מהפכה בשוק הטיסות לטורקיה: החברות הישראליות חוזרות לטוס ליעד הפופולארי

חברות התעופה "ארקיע" ו"ישראייר" הודיעו בסוף השבוע שעבר על כניסתן לשוק הטיסות לטורקיה שבמשך שנים רבות היה בבלעדיות כמעט מוחלטת של חברות התעופה הטורקיות

Cat,is,posing,on,traditional,turkish,carpet,and,pillows,withאיסטנבול
איסטנבול - תצפית על מפרץ קרן הזהב. | צילום: shutterstock

הישראלים חוזרים לטורקיה: בעקבות הסכם הבנות המאפשר את הפעלת הטיסות הישירות של החברות הישראליות, שנחתם בקיץ עם טורקיה, חוזרות 2 חברות תעופה ישראליות, לאחר למעלה מ-15 שנה, להפעיל טיסות למגוון יעדים בטורקיה. המהלך יגדיל את התחרות בקו ישראל-טורקיה ויענה על הביקוש הגבוה לטיסות.

ראשונה הודיעה ארקיע כי היא קיבלה את כל האישורים הנדרשים להתחלת הפעלת הטיסות, והיא תחזור להפעיל טיסות לאיסטנבול החל מ-26.2.23 ולאנטליה לקראת חודש מרץ וחופשת הפסח. החברה תפעיל 4 טיסות שבועיות לאיסטנבול (IST)  ובהמשך גם טיסה יומית.

גם ישראייר לא נותרה חייבת, ושעתיים לאחר ההודעה של ארקיע הכריזה שהיא נערכת להפעלת 3-4 טיסות בשבוע לאיסטנבול החל מ-2.2.23 בימי ראשון, שני, רביעי, חמישי ושישי. לצד הטיסות תציע ישראייר גם חבילות נופש ובהמשך תרחיב החברה את החופשות גם לריזורטים באנטליה.

מטוס ארקיע
מטוס ארקיע | צילום: אילן לווי

C

 

כתבות נוספות ב- Mood

האם לחברות הישראליות יש סיכוי בשוק זה?

כיום שוק הטיסות לטורקיה נשלט בעיקר על ידי חברת טורקיש איירליינס, המפעילה כעשר טיסות ביום. לצד טורקיש פועלת גם חברת פגסוס. כך שעולה השאלה האם לחברות הישראליות יש סיכוי להתחרות בהגמוניה של טורקיש. "לדעתי שני הצדדים ישווקו מוצרים די שונים כך שהתחרות תהיה ״עקיפה״. סיפר יותם אביטן, הבעלים של אתר חדשות תעופה. החברות הישראליות, מן הסתם, לא יכולות להציע טיסות המשך מאיסטנבול ולפי מה שנראה כרגע הן יתמקדו בשיווק דווקא של ״חבילות נופש״ ופחות בטיסות לבד. להערכתי, החברות הישראליות תחילה ״ינסו״ את הקו הזה ובהתאם לביקוש יחליטו האם הוא מספיק רווחי ויחליטו האם להמשיך אותם/להגביר תדירות/להקטין תדירות. ראינו כבר את החברות הישראליות מפיצות הודעות לתקשורת על קווים (לדוגמא קווים מרמון) וברגע שאין היענות - מבטלים אותם אפילו לפני תחילתם", הוסיף אביטן.

טורקיש איירליינס
טורקיש איירליינס | צילום: רויטרס