24 שעות בירושלים: 7 המלצות קייציות בעיר הבירה הצבעונית

מכוניות חשמליות, קינוחים אינסטגרמרים, אמנות רחוב ומלון בוטיק חדש: אם בא לכם לקפוץ לגיחה קצרה בירושלים, בלוגרית הטיולים אבנית סטרולוב בנתה לכם את 24 השעות הצבעוניות ביותר בעיר הבירה

מטריות בירושלים. צילום: מיכל בן ארי מנור
מטריות בירושלים | צילום: מיכל בן ארי מנור

בזמן שבמרכז הארץ ובצפון סובלים מגלי חום, בירושלים, אשר גם ממוקמת גבוה וגם הרים סביב לה, מזג האוויר נעים יותר וללא ספק ניתן ליהנות מאוויר הרים צלול כיין. אז אם יש לכם יום חופש בקרוב, אספנו לכם 7 המלצות קייציות ל-24 שעות בעיר הבירה שלנו.

15:30 – מצפה הפסנתר/ מצפה ארתור רובינשטיין

את היום מתחילים בתצפית משגעת ביער עמינדב, הקרוב לירושלים. באזור מלא צמחיה ירוקה ומעיינות נמצא מצפה מיוחד במינו, בצורת קלידי פסנתר שנבנה כמחווה לרובינשטיין, אשר נחשב לאחד מגדולי הפסנתרנים הוירטואוזים בדורו. הקלידים מפוסלים בצורת גל, לחוצים בחלקם, כאילו יד נעלמה מנגנת בהם ברגעים אלו ממש, והם מתחילים ברחבה ומסתיימים מעל ההרים והעצים. שביל קצר, מוצל ומונגש מוביל מן החניה ועד למצפה, אשר נמצא בלב יער קק"ל שניטע בסיוע התזמורת הפילהרמונית. ארתור רובינשטיין עצמו נכח בטכס החניכה, ומאוחר יותר אף נקבר במקום.

כתבות נוספות מ-mood

תצפית הפסנתר. צילום: אבנית סטרולוב
תצפית הפסנתר. צילום: אבנית סטרולוב

16:30 - נהיגה עצמית בלב העיר העתיקה

לפני כשבוע נחנכה בירושלים אטרקציה חדשה ומלהיבה לכל הגילאים. מדובר במכוניות חשמליות קטנות ושובבות, המיועדות לנהיגה עצמית לכל בעל רישיון נהיגה בתוקף, בדומה למכוניות שניתן לראות בעדים אירופאיות מוכרות. המכונית קטנה ופתוחה ומיועדת לזוג נוסעים (יש פתרונות גם למשפחות עם ילדים כמובן). מאחר והמכונית קטנטונת, הרי שאפשר להיכנס איתה לסמטאות הצרות והמיוחדות של ירושלים, שלרוב לא ניתן להיכנס עימן ברכב רגיל. אורך הנסיעה כשעה וחצי, וניתן להחליף בין הנהגים במהלך הנסיעה. את הנסיעה מלווה מדריך קולי, שמסביר לאן לנסוע ומה אנו רואים וחווים. אני מודה שבהתחלה מעט חששתי לנהוג ברכב כזה, אבל אחרי 5 דקות של נהיגה, מבינים שהוא קל לתפעול ומתחילים ליהנות מן החוויה. עלות: 175 ₪

פסטיבל אוטואוכל כפיים הפקות
פסטיבל אוטואוכל כפיים הפקות

18:30 - פסטיבל אוטואוכל

אם אתם חובבים משאיות אוכל ו/או פסטיבלים, זה המקום בשבילכם. זו השנה השישית שמתקיים פסטיבל אוטואוכל, בימי שלישי, רביעי וחמישי, בשעות 18:00-23:00. הפסטיבל, שהכניסה אליו היא בחינם, נערך במתחם גיא בן הינום והוא מורכב ממתחם מלא פינות ישיבה, שולחנות, שולחנות ברים גבוהים, פופים וכורסאות. יש במקום מתחם הפעלה לילדים, ובמה מרכזית מה מתקיימים מופעים. במהלך שבוע הבא יארח אוטואוכל את פסטיבל הקולנוע בירושלים וסרטים מן הפסטיבל יוקרנו על מסך גדול.

בכל שבועיים, החל מן השבוע שעבר ועד לסוף אוגוסט תתארחנה במתחם 6 מסעדות שף, אשר תתחלפנה, כך שבכל ביקור שלכם תוכלו להכיר מטבחים וטעמים חדשים. בנוסף, יהיו במקום מכוניות אוכל, ברים של יין, קוקטיילים, קפה, קינוחים ועוד. על מנת להקל על התורים, הקימו בפסטיבל מערכת הזמנות דיגיטלית, בה סורקים ברקוד של המסעדה הנבחרת, מבצעים הזמנה בפלאפון ומקבלים הודעה כאשר המנה מוכנה.

מחירי המנות: 30-40 ₪.
ניתן לחנות בחניוני ירושלים הסמוכים, או בחניון קרתא, ממנו תצאנה הסעות בעלות של 5 ₪ לכיוון.

Peled Studios Albi Hotel 27
מלון אלבי.צילום: Peled Studios

22:00 - לינה במלון אלבי

עייפים, שבעים ומלאי חוויות זה הזמן ללכת לישון. מלון אלבי, הוא מלון בוטיק קטן ושקט עם מיקום מעולה במרחק של דקות ספורות משוק מחנה יהודה ובמרחק הליכה קצר מאתרי התיירות הירושלמים. במלון 9 חדרים מעוצבים שונים זה מזה, החל מחדרים זוגיים ועד לסוויטות משפחתיות. בנוסף, יש למלון גג משגע עם נוף מדהים על ירושלים, וג'קוזי מפנק. החל מ877 ₪ לזוג ללילה.

מיס בראון. צילום: אבנית סטרולוב
מיס בראון. צילום: אבנית סטרולוב

09:00  - מיס בראון - קפה ומאפה במקום הכי מתוק בעיר

מיס בראון הוא דוכן קינוחים משגעים של הקונדיטורית עמית ראובינוף, בו נמכרים קינוחים מושחתים ביותר, ובעלי מראה מיוחד, וטעמים עוד יותר מיוחדים. מדובר בדוכן קטן וחינני, עטוף כולו פרחים, ולידו חונות זוג אופניים אירופאיות של פעם. בדוכן תמצאו את גולת הכותרת של המקום - טירמיסו בטעמים שונים, לצד מיני פנקייקס בהרכבה אישית, וופל הולנדי דקיק עם סירופ קרמל וממרחים ושוקולדים לבחירה ועוד קינוחים מיוחדים ואינסטגרמים.

כתובת: יואל משה סלומון 8, נחלת השבעה

מוזיאון ידידי ישראל. צילום: אבנית סטרולוב
מוזיאון ידידי ישראל. צילום: אבנית סטרולוב

10:00 - מוזיאון ידידי ישראל

מוזיאון ידידי ישראל הוא מוזיאון מיוחד שנמצא בצמוד למדרחוב נחלת שבעה. מדובר במוזיאון שמוקדש כולו לאנשים היהודים והלא-יהודים, שבמהלך ההיסטוריה תרמו ועזרו לעם היהודי ולהקמת המדינה. הסיור במוזיאון נעשה באמצעות סיור מודרך, במהלכו עוברים מחדר לחדר, כגון היכל החולמים, אולם האמיצים, המייסדים ועוד. כל אחד מהחדרים מספק חוויה ויזואלית-דיגיטלית אחרת, כגון סרט תלת מימד, סרטים המוקרנים על מסכי ענק, מיצגי אורות, מעלית הזמן (מעלית אמיתית), כיפות שעומדים תחתן כדי להקשיב למיצגים ועוד. העובדה שהמוזיאון מאד אינטראקטיבי ודיגיטלי הופכת אותו ממוזיאון פשוט ושגרתי לחוויה מרשימה, שגם ילדים ימצאו בה עניין רב.

עלות: מבוגר 44 ₪, ילד 33 ₪. כרטיס משפחתי ל2 מבוגרים ו3 ילדים ב100 ₪.
כתובת: יוסף ריבלין 20, ירושלים

צבעים, טעמים ואמנות רחוב בירושלים. צילום: מיכל בן ארי מנור
צבעים, טעמים ואמנות רחוב בירושלים. צילום: מיכל בן ארי מנור

12:30 - סיור צבעים וטעמים

סיור 'צבעים וטעמים' הינו סיור במקומות הכי צבעוניים והכי פוטוגנים בירושלים, קינוחים משגעים ושפע טעימות בשוק מחנה יהודה. את הסיור מעבירים אבידוב ברנשטיין, מורה דרך מוסמך, ושותפתו דנה חפצדי. הסיור חולף בין הסמטאות הקטנות והלא מוכרות של מרכז העיר, כשבדרך פוגשים שפע של צבע החל ממטריות תלויות, והמשך בדיסקיות, בכדורים, בפרחי ענק, ולא תאמינו, אבל גם חבלי כביסה ענקיים עם בגדים צבעוניים. בנוסף מתוודעים במהלך הסיור לאמנות רחוב, תוך כדי האזנה לסיפורים מרתקים על העיר. הסיור ממשיך אל שוק מחנה יהודה הססגוני, לשלל טעימות וסיפורים מיוחדים על האנשים שמאחורי הדוכנים. לדנה ואבידוב יש מספר רב של סיורים בירושלים, הכוללים, בין היתר, גם סיורי 3 הדתות, סיורי טעמים ותרבויות, סיורים בעיר העתיקה, סיור תצפיות וסיורי נישה.

להזמנות:
דנה: 050-6208086
אבידוב: 054-2211555

אבנית (ניתי) סטרולוב היא מדריכת טיולי בוטיק ובעלת הבלוג ואתר הטיולים "טיולים ורגעי אושר" 

עמוד האינסטגרם של אבנית