נעים להכיר: מרכז המבקרים החדש בנאות חובב נפתח

בדיוק לקראת פסח הושק מרכז מבקרים חדש למתעניינים במדע וכימיה - נאות חובב ע"ש אלי הורוביץ'. זה מה שמחכה לכם שם

4qysee

ללמוד על כימיה דרך חוויה בדרום: מרכז מבקרים החדש של נאות חובב נחנך השבוע. המרכז מתפרס על פני שטח כולל של 1,100 מ"ר ומציע מיצגים אינטראקטיביים מתקדמים בנושאים מתחומי המדע, כימיה, תעשייה, קיימות ושמירה על הסביבה. בין המיצגים גם גאווה ישראלית, זוכי פרס נובל לכימיה: פרופ' אברהם הרשקו, פרופ' דן שכטמן ופרופ' אהרון צ'חנובר. 

המרכז בנוי ממספר מוקדים עיקריים: אחד מהם הוא מוזיאון הכימיה, אשר כולל עמדות ומוקדי תוכן שונים שמציגים תהליכים כימיים, קיימות ושמירה על הסביבה. השני הינו שדרת המפעלים, אשר כולל עמדות של המפעלים המשולבים בפארק התעשייה נאות חובב ומציג את פעילותם. כמו כן, במרכז המבקרים כיתות לימוד אינטראקטיביות בהן יועבר תוכן מעמיק ופרטני בנושאים השונים הקשורים למדע, כימיה ופארק התעשייה. לאחר ההשקה הערב ועם סיום והשלמת העבודות ייפתח המרכז בשבועות הקרובים לקהל הרחב. 

המבקרים במרכז יעברו דרך 17 עמדות ומיצגים אינטראקטיביים המשלבים מסכי מגע, צפייה ומסכי הולוגרמה, סרטונים ופעילויות המציגות את עולם התעשייה הכימית בישראל ובנאות חובב בפרט לצד הכרות עם נושאי השמירה על הסביבה וצמצום הנזקים לסביבה על ידי המועצה והמפעלים. לטובת מרכז המבקרים, הצטלמו שלושת זוכי פרס נובל לכימיה הישראליים: פרופ' דן שכטמן, פרופ' אברהם הרשקו ופרופ' אהרון צ'חנובר לעמדה אינטראקטיבית מיוחדת בה הם מספרים את סיפורם האישי והישגיהם המדעיים. מוקד מרכזי נוסף במרכז יציג בפני המבקרים את ההשלכות הסביבתיות להתחממות הגלובלית ומה ניתן לעשות כדי למנוע את ההידרדרות.

ד"ר גדי אלפסי, יו"ר המועצה המקומית תעשייתית נאות חובב אמר: "מרכז המבקרים ע"ש אלי הורוביץ בנאות חובב הינו מרכז המבקרים הראשון בארץ בתחומי הכימיה והסביבה והוא צפוי למשוך אליו אלפי מבקרים מרחבי הארץ. מדובר בפרויקט ענק ומורכב שנמשך מספר שנים ומהווה מוקד מרכזי במיצוב הנגב כמרכז תיירותי-חינוכי. מרכז המבקרים הינו נדבך נוסף לפעילות החדשנית של המועצה לחיזוק הקשר שבין תעשייה, סביבה וחינוך. אני מודה לכל השותפים שלקחו חלק והשקיעו מאמץ לטובת השלמת הפרויקט האדיר הזה".