מרימים כוסית לשנה טובה יותר: 3 מסלולים עם יקבים, מעיינות ותצפיות

ישראל מציעה שפע של יקבים איכותיים המשלבים חוויית יין נהדרת לצד אתרי טבע קרובים. לכבוד הרמת כוסית לרגל השנה החדשה, אבנית סטרולוב בחרה 3 יקבים, ושילבה אותם עם מסלולי טיול סמוכים

כרם ירוחם ויקב פינטו
כרם ירוחם ויקב פינטו | צילום: דוד פינטו

באווירה מדברית - יקב פינטו וטיול במכתש ירוחם

יקב פינטו הוא יקב מדברי. מדובר ביקב בוטיק משפחתי, אשר הוקם ע"י משפחת פינטו בשנת 2020.

היקב מייצר מגוון יינות, מענבים הגדלים בכרם הסמוך לעיר ירוחם, על אפיק נחל שועלים. הכרם מתהדר בטרואר מדברי מיוחד, המעניק ליינות טעמים מיוחדים.

ניתן לבקר ביקב בתיאום מראש לסיור וטעימות יין בין הכרמים אל מול הנוף המדברי הפתוח. בנוסף אפשר להשתתף בסדנת יין, או לרכוש מיינות היקב באתר ובחנות היקב שממוקמת במלון אירוס המדבר.

את הסיורים והטעימות מובילים דוד וטניה פינטו. פרטים והזמנות: 054-5476

כתובת: רח' צבי בורנשטיין 108, ירוחם.

לאחר היקב אפשר להמשיך לתצפית הר אבנון, מסלול קליל וקצר, המוביל לתצפית יפהפייה במרחק של כ-5 דקות הליכה מהרכב.

כרם ירוחם ויקב פינטו
כרם ירוחם ויקב פינטו | צילום: דוד פינטו

 

טיול רכוב אל מכתש ירוחם

אפשרות נוספת, להרפתקנים שבינינו, היא לצאת לטיול רכוב, באופניים או ברכב שטח אל מכתש ירוחם. מדובר במסלול שמתאים עכשיו במיוחד, שכן זו עונה נהדרת לטייל במדבר. במסלול, שהוא שונה ממסלולים הרגילים והומי האדם, ניתן למצוא שקט ושלווה לצד מגוון נופים, מאובנים ועצי שיטה.

איך מגיעים: לאחר הירידה למכתש יש לפנות צפונה לכיוון השלט "מעלה אברהם", המסומן בסימון שבילים אדום. לאחר נסיעה קצרה בשטח של מספר עשרות מטרים, מומלץ לעצור וללכת לראות את אבן החול הקווארצית ("עצים מאובנים"), שהינה תופעה גיאולוגית ייחודית, שבה אבן החול עברה תהליך כימי וקיבלה גוון חום כהה וצורה ייחודית, המקנה לו מראה של גזעי עץ ענקיים נפולים.

אם אתם מחפשים פינה לעצור לפק"ל קפה, תוכלו לעשות זאת תחת עץ השיטה המרשים בהמשך הדרך.

בהמשך השביל ניתן לפגוש אבני חול, תצורות גיאולוגיות, גבעות יפהפיות ונופי בראשית.

לאחר כ-6 קילומטר ניתן להסתובב ולחזור בדרך שבה הגעתם. מי שמעוניין להמשיך, יש לקחת בחשבון כי המשך הדרך כולל עלייה קצרה אך תלולה ומורכבת, המתאימה לרכבי שטח קשוחים עם הילוך כוח ונעילות, ולאחריה טיפוס על דופן המכתש. משם ניתן להמשיך עם השביל עד לכביש 204, בין מרחב – עם וירוחם.

ציר מעלה אברהם
ציר מעלה אברהם | צילום: אבישי אפרת

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

יקב כרם ברק ותל גזר

יקב כרם ברק ממוקם בעמק איילון בשפלת יהודה, ומציע חוויית יין המשקפת את העמק הירוק שמסביב. היקב מציע סיורים בכרמים וטעימות של היינות הייחודיים לאזור. היקב הוא יקב בוטיק חקלאי משפחתי. בחצר היקב תראו את הגפנים, ואף תוכלו לשבת ביניהן, וטיול קצר יוביל אתכם אל נקודה ממנה ניתן להשקיף אל שאר הכרמים.

היקב הוקם בשנת 2011 ע"י משפחת רוזנברג, והוא נקרא על שמו של ברק שמואל רוזנברג ז"ל, בנם של מקימי היקב, אשר נפטר בשנת 2010 בגיל 18 ממחלה קשה. איוריו של ברק, אשר היה אומן, מעטרים את תוויות בקבוקי היין של היקב.

בנוסף ליין הנהדר של המקום, אשר מתמחה בין היתר גם ביינות פט-נאט, יין כתום מבעבע, תוכלו למצוא כאן מגוון נשנושים וביניהם סלטים, פיצות, גבינות, חומוס ועוד.

היקב פתוח בימים ראשון-חמישי בשעות 10:00-15:00 ובימי שישי בשעות 09:30-15:00. סגור בשבת

ווייז: יקב כרם ברק

4uuchy
יקב כרם ברק | צילום: אבנית סטרולוב

 

ביקור בתל גזר

אחרי טעימות היין, סעו נסיעה קצרה אל תל גזר, גן לאומי ואתר ארכיאולוגי בעל חשיבות היסטורית מתקופת המקרא. במקום תמצאו מסלולים קצרים ותצפיות מרהיבות על השפלה והרי יהודה. כאן תמצאו דגם מוגדל של לוח גזר המפורסם (שכן המקורי נמצא במוזיאון בטורקיה). , בנוסף, מומלץ להצטייד בפנס ולהיכנס למנהרה ששימשה כמפעל מים שנמצאת בתל.

הכניסה לתל ללא עלות.

ווייז: גן לאומי תל גזר

תל גזר
תל גזר | צילום: אבנית סטרולוב

 

יקב שאטו גולן ונחל אל-על

יקב שאטו גולן ממוקם ביישוב אליעד שבדרום הגולן. ליקב כ-170 דונמים של כרמים, אשר רובם נטועים בדרום הרמה, לא רחוק מהיקב, בגובה של 400 מטרים מעל פני האדמה, והוא מייצר כ-100,000 בקבוקים בשנה.

במרכז המבקרים של היקב חצר רחבת ידיים עם מדשאות, וכן גפנים השתולות במקום. ברחבי החצר פזורים פסלים, ואף מזרקות, והתחושה המתקבלת היא של יקב יוקרתי בצרפת.

תוכלו להגיע אל היקב, ליהנות מטעימות יינות או מרכישת בקבוק. בנוסף, מציע היקב לחמים וגבינות. בסופי שבוע פועלת בסמוך ליקב גם עגלת קפה, כך שתוכלו לרכוש בקבוק ולשבת לאכול בעגלה.

ניתן למצוא ביקב יינות כשרים לצד יינות לא כשרים.

המלצה שלי, תבקשו לבקר במרתף החביות הגדול והמרשים.

שעות פעילות: היקב פתוח בימים ראשון עד שבת, בשעות 10:30-15:30 בתיאום מראש בווטסאפ: 052-6683030

ווייז: יקב שאטו גולן

יקב שאטו גולן
יקב שאטו גולן | צילום: אבנית סטרולוב

 

טיול בנחל אל על

לאחר ביקור ביקב, צאו לטיול בנחל אל-על, אחד מהנחלים המרהיבים בגולן.

המסלול עובר דרך מפלים ובריכות טבעיות אשר זורמים כל השנה, ומציע חוויית טבע בלתי נשכחת לכל המשפחה. מדובר במסלול קווי של כ-4 ק"מ, ותוכלו לבחור את אורך המסלול שברצונכם ללכת. אם אתם מגיעים עם 2 רכבים, תוכלו להשאיר רכב בסוף המסלול, בחניון המפלים שליד אבני איתן.

במהלך הדרך תפגשו את המפל השחור, שקיבל את שמו תודות לאבני הבזלת הכהות המרכיבות אותו. מדובר במפל בגובה של כ-8 מטרים. בנוסף תפגשו את המפל הלבן, העשוי אבני גיר, וגובהו 20 מטרים.

ווייז: נחל אל על – המפל הלבן

נחל אל על
נחל אל על | צילום: אבנית סטרולוב