אזהרת מסע הקוראת לישראלים להימנע מלטוס לאיים המלדיביים

משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לאיים המלדיביים עקב האווירה השוררת שם בעקבות מלחמת חרבות ברזל שם והמליץ לאזרחים ישראלים להימנע מנסיעה למלדיביים

המלדיביים
המלדיביים | צילום: pixabay

לאחר אזהרת המסע החמורה לטורקיה ברמה 4, פרסם משרד החוץ אזהרת מסע גם לאיים המלדיביים.

"האוירה במלדיביים נגד ישראל מחריפה ולפיכך ממליצים לאזרחים ישראלים להימנע מנסיעה למלדיביים בעת הזו" נכתב באזהרה "עבור אותם אזרחים ישראלים השוהים במדינה להיות מודעים למצב, להיות עירניים, לנקוט במשנה זהירות ולהתעדכן באמצעי התקשורת אחר כל שינוי".

 

המדינה המוסלמית עם השטח היבשתי הקטן ביותר

האיים המלדיביים אהובים מאד בתקופה האחרונה על ישראליים שמגיעים אליהם על אף שאין טיסות ישירות כדי להירגע וליהנות מהחופים הלבנים ומי הטורקיז הצלולים, מתשתיות התיירות המפנקות ותנאי הגלישה והצלילה המעולים.

אולם חשוב לדעת כי זוהי מדינה מוסלמית-סונית (המדינה המוסלמית עם השטח היבשתי הקטן ביותר) החברה בארגון לשיתוף פעולה אסלאמי.

האיים המלדיביים אינם מקיימים יחסים דיפלומטיים עם מדינת ישראל. ישראלים יכולים להגיע לאיים המלדיביים דרך מדינה שלישית ולקבל אשרת כניסה בשדה התעופה.

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

הגעה חזרה לארץ מהאיים המלדיביים

היות ואין טיסות ישירות לאיים המלדיביים, ישראלים השוהים שם כעת ומעוניינים לשוב לארץ צריכים להגיע למדינה שלישית ומשם לשוב לארץ.

הרבה ישראלים טסו למלדיביים עם חברת אמירייטס שהשעתה את פעילותה בארץ.

אבל אפשר להגיע לדובאי ומשם לקחת טיסות לתל אביב של חברת פליי דובאי שעדיין מתקיימות או לאבו דאבי ומשם לקחת טיסה של חברת איתיחאד שעדיין פועלת כסדרה.

יש גם אפשרות להגיע לבנגקוק ולהצטרף לטיסת החילוץ של ארקיע מבנגקוק.

חברת ארקיע תבצע טיסה מבנגקוק, תאילנד לנתב"ג ביום שבת הקרוב (21.10.23). הטיסה תמריא מבנגקוק בשעה 16:05 זמן מקומי תאילנד. מחיר הטיסה החל מ 259$ .

הטיסה עוצרת לנחיתת תדלוק של שעה במומבאי, זמן הטיסה בנגקוק- מומבאי 3:55 ומומבאי -ת"א 05:25. הטיסה מבוצעת במטוס האירבס 321 neo LR.

 

אזהרות מסע נוספות

המל"ל מעלה גם את אזהרות המסע למצרים (כולל סיני) וירדן לרמה 4 (איום גבוה) – המלצה לא להגיע למדינות אלו ולשוהים בהן, לעזוב את שטחן בהקדם. ואת אזהרת המסע על מרוקו לרמה 3 - המלצה להימנע מנסיעות לא חיוניות.

בנוסף, המל"ל שב ומחדד את קריאתו לישראלים להישמע להמלצות אזהרות המסע, וממליץ על הצעדים הבאים:

עד להודעה חדשה מומלץ להימנע משהייה בכלל ארצות המזה"ת/ ערב ובתוך כך: טורקיה, מצרים (כולל סיני), ירדן, איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו.

כמו כן, מומלץ להימנע מהגעה למדינות מוסלמיות עם אזהרות מסע, כגון מלזיה, בנגלדש, אינדונזיה