כבר הסתיו עכשיו: 5 טיולי סתיו קלילים שמתאימים לילדים קטנים

כשמזג האוויר מתחיל להתקרר, זה בדיוק הזמן לצאת עם הילדים לטייל ולחוות איתם את הטבע הנפלא שיש בישראל. מיכל הולצברג בחרה 5 מסלולים קצרים ברחבי הארץ שמתאימים במיוחד לטיול עם ילדים קטנים

סתיו בגן לאומי עין חמד
סתיו בגן לאומי עין חמד | צילום: מיכל הולצברג

שמורת המסרק בהרי ירושלים

שמורה יפהפייה בהרי ירושלים, עם צמחיה מגוונת ופריחה נהדרת בחודשי הסתיו. בשמורה יש מסלול מעגלי קצרצר באורך קילומטר שמתאים לילדים קטנטנים.

המסלול מתחיל במדרגות המסומנות בסימון שחור מרחבת החניה. אחרי כ-30 מטר מגיעים לפיצול שבילים: השביל ישר מסומן בשחור והשביל שמאלה מסומן בכחול. ממשיכים ישר עם הסימון השחור (את הדרך חזור עושים במסלול הכחול שחוזר לנקודה זו).

השביל השחור ממשיך בתוך חורש יפהפה, ואחרי כמה מאות מטרים מגיעים לרחבת תצפית המשקיפה על ההרים מסביב. מרחבת התצפית ממשיכים עם הסימון השחור עד שסימון השביל משתנה לכחול (אין פנייה כלשהי, אי אפשר להתבלבל).

הולכים ליד מבנה קבר שייח' אחמד אל עג'אמי וממשיכים עם הסימון הכחול בשביל שעובר סמוך לבונקר עד שמגיעים בחזרה לפיצול ולמדרגות שמהן התחלנו את המסלול.

איך מגיעים: רושמים בווייז - שמורת המסרק. יורדים מכביש 1 במחלף שורש, ממשיכים לכיוון היישובים שורש ובית מאיר. קצת לפני בית מאיר פונים ימינה לכביש סלול שמוביל לרחבת החניה.

שמורת המסרק בהרי ירושלים
שמורת המסרק בהרי ירושלים | צילום: מיכל הולצברג

כתבות נוספות ב-mood:

גן לאומי עין חמד

אם מדברים על סתיו וטיול עם קטנטנים, חובה להזכיר את הגן הלאומי עין חמד.

עין חמד הוא גן קסום בהרי ירושלים שמתמלא בחודשי הסתיו בעלי שלכת יפהפיים בצבעי כתום וצהוב.

בגן יש שביל הליכה נגיש לעגלות, מדשאות גדולות ושולחנות פיקניק, מבצר צלבני שניתן לשוטט בו, שרידי חווה חקלאית, תעלות מים וגשרונים קטנים.

הכניסה למקום היא בתשלום (חינם למנויי מטמון) ובסופי שבוע כדאי להירשם מראש באתר רשות הטבע והגנים.

המלצה: אחרי או לפני הטיול אפשר לעצור בבית הקפה "רחוב ירושלמי" שנמצא צמוד לגן הלאומי.

איך מגיעים: רושמים בווייז "גן לאומי עין חמד"

סתיו בגן לאומי עין חמד
סתיו בגן לאומי עין חמד | צילום: מיכל הולצברג

הר ברקן, הגלבוע

שביל הליכה מעגלי קצר וקליל (שחלקו נגיש לעגלות) עם נוף מרהיב 360 מעלות על הגלבוע, העמקים והסביבה. הנוף היפהפה פשוט מקיף מכל כיוון.

מחניון הר ברקן מתחיל מסלול הליכה באורך 800 מטרים שמסומן באדום שמתאים גם לילדים ולכלבים.

בסביבת החניון יש מספר שולחנות פיקניק מוצלים כך שניתן לשלב הליכה קצרה עם פיקניק נחמד בטבע.

הולכים בשביל הנגיש כ-200 מטר עד שמגיעים לרחבת התצפית. בצד אחד של התצפית רואים את היישובים בצפון השומרון, ומהעבר השני של התצפית אפשר לראות את עמק חרוד ועמק בית שאן.

המשך השביל המעגלי שחוזר בחזרה לחניון איננו נגיש לעגלות.

כ-50 מטר לאחר התצפית יש פיצול שבילים: השביל האדום ייקח אתכם בחזרה לחניון והשביל הירוק מוביל בירידה לחניון האירוסים, שם פורח בחודשים מרץ ואפריל אירוס הגלבוע.

אפשר לשלב את הביקור בהר ברקן עם פיקניק בתצפית הר שאול (כתף שאול) שנמצאת במרחק 10 דקות נסיעה על רכס הגלבוע.

איך מגיעים: רושמים בווייז  חניון הר ברקן

תצפית מהר ברקן
הר ברקן, אפשר גם עם כלבים | צילום: מיכל הולצברג

שביל היער הקסום, הכרמל

ביער עופר שלמרגלות הכרמל יש שביל יפהפה בתוך היער שנקרא שביל היער הקסום. מדובר בשביל מעגלי באורך 2 ק"מ שמתאים גם לילדים קטנים.

השביל מתחיל ליד הגשר הירוק שבקצה חניון הזיתים ומסומן בסימון שבילים אדום. החלק הראשון הוא הליכה קלה בעלייה. לאחר כ-200 מטר הצמחייה הדלילה מתחלפת לעצים צפופים יותר שיעניקו צל נעים בחלק הזה של המסלול.

לאחר כקילומטר מגיעים לפיצול שבילים בו פונים ימינה לשביל רחב המסומן בכחול שייקח אותנו בחזרה לנקודת ההתחלה - חניון הזיתים.

איך מגיעים: רושמים בווייז 'חניון הזיתים יער עופר' נוסעים בכביש 4 ופונים לכביש המוביל לכיוון היישוב כרם מהר"ל. לאחר כ-500 מטר פונים ימינה לכיוון היישוב עופר, והחניון יהיה משמאלכם לאחר כ-300 מטר.

שביל היער הקסום ביער עופר
שביל היער הקסום ביער עופר | צילום: מיכל הולצברג

הקניון האדום, הרי אילת

מסלול הטיול בקניון האדום הוא מעגלי וקצר בהרי אילת, מה שהופך אותו למושלם לילדים. אני ממליצה להגיע למסלול מוקדם בבוקר, כשעדיין אין הרבה מטיילים במקום.

השביל מתחיל בקצה חניון לילה הקניון האדום, הולכים כ-700 מטר בשביל המסומן בצבע ירוק עד שנכנסים לתוך הקניון.

הקניון עמוק עם קירות גבוהים בצבע אדמדם, יש לאורכו מספר סולמות ואחיזות בסלע, אבל הן קלות ומתאימות גם לילדים.

הוא אחד המסלולים הפוטוגניים ביותר באזור, והאור שחודר מלמעלה מעניק אווירה מיוחדת.

ההליכה בתוך הקניון האדום קצרה יחסית, בסך הכול כ-200 מטר.

וביציאה ממנו מגיעים לפיצול שבילים: פנייה ימינה לשביל השחור תוביל אתכם חזרה לחניון, ואם רוצים מסלול מעגלי ארוך יותר (5 ק"מ) אפשר להמשיך במסלול הירוק לכיוון נחל שני.

איך מגיעים: רושמים בווייז חניון לילה הקניון האדום

** שימו לב: לפני שאתם יוצאים לדרך לטייל באחד מהמסלולים בכתבה, בידקו מהן הנחיות פיקוד העורף לאותו איזור.