מה עושים בשבת? טיול של כיף בעיר הילדים

שייט, מוזיאון וגן סיפור: סיור צבעוני עם ילדים בחולון

זמן צפייה: 00:38

כולם כבר יודעים שחולון היא העיר הכי ידידותית לילדים. תיאטרון ילדים ונוער איכותי, תיאטרון בובות נחשב, ספריה שהיא מודל ספרייתי מבית ה"מדיטק" (שפתוחה בשבת), ספריית מוזיקה מצוינת, שלל מוזיאונים, פארקים וגני סיפור, פארק מים אקסטרימי, משטח החלקה על קרח אמיתי, ועכשיו גם אגם. טוב, לא בדיוק אגם, יותר בריכת ענק, ועדיין, תרשמו לעצמכם תזכורת לביקור חובה!

הבריכה, או האגמצ'יק בפי המקומיים, התנחלה במתחם "לה פארק" שהושק לפני כשנתיים ושמו עובר מפה לאוזן של הורים שנתקלים בקושיית שבת בבוקר – "מה עושים היום". לה-פארק ממוקם במרחק נגיעה מהטבע, בצמוד לפארק פרס - הסנטרל פארק החולוני שמשתרע על 300 דונם של מדשאות, גני משחקים, מגרשי ספורט, אמפיתיאטרון, פינות לפיקניק ומנגלים. לה פארק הוא מתחם של תרבות פנאי, בידור, ספורט ואוכל שבהקמתו הושקעו כ- 300 מיליון שקלים. גולת הכותרת של הפארק היא בריכת הענק באורך 100 מטרים שהכי מזמינה לקפוץ למים, אבל אל תנסו כי הכניסה אסורה לשחיינים ומשכשכי רגלים. אז לשחות הם לא יוכלו אבל כן לשכור סירות פדלים וסירות ברבורים ולשייט להנאתם בין להקת ברווזים מגעגעת.

תוכלו לשכור סירות פדלים וסירות ברבורים ולשייט להנאתכם בין להקות ברווזים. לה פארק, חולון | צילום: צילום: אריאלה אפללו

קצה אחד של הבריכה נושק  לדיונות חולות הזהב של העיר, הקצה השני מתהדר במפל מקסים, מחליף צבעים. שיא האקשן הוא ללכת על הגשרון שעובר מתחת למפל המים, בעיקר בשעת החשיכה אז מתחיל מופע האורות שמאיר את המים בשלל צבעים זוהרים המעצימים את יופיים של הבריכה והמפל.

בשעת החשיכה מתחיל מופע האורות שמאיר את המים בשלל צבעים זוהרים | צילום: צילום:אריאלה אפללו

הרעיון של המתחם, המשתרע על 6200 מ"ר שמתפרשים בשני מפלסים, הוא לאפשר לילדים תעסוקה ובילוי. מסביב לבריכה הקימו גן מוזיקלי עם מתקני כלי נגינה שאפשר לתפעל ולנגן על אקורדיון, תופים, מרימבה ופעמוני פטריות. בנוסף פתחו פעלטון לקטנים עם מתנפחים, גשרים תלויים, טרמפולינות וחדר חושך, ומשחקיית וידאו וסימולטורים לגדולים. וגם, מכוניות מתנגשות, באולינג, רחפות, חיות ממונעות ומתקני לונה פארק.

ולמרות כל התיאורים שעושים חשק, למתחם בעיית צל שהופכת את שעות הבוקר החמות לפחות סימפטיות לבלות שם באוויר הפתוח.

צילום: צילום: אריאלה אפללו

ובלי שופינג של שבת חוויית הבילוי אינה שלמה, אז קבלו את הקומפלקס של קסטרו - חנות ענק לכל המשפחה, חנות אופנה נוספת וחנות לציוד ספורט. לצד הבריכה פתחו גם מתחם קולינרי עם שדרת פאסט פוד מקורה מסגנון עדות פיצה-המבורגר-חומוס-צ'יפס-סושי-גלידה. יש גם מסעדות לבילוי באווירה משפחתית בהן סילו - מסעדה איטלקית שהיא מאוד children friendly עם מרפסת מעל המפל שמציעה פינת משחקים אינטראקטיביים, בית עץ ולוח ציור; סעידה בפארק – פאב באווירה אוריינטלית עם מרבצי ישיבה נמוכים על שפת המים; ביגה - בית קפה פופולארי וגורדוס – דיינר אמריקאי עם המבורגרים ענקיים וקינוחים מטורפים.

בשטח הפארק מתקיימים אירועים ופעילויות בהם יריד שבוע הספר (עד ה-17.6) והשקת מסלולי הליכה (16.6, 08:45-11:30) בהנחיית מיכל צפיר. בתוכנית: צעידה  מודרכת במסלולים החדשים בפארק וההרצאה "10 הדיברות לשגרה משפחתית בריאה". בנוסף לאורך הקיץ  יפעלו קבוצות אימון לגברים ונשים בהנחיית מאמן כושר.

פארק פרס

בצמוד ללה פארק, בשטח פארק פרס,  עוד שלל אטרקציות שיכולות למלא יום-יומיים של בילויים מלאי אקשן ובהם  Ice Peaks – משטח מקצועי להחלקה על הקרח; ימית ספארק – פארק מים גדול עם בריכות ומגלשות אקסטרים; אצטדיון כדורסל מפואר; ספורטק ועוד.

ספורטבע -  חורשה גדולה עם שבילי הליכה בטבע, פינות ישיבה מוצלות, מתקני שעשועים מתחם למשחקי שחמט וגן נגיש המיועד לבעלי צרכים מיוחדים.

מוזיאון הילדים -  קומפלקס של מוזיאונים שעוסקים בעובדות החיים, התמודדות עם שינויים, רגשות ומוגבלויות בדרכים הרפתקניות ומשעשעות. לזאטוטים מוצעים מסלולים ופעילויות "בעקבות הפרפרים", העוסק במחזוריות החיים, ו"טיול עם ינשול" - חיפוש חברים חדשים ביער קסום. הבוגרים יותר מוזמנים לחוות את המסלולים "דיאלוג בחשיכה" הפותח צוהר לעולם העיוורים,  את "הזמנה לשקט" המלמד תקשורת והקשבה ללא קול ומילים, את "דיאלוג על הזמן" – מסע בעקבות עולם הזקנה המאפשר לחוות אותו בדרך פעילה ובגובה העיניים. בנוסף, במוזיאון מציגים בימים אלה את " מסע הקסם המסתורי" – תערוכה אינטראקטיבית בעקבות להקת הביטלס המונגשת בדרך חווייתית לכל המשפחה.

תערוכה חדשה במוזיאון הילדים חולון: מסע בעקבות הביטלס | צילום: צילום: מושי גיטליס

לה פארק - רח' ירושלים 216, פארק פרס, חולון. 03-558-8591

גני סיפור

ואם אתם כבר בעיר, ומחפשים עוד קצת עניין חפשו את  גני הסיפור - מהפרויקטים המקוריים והייחודיים בעיר הכוללים  44 גנים שבמרכזם דמויות שעוצבו בהשראת ספרי ילדים מוכרים.  הדמויות האהובות, שנראות כאילו יצאו מבין דפי הספרים, מאפשרות לילדים מפגש עם גיבורי ילדותם שהופכים למוחשיים בשטח. בטיול בין הגנים תוכלו לפגוש את "הנסיך הקטן" ברחוב משה דיין, אצל "האריה הרעמתן והג'ירפה גם" ברחוב שנקר 4; את "הילד הזה הוא אני" בצומת הרחובות מרבד הקסמים והמלאכה ולחפש את "פלוטו" הכלבלב ברחוב חנקין. ברחוב מוטה גור תגלו פארק מקסים עם  8 סיפורים - "הכינה נחמה" שהשתרע על כסא נוח בראש קרחת, הג'וק המדליק מה"המקק שנכנס לו ג'וק", חבורת "על גמדים ופיטריות" "איתמר מטפס על קירות" ועוד.

עתיקות וצבים: מסלול של כיף לשבת. צפו

[brightcove_iframe video_id='mood-vacation-in-israel-short-trip-012' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_fgozsh0l' duration='1929']

קסם על הים: טיול משפחתי בעכו

[brightcove_iframe video_id='mood-vacation-in-israel-short-trip-010' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_29tw4nk8' duration='1929']

החופשות החמות של הקיץ עכשיו בפייסבוק שלנו