התגובות של חברות התעופה הישראליות להודעה הדרמטית של הנציבות האירופית

הנציבות האירופית והרשות האירופית לבטיחות בתעופה המליצו היום (יום שבת ה-28.9) לחברות התעופה האירופאיות לא לטוס במרחב האווירי של ישראל ולבנון. בדקנו את ההשלכות ואת תגובת חברות התעופה הישראליות להמלצה

מטוס, טיסה, ביטול, מסוכן, גדר, טיסות
המלצה שלא לפעול במרחב האווירי של ישראל | צילום: שאטרסטוק

הנציבות האירופית וסוכנות הבטיחות האווירית של האיחוד האירופי (EASA) הודיעו היום כי בעקבות החיסול של נסראללה וההסלמה באזור, הן עוקבות מקרוב אחר המצב והשפעתו על התעופה האזרחית, וממליצות שלא לטוס מעל המרחב האווירי של ישראל ולבנון עד ה-31.10.24.

ההמלצה הובילה לגל של ביטולי טיסות, ליומיים הקרובים, בהן טיסות של וויז אייר, איר פראנס ואייר אירופה וחברות נוספות. במקביל חברות תעופה זרות נוספות, שעדיין טסות לארץ, מקיימות התייעצויות על המשך טיסותיהן לישראל.

כפי הנראה רב החברות האירופאיות ייאלצו בסופו של דבר לאמץ את ההחלטה ולבטל את טיסותיהן אם מטעמים של תוספת תשלום לכיסוי הביטוחי לחברה שתרצה להמשיך לטוב לארץ ואם מטעמים של חשש של הצוותים האוויריים.

היות ומדובר בהמלצה חריגה ביותר ברשות שדות התעופה צפויים לפגוש מחר נציגים מקצועיים מרשות התעופה האירופית כדי לשכנעם לפחות לקצר את מועד ההמלצה.

מצב השמיים: עדכונים על ביטולי טיסות בעקבות המצב הבטחוני

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

חברות התעופה הישראליות הגיבו על ההמלצה:

הודעה מטעם דוברות אל על

בעקבות האירועים הבטחוניים האחרונים, חברת אל על מבקשת לעדכן כי נכון לשעה זו לוח הטיסות של החברה פועל כסדרו, וכי לא נותרו מקומות על טיסות אל על לישראל וממנה בימים הקרובים

חברת אל על פועלת לתגבור לוח הטיסות ככל הניתן, וממליצים לכלל הנוסעים שטיסתם ארצה בוטלה, להגיע לאתונה או ללרנקה ולהירשם אצל סוכני הנסיעות ברשימת המתנה לטיסות חזרה לארץ.

בעקבות המצב הבטחוני, חברת אל על מדגישה כי כלל טיסותיה בשבועות הקרובים נמצאות באחוזי תפוסה גבוהים מאוד, ללא מושבים פנויים בייחוד עד ראש השנה.

החברה נרתמת ככל הניתן לסיוע ולהטסת אנשי מילואים עם צווי 8 פעילים או למקרי חירום בדגש על מקרים רפואיים דחופים.

בנוסף מבקשים בחברה מכלל הנוסעים שטיסתם בוטלה בחברות הזרות להתאזר בסבלנות וממליצים להגיע לאתונה שביוון או ללרנקה שבקפריסין, אליהן יפעלו לתגבר את לוח הטיסות ככל שיתאפשר.

מחירי הטיסות לאתונה וללרנקה מקובעים ועומדים על 299$ לכרטיס הלוך חזור לאתונה, ו-199$ לכרטיס הלוך חזור ללרנקה, וכמחצית מהסכום עבור כרטיס בכיוון אחד מהיעדים האלה.

בנוסף ליעדים עם המחיר המקובע, נקבעו מחירי מקסימום לכלל יעדי אל על עד סוף חודש אוקטובר, בהתאם לזמינות מושבים לטיסות.

כלל השינויים והעדכונים עולים כל העת באתר אל על ברשתות החברתיות.

חברת אל על תמשיך לפעול ככל שיתאפשר לה לשמירת הגשר האווירי מישראל ואליה, תוך מתן מענה לכלל הנוסעים באשר הם.

מטוס אל על
אל על | צילום: עידו וכטל

 

הודעה מטעם חברת ארקיע:

בהמשך להמלצת הרשות האירופאית לבטיחות בתעופה, חלק מהחברות הזרות עזבו במהלך היום את ישראל.
ארקיע נערכת לתת מענה לביקושים ולעומסים לקראת החג.

החברה מחוייבת ללקוחותיה ופועלת סביב השעון על מנת לתגבר את לוח הטיסות לאתונה ולרנקה, בכדי לסייע לישראלים לממש את חופשתם, או לחזור הביתה.

עדכונים שוטפים באתר ארקיע וברשתות החברתיות, זאת בהתאם לתמונה המצב ולהנחיות רשות שדות התעופה וגורמי הביטחון.

מטוס של חברת ארקיע
ארקיע

 

הודעה מטעם ישראייר

ישראייר עוקבת אחר הנחיות והוראות רשות שדות התעופה באופן שוטף. כרגע אין שינוי בפעילות .
במידה ויתקבלו אישורי בטחון, החברה תוסיף טיסות במהלך השבוע מיעדים הקרובים לישראל על מנת לסייע לישראלים רבים שטיסותיהם הזרות לא פועלות, להגיע לארץ.
נכון לרגע זה, המטוסים החכורים בצי של ישראייר ממשיכים לפעול ללא שינוי.

כיתוב #bringthemhome על מטוס ישראייר
ישראייר | צילום: באדיבות ישראייר