ-20 שנה, כולם חלק מהתצוגה.

בימי חמישי בחודש אוגוסט נשארים עד מאוחר ונהנים מפעילות בחשכה. הצטרפו לסיור מודרך קצר בתוך המצודה, צפו במיצג "אבני דרך" והתנסו במשחק חיפוש וגילוי באמצעות הטלפון הסלולרי. דרך פלטפורמת הווטסאפ וסיפורו המרתק של הנוסע ההולנדי שביקר במקום במאה הקודמת, תוכלו להתבונן מחדש במרחב המצודה וסביבתה ולגלות גילויים חדשים ומרתקים.

מתי: יום חמישי ה-29.8 בשעות 17:00–21:00, בכל שעה עגולה. כניסה אחרונה בשעה 20:00. הדרכות יתקיימו בשעות 17:00, 18:00, 19:00, 20:00.

כדי להבטיח את השתתפותכם בפעילות, יש להיכנס ולהירשם מראש באתר רשות הטבע והגנים.

גן לאומי מגדל צדק: סיור מודרך - נופי שקיעה בצדק
גן לאומי מגדל צדק: סיור מודרך - נופי שקיעה בצדק | צילום: דניאל די צ'זרה

 

גן לאומי ירקון: מתחם תל אפק - מופע "אגדה חיה" 

בואו לחוות את "אגדה חיה" בגן לאומי ירקון – מתחם תל אפק, מופע ייחודי המפגיש בין מוזיקה, טבע ומדע.

שחר אבן צור בשיתוף עם מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט יוצרים מופע יוצא דופן, שבו שירי רוק עוסקים בעולם החי והטבע שסובב אותנו, ומביאים את סיפוריהם של חיות נדירות ישירות אליכם.

מתי: המופע, המיועד לכל המשפחה, יתקיים ביום חמישי, 29 באוגוסט בשעה 19:00, כאשר פתיחת השערים תהיה בשעה 17:30. הכניסה ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר.

פרטים נוספים באתר של רשות הטבע והגנים.

מופע אגדה חיה במתחם תל אפק
מופע אגדה חיה במתחם תל אפק | צילום: זיו זגורי

 

גן לאומי עבדת: סיור עששיות לילי בעיר העתיקה

עם רדת החשכה, עבדת העתיקה מתעוררת לחיים בסיור לילי מרתק. לאור עששיות, תצעדו בין שרידי היישוב הנבטי הקדום מלפני כ-2000 שנה. שחקנים בדמויות היסטוריות יחשפו את סודות העיר, מסחר הבשמים והחיים בנגב הקדום.

בסיום, תשתרעו על מחצלות לתצפית כוכבים מודרכת. הסיור המשפחתי נמשך כשעתיים ומציע חוויה ייחודית של היסטוריה חיה ואסטרונומיה מדברית. הצטרפו למסע בזמן מואר באור עששיות, המשלב עבר קדום עם פלאי שמי הלילה.

מומלץ להצטייד בלבוש ארוך קל ופנסים

מתי: בימי רביעי וחמישי, 28.8, 29.8. שעת יציאה לסיור 19:30

יש להירשם לסיור מראש באתר

גן לאומי עבדת – סיור עששיות לילי בעיר העתיקה
גן לאומי עבדת – סיור עששיות לילי בעיר העתיקה | צילום: נילי דבש

 

אפרת רוחין, ממונת קהל וקהילה במחוז דרום ברשות הטבע והגנים: "סוף החופש הגדול הוא הזדמנות מצוינת לבלות זמן איכות עם הילדים בטבע, רגע לפני שחוזרים לשגרת הלימודים.

הפעילויות שאנו מציעים מאפשרות לכם להתנתק מהשגרה, ליהנות מהטבע המרגיע וליצור חוויות משפחתיות משותפות. חשוב להקפיד על כללי הטיול הבטוח, להצטייד במים וכובע ולהעדיף את שעות הבוקר והערב הנעימות כדי ליהנות מהטבע במלואו."