שווקים, הופעות וטיולים: אירועים שווים בסופ"ש

החג של החגים בוואדי ניסנאס, פסטיבל שכולו מגפיים בחיפה, ג'אז וטבע בתל אביב ועוד קצת מדבר. שווה לצאת מהבית בסופ"ש הקרוב

זמן צפייה: 03:36

החג של החגים, ואדי ניסנס

החגיגה שמסמלת את מפגש שלוש הדתות: יהדות, נצרות ואיסלאם. האירועים הצבעוניים נערכים בסימן הסובלנות וכוללים קונצרטים ומופעים, ירידים, שווקים, הופעות, תערוכות מיוחדות ועוד. הפסטיבל מתקיים זו השנה ה-23. בית האמנים ע"ש שאגאל מארח בשבת את התערוכה "אחים בדם" על קשרים וקשיים בין אנשים, דתות ותרבויות בימי שלום ובימי מתח, בבית הגפן יציגו כמה תערוכות וסרטים שקשורות ביחסי יהודים וערבים, בשישי בצהריים שם תהיה הקרנה של ג'נקשן 48 ופגישה השחקנית סלווה נאקרה. בנוסף מתקיימים כמה סיורים בוואדי ניסנס שהתקשט כולו לכבוד החג, אחד הסיורים הוא קול מהוואדי, סיור בתשלום בין יצירות אומנות המוצגות ברחובות השכונה וכן בתוך בתים בוואדי, שהתושבים פותחים במיוחד לביקור ויספרו על זכרונות ישנים. לרעבים מבינינו, אפשר ללכת לסיור שף בא לשוק, סיור טעימות תיאטרלי עם השחקן והשף רוני אמיר, שייקח אתכם לאכול חומוס, עלי גפן, כנאפה ותמרהינדי ויהיה אפשר ללמוד סוף סוף מה ההבדל בין חציל בלאדי לחציל רגיל. התערוכות פתוחות בחינם לציבור הרחב, לסיורים יש להירשם וחלקם בתשלום.

עץ חג המולד בלב המושבה הגרמנית בחיפה (צילום: הדס איצקוביץ)
עץ חג המולד בלב המושבה הגרמנית בחיפה (צילום: הדס איצקוביץ)

הצצה לחוות הנופש שבה יתחתנו יהודה ושלומית
לעוף על המים: האטרקציה ששברה את שיא גינס

פסטיבל במגפיים

עמותת התיירות כרמלים והמועצה האזורית חוף הכרמל, יוזמות זו השנה השלישית ברציפות את פסטיבל "מטיילים במגפיים", במסגרת הפסטיבל ייצאו עשרות מסלולי טיול מיוחדים מודרכים בכרמל באורכים שונים, המיועדים ברובם למשפחות. אחד מנושאי הסיורים יהיה קשור לשריפה הגדולה, השבוע ימלאו 6 שנים לשריפה הנוראית ההיא. ההדרכות יעברו במסלולי הטבע והנוף הירוק של ההר ויעסקו בהתאוששות הצמחייה ובעלי החיים ושיקומו של הכרמל לאחר השריפה הגדולה. בנוסף לראשונה השנה יתקיים בכרמל במסגרת הפסטיבל "מרוץ במגפיים"- אירוע ריצה רב שלבי שיתחיל היום וימשך עד שבת, מירוץ שמיועד גם לרצים מיומנים וגם לחובבי ריצה. יהיו מקצים חד יומיים של 2.5 ק"מ עד 33 ק"מ ומקצים מאתגרים רב יומיים עד 96 ק"מ. בהמשך החודש יש גם טיולי אופניים והפנינג חנוכה בעין הוד ובישובים נוספים בכרמל.

פסטיבל הג'אז בתל אביב

פסטיבל ג'אז תל אביב התחיל אתמול וימשך בסוף השבוע עם מספר גדול של מופעים ובניהם גם הפקות מקור, מופעי מחווה, בכורות ואירוח מוסיקאים מובילים מהארץ והעולם. הפסטיבל יתקיים בסינמטק תל אביב ומופעים נוספים יערכו בזאפה תל אביב, הרצליה, ירושלים וחיפה. מדי ערב יתקיימו מופעי ג'אז פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום באוהל מופעים שיוקם בכניסה לסינמטק, וביום שישי בשעות הצהריים ייערך ברחבת הסינמטק הפנינג ג'אז עם מיטב ההרכבים.

אחת ההופעות היום רבע לאפריקה מארחים את אסתר רדא: הרכב הכלים הרב גווני אוסף לתוכו סקסופון, עוּד חשמלי, גיטרה, חצוצרה, כלי הקשה, סינטיסייזר, גיטרה בס, תופים ושירה. בפסטיבל הם יארחו את אסתר רדא. עוד הופעה שווה היא Shefita מארחת את יוסי פיין ושלמה גרוניך

Shefita, הדיווה הערביה, פרצה בסערה לחיינו ב- 2013 עם הקאבר הים-תיכוני ל- Karma Police
של להקת Radiohead, שהפך בן לילה לויראלי ברחבי הרשת וזכה למעל 1,400,000 צפיות ביו טיוב.

מאז היא ממשיכה להוציא ביצועיים מקוריים לשירי רוק מוכרים עליהם גדלה לצד שירים מקוריים שאותם כתבה והלחינה. בפסטיבל תארח את המפיק המוזיקלי והבסיסט יוסי פיין והמוזיקאי שלמה גרוניך למופע מקורי ומפתיע.

רבע לאפריקה (צילום: בועז סמוראי)
רבע לאפריקה (צילום: בועז סמוראי)

צעדת בן גוריון וחאן השיירות

בשבת תערך צעדת בן גוריון השנתית בשדה בוקר, ואלפי צועדים יגיעו לדרום לשחזר את מסלול הליכתו הקבוע של הזקן. הצעדה יוצאת מצריף בן גוריון ויש לה שלושה מסלולים שונים: משפחות, מטיבי לכת ואתגרי של 22 קילומטרים. היא מסתיימת בהפנינג במרכז המסחרי של מדרשת בן גוריון ותוך כדי יוכלו הצועדים ליהנות מהסברים של צפרים מטעם רשות הטבע והגנים ומנקודות מנוחה וצל עם קצת. אם מחפשים לישון לפני הצעדה, הצועדים מוזמנים ללון בחאן השיירות באוהלים בדואים משותפים ומחוממים, 10 דקות נסיעה מהמדרשה. בנוסף, יהנו אורחי החאן מהנחה של 10 שקלים בהרשמה לצעדה. למי שיהיה כוח אחרי הצעדה, החאן מוציא גם טיול גמלים שאורך כחצי שעה דרך נופי המדבר הקסום, במסלול מעגלי מרהיב העובר על הנתיב הקדום של דרך הבשמים הנבטית, ולאורך שוליו העליונים של נחל חווארים משם ניתן לצפות על כל בקעת צין ושדה בוקר. ובגלל שעשיתם ספורט יש הצדקה לסיים את היום עם ארוחת ערב באירוח בדואי עם מטפונה ומקבלובה ושאר הפתעות.

חודש הקיימות בתל אביב

תל אביב יפו מצייינת את חודש הקיימות ואיכות הסביבה, במגוון רחב של אירועים וסדנאות לכל הגילאים שיערכו ברחבי העיר. בין הפעילויות: אירועי זריעה והטמנת פקעות בשיתוף הקהילה - בכל סופשבוע בחודש דצמבר תושבים ומבקרים מוזמנים ליהנות ממגוון אירועי זריעת פרחי בר והטמנת פקעות בפינות הטבע העירוניות, לצד פעילויות שונות, סדנאות, הפנינג ותחנות הפעלה. בין האתרים בהם תתרחש הפעילות: ראש ציפור, בריכת חורף צפון, פארק יגור ועוד. הפעילות היא ללא תשלום, מיועדת לכל המשפחה ובהדרכת האקולוג אדריכל ליאב שלם.

שבוע "ירוק על הבר"- בתאריכים 11-17.12.16, יתקיימו מגוון הרצאות על ידי מרצים מובילים בתחום בנושאים שונים מעולם התוכן של הקיימות והסביבה, ביניהן: צרכנות ירוקה, השפעות סביבתיות על פוריות הגבר, תזונה מקיימת, תקשורת ואיכות סביבה ועוד. ההרצאות יתקיימו בבתי קפה ובמסעדות תומכי סביבה, להם הוענק תו ירוק. הכניסה חופשית. פרטים מלאים לגבי אירועים נוספים ומיקום תוכלו למצוא באתר העירייה.

החופשות השוות והיעדים הכי חמים עכשיו בפייסבוק שלנו