תכירו את המתחם הטיפולי בחוות רונית לניצולי הטבח במסיבת הנובה

הטבח במסיבת ה'סופרנובה' השאיר את הניצולים מצולקים. רבים מהם סובלים מסיוטים בלילה, התקפי חרדה ומתקשים להבין איך ממשיכים מכאן. קבוצת מתנדבים הקימה בחוות רונית מרחב טיפולי לשורדי המסיבה. גן האירועים היוקרתי בשרון פתח את שעריו לניצולים ומציע, ללא עלות, טיפולים נפשיים מכל הסוגים

זמן צפייה: 00:23

לפני מלחמת 'חרבות ברזל' הייתה חוות רונית בין גני האירועים היוקרתיים והמוכרים ביותר בארץ. בעזרת מתנדבים מקבוצות שונות, הפך גן האירועים למעין בית חולים לבריאות הנפש עבור הצעירים ששרדו את הטבח במסיבה ברעים. במתחם יוכלו הצעירים למצוא פסיכיאטרים, פסיכולוגים קליניים ומטפלים אשר מתמחים בטיפול בחומרים פסיכדליים. מעבר לכך נמצאים במקום מעל 100 מתנדבים אשר עוטפים את הצעירים, ומציעים עזרה שאינה בהכרח טיפולית.

חוות רונית
צילום: אלמוג רוסרט

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

מעל ל-2000 צעירים כבר הגיעו למקום

חוות האירועים חולקה לשתי חלקים נפרדים. בחלק הפנימי, היכן שממוקם האולם, יש שלל עמדות של מטפלים במגע, בסאונד ובעוד דרכים יותר פורמאליות לטיפול בטראומה. בחלקו החיצוני של המתחם, היכן שממוקמת החצר, פיזרו עמדות ישיבה נוחות, בהם מתקיימים מעגלי מוזיקה ושיח. אומנים רבים מגיעים אל המתחם ושרים יחד עם הצעירים. הגעתם מתפרסמת בסטורי בעמוד האינסטגרם של קבוצת הנובה. המקום מציע גם שלל טיפולים אלטרנטיביים לטיפול הנפש כגון פרחי באך, טראנס טרפיה, אקרו יוגה ועוד.

בין קבוצות המבקרים עוברים מטפלים, פסיכולוגיים ופסיכיאטריים ומציעים שיח בקבוצה או לחוד, הדבר כמובן לא מחייב והמבקרים יכולים להימנע מכל צורת טיפול. המקום מגיש אוכל וכיבוד, מציע עבודות יצירה להנצחת הנרצחים ועוד שלל פעילויות ואטרקציות שמונגשות למבקרים. הכניסה למתחם היא ללא עלות והינה לכל מי שחפץ בכך. הניצולים מלווים בחברים קרובים ובמשפחה, אשר כמובן גם הם יכולים להגיע בכל עת. מתחם "חוות רונית" אינו מוגדר כמוקד טיפול רשמי על ידי המדינה אך דווח כבר על מעל ל-2000 אנשים שהגיעו למקום. חלקם גם באופן יומיומי.

חוות רונית
צילום: אלמוג רוסרט

 

אווירה חיובית ומרגיעה

אלמוג רוסרט, אשר בין חבריו הקרובים מניצולי המסיבה, מספר על אווירה מאוד חיובית ומרגיעה במקום. לדבריו הפעילויות והמגוון האנושי הרחב, עושים טוב לנפש ועוזרים לצעירים רבים להתמודד עם הסיטואציה המורכבת. "יש שם כמעט כל פעילות שתוכל לעלות על דעתך, והמון מתנדבים שפשוט באים לעשות טוב", מספר אלמוג.

מעבר לחוות רונית קיים גם מתחם נוסף בקיסריה, אשר מזכיר מאוד את המתחם של חוות רונית, פרט לעובדה שמגיעים לשם פחות מטפלים, אך יש יותר הופעות ואומנים שמגיעים לשמח את המבקרים. המתחם הוא מתחם רשמי של הנובה והוא פתוח לניצולי המסיבה בלבד.

המתחם בחוות רונית פתוח כמעט בכל יום בין השעות 12:00-19:00, ותמיד ניתן להתעדכן בלו"ז ובשעות הפתיחה דרך הסטוריז של עמוד האינסטגרם של קבוצת הנובה.