נופים מהפנטים ובר יין: זה הזמן המושלם לחופשה רגועה במצפה רמון

מלון, סיור גמלים, גן פסלים ובר יין - רגע לפני שהטמפרטורות מתחממות בכל הארץ, אבנית סטרולוב נסעה לחופשה במצפה רמון וחזרה עם 4 המלצות

סופש במצפה רמון
מפגש עם תושב מקומי במצפה רמון | צילום: אבנית סטרולוב

מצפה רמון היא עיירה מדברית השוכנת על גבי מכתש רמון, ונהנית מנופים מדהימים לצד אנשים מיוחדים. יש כאן הכל מהכל, שקט לאוהבי השלווה, נופים מרהיבים לאוהבי הטבע ואפשרויות בילוי למחפשים אטרקציות.

1. מלון אדמה

אנשים רבים חוששים לרדת למדבר כי הם לא מוצאים אפשרות לינה מוצלחת. נדמה כאילו ישנן אפשרויות פשוטות ביותר, בדרגות קמפינג שונות, או אפשרויות יוקרה גבוהות. כך או כך, אפשרות לינה נעימה, במיקום טוב ובמחיר סביר לכל כיס קשה למצוא.

במלון אדמה, הממוקם ברובע הבשמים במצפה רמון תמצאו את האפשרות הזו, שרבים מחפשים. מדובר במלון בוטיק, ובו 16 חדרים, שנמצא בדיוק בחיבור בין מלון יוקרתי למלון מטיילים.

כל החדרים מתאימים גם לאירוח משפחתי, והם כוללים מיטה זוגית נוחה וגלריה ובה מיטות ילדים. למחצית מן החדרים ג'קוזי חיצוני גדול בכניסה לחדר, ולאחרים פינת ישיבה חיצונית.  כל החדרים ממוזגים וכוללים פינת קפה, ארון ופינת ישיבה וטלוויזיה בלווין.

בנוסף קיים במלון מאהל בדואי גדול.

המלון ממוקם ברובע הבשמים המיוחד שבמצפה רמון, ובו ניתן למצוא מגוון גלריות אומנים, מסעדות, בתי קפה, מאפיות ובר יין. פסיעה מהמלון ואתם כבר ממש בתוך המדבר, ותמצאו סינגלי אופניים, מסלולי הליכה וחניוני פיקניק.

טווח המחירים במלון: החל מ-800 ש"ח לזוג באמצ"ש (תוספת 100 ש"ח לחדר עם ג'קוזי), וכל אדם נוסף 100 ש"ח.

פרטים נוספים והזמנות ניתן למצוא באתר האינטרנט של רשת צוקים  אליה שייך המלון או בטלפון 077-461063

חדר במלון אדמה, מצפה רמון
חדר במלון אדמה, מצפה רמון | צילום: רשת צוקים
סופש במצפה רמון
מלון אדמה, מצפה רמון | צילום: רשת צוקים

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

2. במקום מים במדבר – שתו יין!

רובע דרך הבשמים שבמצפה רמון הוא רובע האומנות והבילוי במצפה רמון. מדובר באזור בילוי הכולל גלריות, סטודיו של אומנים, פאבים, בתי קפה, מסעדות ועוד. מקורו של השם הוא בדרך הבשמים העתיקה, בה הובילו הסוחרים סחורות ובשמים עתיקים מהמזרח הרחוק לרומא.

מדבר יין, הממוקם ברובע הבשמים, כשמו כן הוא. מדובר בבר, חנות יין וחלל אירועים, המוקדש רובו ככולו ליינות מדבריים. המקום הוקם ע"י החברים גבריאל, שחר וינון, אשר ידעו להעריך את הנגב כאזור יין מרתק, בעל טרואר ייחודי, ואקלים מיוחד של מעל ל-300 ימי שמש בשנה המספק יינות בעלי מאפיינים מיוחדים.

במדבר יין נמצא חלל אירוח עם פינות ישיבה מסוגים שונים; שולחנות, ספות, וחצר פטיו משגעת. תוכלו להזמין כאן טעימות ממגוון יינות מדבריים מקומיים, להתרווח עם בקבוק יין, או לשבת ללגום כוס יין. בנוסף ניתן להזמין כאן מגוון מנות שילוו את היינות. בימי שישי ניתן ליהנות במקום ממופעי שקיעה.

כתובת: הר ארדון 4, מצפה רמון

טלפון: 054-6612074

מדבר יין
מדבר יין ברובע הבשמים | צילום: אבנית סטרולוב
סופש במצפה רמון
רובע הבשמים | צילום: אבנית סטרולוב

 

3. טיול גמלים - בן מדבר

אצל בן מדבר תמצאו את עאדל ובני משפחתו, שהם בני מדבר אמיתיים. עאדל, בוגר קורס אתגר והרפתקה, מזמין את אורחיו להרפתקאות גמלים במשעולים שעל מדבר על שפת המכתש. ניתן להצטרף לסיורים שונים, החל מסיור של כחצי שעה ועד לסיור בן מספר ימים הכולל לינה.

אנחנו הצטרפנו לסיור בן 4-5 שעות. במהלך הסיור הכרנו את הגמלים, שמענו מעאדל על שגרת חיי הגמלים ושגרת החיי המדבר. באמצע הדרך עצרנו, ויחד עם עאדל, אביו ואחיו הקטנים הכנו ארוחת רועים לתפארת.

החלק המרתק ביותר בארוחה היה הכנת ה"לִיבֶּה". מדובר בלחם רועים, הנאפה תחת האדמה ומעליו גחלים לוחשות. הוצאת ה"לִיבֶּה" מן האדמה היא טקס בפני עצמו.

הקשיבו לי, אין טעם מיוחד מטעמה של ארוחה פשוטה, אך משביעה ומזינה בלב המדבר, שהכנו במו ידינו.

בין מסע הגמלים להכנת האוכל, לקח אותנו עאדל לסיבוב רגלי בשטח, בו שיתף אותנו ולימד אותנו חלק ממיומנויות הגישוש שלו. למדנו להביל בין עקבות שונות, לדעת לאיזה כיוון הלך בעל החיים, מי אכל ועוד.

הרכיבה על הגמל מתאימה מגיל 3 ומעלה. שימו לב, גם מי שחושש או אינו מעונין לרכב על גמל יכול להצטרף וליהנות מן החוויה.

מחירים: רכיבה של כחצי שעה בעלות 70 שח לילד. 90 שח למבוגר, רכיבה שעה 90 שח לילד 140 שח למבוגר.

טיול 4 שעות כולל ארוחת נוודים בשטח 375 שח למבוגר 280 לילד.

פרטים נוספים ניתן למצוא בטלפון 0775022152 או באתר של בן מדבר

Img 9535 1
בן מדבר - סיורי גמלים | צילום: אבנית סטרולוב
סופש במצפה רמון
עאדל מוציא את הליבה מהאדמה | צילום: אבנית סטרולוב

 

 

4. גן  הפסלים  - ביום ובליל

גן הפסלים אינו גן, כי אם מרחב מדברי ענק, בו נוסעים בדרך עפר וחולפים על פני פסלים שונים בגבהים מרשימים, או צועדים במסלול רגלי בין הפסלים.

חלק ניכר של הפסלים מגיעים מעולם המוסיקה, ואף משמיעים צלילים בשעה שהרוח פורט עליהם, או כשנוגעים בהם ומקישים עליהם.

הגן עצמו ממוקם על שפת המכתש, והנוף כאן עוצמתי ועוצר נשימה.

אם תגיעו לכאן בשעות החשיכה, תוכלו לצעוד בשביל האבנים הזוהרות. מדובר בשביל באורך של כ-250 מטרים, המדמה את שביל החלב, ובו עשרות אבנים הזוהרות בלילה.

האבנים למעשה קולטות אור במהלך שעות היום, ועם רדת החשיכה הן פולטות אור בגווני ירוק תכול. השביל מוביל אל מרפסת תצפית המשקיפה על המכתש, ובה ניתן לראות את תשעת כוכבי הלכת של מערכת השמש שלנו. שימו לב כי ככל הלילה חשוך יותר, האפקט מרשים יותר, לכן פחות מומלץ להגיע באמצע החודש, בלילות ירח מלא.

ווייז: גן הפסלים מצפה רמון

תשלום: הכניסה חינם, מדובר בפארק פתוח.

במהלך חג הפסח, מציעים במצפה רמון אטרקציות שונות המתאימות לכל המשפחה. תוכלו למצוא סיורים שונים בעיירה עצמה ובמכתש המפורסם, מגוון סדנאות יצירה, סדאות קולינריות, תצפיות כוכבים, חיי לילה תוססים ועוד. את כל הפרטים תוכלו למצוא למצוא באתר האינטרנט.


* אבנית (ניתי) סטרולוב כתבת טיולים במוד-תיירות וסגנית עורכת המדור, הייתה אורחת של תיירות הר הנגב

גן הפסלים במצפה רמון
גן הפסלים במצפה רמון | צילום: אבנית סטרולוב