מתי בפעם האחרונה ישנתם בארץ לגדות אגם? סופ"ש משפחתי בדרום הכנרת

מרחק נגיעה ממסלולי הטיול של רמת הגולן, נופים והיסטוריה בעמק הירדן, לינה על גדות אגם עם מדשאות מטופחות וברווזונים שבאו לביקור. רינת שוורץ יצאה לסופ"ש במעגן עדן וחשה בארץ רחוקה

מעגן עדן כנרת
מעגן עדן - ממש גן עדן לשפת הכנרת | צילום: רינת שוורץ

רינת שוורץ היא בלוגרית טיולים בעלת "אינסטגרם השפירית" ומנהלת את קבוצת הפייסבוק "ילדים מטיילים"

מקום לינה: כפר הנופש מעגן עדן 

בעוד ובקיץ המקום מפוצץ חודשים קדימה ומהותו בטן גב על גדות הכנרת, בחורף וגם באביב הוא מעט מתחת לרדאר, רגוע ונעים.  הלוקיישן פשוט מושלם לגיחות מגוונות אל הטבע המופלא והירוק. בחופשה אחת אפשר לטייל באיזה נחל או מעיין בדרום רמת הגולן, לטבול במעיינות החמים של חמת גדר, לעשות יום יפיפה בעמק הירדן או סתם ליהנות מלינה על גדות אגם שליו ויפיפה.

על שפת ים כנרת
לינה על גדות אגם שליו ויפיפה | צילום: רינת שוורץ

החדר המשפחתי בו לנו ממוקם קו ראשון על גדות הכנרת. החדר עצמו צנוע למדי. בחדר יש סלון (בו ישנו הילדים) חדר שינה, מטבחון (לא מאובזר) וחדר מקלחת, הכל פשוט ונקי. לטעמי, המהות בלינה בכפר הנופש במעגן עדן איננה החדר עצמו אלא המרחב החיצוני היפיפה והמיקום המופלא לטיולים. המרחב החיצוני ירוק, מטופח, עם פינות ישיבה, גן משחקים ואפילו משפחת ברווזונים שהגיעה לביקור.

בקיץ, יש בכפר הנופש בריכה מקסימה, ובחורף, לאורחי המתחם יש כניסה חינם לבריכה מחוממת בבית אייל הסמוך. כמו כן יש במתחם חדר אוכל המשקיף לכנרת, המגיש ארוחות בוקר לאורחים.

אתר כפר הנופש

מעגן עדן
מרחב ירוק ומטופח | צילום: רינת שוורץ
ברווזון שהגיע לביקור
ברווזון שהגיע לביקור | צילום: רינת שוורץ

 

כתבות נוספות ב- Mood

 

מה עושים פה בערב? 

אתר נהריים בגשר הוא אתר מקסים וייחודי, ואחד מאתרי המורשת היהודית האהובים עליי בארץ. יפיפה לטייל שם כמובן ביום, אבל הפעם החלטנו לגוון בפעילות ערב. התחלנו את הביקור במרכז המבקרים של הקיבוץ המלמד על היסטוריית קיבוץ גשר וכיצד פנחס רוטנברג הגה את רעיון תחנת הכוח ההידרואלקטרית באזור. לאחר מכן, הצטיידנו בעששיות וירדנו לכיוון שלושת הגשרים העתיקים. היה מרתק ומושקע כתמיד.  סיורי עששיות מתקיימים מפעם לפעם, שווה להתעדכן באתר של נהריים בגשר.

נהריים בגשר בלילה
נהריים בגשר בלילה | צילום: רינת שוורץ

 

בואו נזיז את הגוף באחד המסלולים המופלאים בדרום רמת הגולן

בדרום רמת הגולן יש שפע של מעיינות ומסלולים ועכשיו, כשכל רמת הגולן מכוסה בפלומה ירוקה, משובצת פריחה מרהיבה, זה בדיוק הזמן לבקר בהם.

בחרנו לעשות מסלול מקסים בנחל אל על.

יש כל מיני דרכים ללכת את המסלול או חלקו, אנחנו בחרנו  ללכת במסלול הקווי המלא. (כלומר, יש להקפיץ רכב).

נקודת התחלה: כניסה לישוב אליעד

נקודת סיום: חניון המפלים, אבני איתן.

המסלול, שאורכו כ5 ק"מ, מתחיל בירידה מתונה מול נוף יפיפה עד למפל הלבן העשוי אבני גיר. משם ממשיכים ללכת עד למפל השחור, שנקרא כך בשל אבני הבזלת המרכיבים אותו, וממנו יש עליה קצרה ויותר תלולה עד לנקודת הסיום.

כמה נקודות חשובות על המסלול של נחל אל על:

* המסלול יפיפה וחשוף כולו לשמש ולכן ממש מתאים לעונה הזו

* במידה ורוצים לעשות רק חלק מהמסלול או שלא מעוניינים להקפיץ רכב, ניתן לעשות הלוך חזור לאחר המפלים מנקודת הסיום/ההתחלה. אני ממליצה על הליכה מחניון המפלים באבני איתן עד למפל השחור וחזרה.

* אבני איתן הינו ישוב דתי הסוגר את שעריו בשבת. לכן, קחו זאת בחשבון ובשבתות השאירו את הרכב מחוץ לשער הקיבוץ.

* כמו בכל מסלול בארץ, בבקשה אספו את הזבל שלכם אתכם ואם אפילו תמלאו שקית נוספת של זבל שמצאתם בדרך, לכולם יהיה יותר נעים.

במידה ומתחשק לכם קפה לאחר המסלול וכבונוס להרוויח גם נוף מהסרטים, אפשר לעצור בעגלת קפה בשם קפה חמה. קחו בחשבון רוח מטורפת.

נחל אלעל
נחל אל על | צילום: רינת שוורץ
נחל אל על
נחל אל על | צילום: רינת שוורץ

 

מצפור סוסיתא - תצפית שאסור להחמיץ

אם עוד לא נמאס לכם מהנופים המרהיבים של דרום רמת הגולן, אני ממליצה לכם לעצור בתצפית יפיפיה במצפור סוסיתא או בגן הלאומי של עתיקות סוסיתא שנפתח ממש בימים אלו. מעבר למצפור על שמה, סוסיתא הינה עיר קדומה ומפוארת שהיוותה עיר מרכזית בתקופה ההלניסטית ובתקופות הרומית והביזנטית. שווה לבקר.

גן לאומי סוסיתא
גן לאומי סוסיתא | צילום: רינת שוורץ

 

ואיפה מנשנשים פה?

ממש ליד כפר הנופש מעגן עדן יש 2 מקומות חביבים לקפה עם אווירה. הראשון הוא ארתור קפה השוכן במושבה כנרת, מקום עם נוף מקסים לכנרת. חביב אך עמוס. ואילו השני הינו פטיסרי מושחת בלב המושבה בשם זוזה פטיסרי.

במידה ואתם ממש רעבים יש גם אופציות קולינריות נרחבות יותר כמו מסעדת צל תמר באשדות יעקב, מסעדת אלטה המתפארת בנוף לכנרת או מסעדת 1910 היוקרתית בקיבוץ דגניה.

מעגן עדן
מעגן עדן - מיקום מנצח לכל האטרקציות באיוזר | צילום: רינת שוורץ