מאזור תעשייה אפור למתחם מקיים וססגוני - הכירו את "המעיין" במעיין צבי

מוזיאון הקרטון הראשון בארץ, בתי מלאכה וחללי סטודיו ייחודיים, חנויות יד שנייה, פוד טראק, משתלת בוטיק, אירועי תרבות ובעיקר שפע עשייה מקומית מקיימת. לכבוד יום איכות הסביבה שיחול מחר, רינת בליימן קפצה לבקר ב"מעיין" וגילתה את "הדבר הטוב הבא"

המעיין - פסאג' לאמנות מקיימת
המעיין הנובע במעיין צבי | צילום: רינת בליימן

* רינת בליימן עוסקת בהוראה וחינוך ובעלת העסק "אי שם מעבר לקשת", המציע שירותי תוכן, שיווק וקידום בתחום התיירות. דף הפייסבוק של רינת בליימן.

במתחם שהיה בעבר אזור תעשייה מוזנח למדי למרגלות קיבוץ מעיין צבי, התקבצו אמנים מעצבים ויוצרים מאזור חוף הכרמל והסביבה, בתחומי קיימות, מיחזור אומנות, חקלאות, קולינריה, גוף נפש ורוח וגם תעשייה והקימו את המעיין המתחדש.

מדובר באזור תעשייה בר קיימא השואף לעבוד בסימביוזה הדדית בין בתי מלאכה, מוסכים, חקלאות בת קיימא ומסחר מקומי מתוך מטרה לייצר שינוי חוויתי ותפיסתי בתרבות הפנאי, המסחר והבילוי.

"המעיין" הוא חגיגה אינסופית של צבעים, טעמים, ריחות, אומנות, פולקלור, מוזיקה, תרבות ואוכל. במקום פועלים עשרות עסקים המקיימים ביניהם מערכת של קשרים ושיתופי פעולה הדדיים המזינים זה את זה. גולת הכותרת במתחם הוא מעבר ושיטוט ברחוב היוצרים ובחנויות שנמצאות בפסאג' לאמנות מקיימת. 

השיטוט ייקח אתכם למסע על חושי חזותי ופנימי סביבתי וחברתי. אישי וקולינארי. בחרתי רק טעימות ממה שהמקום הזה מציע. בפועל גם יום שלם לא יספיק לכם.

המעיין - פסאג' לאמנות מקיימת
המעיין - פסאג' לאמנות מקיימת

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

קיימות, מיחזור ושימוש חוזר:

המעבדה לעיצוב

אצל שגב תמצאו אומנות משוגעת ייחודית ועיצוב תעשייתי מחביות ומבלוני גז מהם מעצבים רהיטים משוגעים לגמריי תוך דגש על זרימה עם החומר והצורה.

הם גם חותכים גם צובעים וגם מרפדים. תוכלו למצוא שם ספות כורסאות שולחנות גופי תאורה שידות כיורים אדניות לעציצים ועוד. העיצוב שלהם מושלם לבארים לפאבים מסעדות פינות המתנה. הליין שלהם מרהיב המחירים ממש לא יקרים.

המעבדה לעיצוב
הכל מחביות ובלוני גז במעבדה לעיצוב | צילום: המעבדה לעיצוב

 

זה מסתובב

כאן לא זורקים שום דבר! חנות למוזיקה ואמנות סיבובית: תקליטים דיסקים קלטות וידאו קסטות DVD מגזינים ועוד הכל יד שניה וקצת חדשים. אחי, בעל החנות, מסובב את המוזיקה ממנו היישר אליכם !בחנות מגוון ז׳אנרים גדול - ישראלית, לועזית, קלאסית, ג׳אז, רוק, ילדים, עולם, צרפתית, ספרדית, דאנס, צ׳ילאאוט, וגם אמנות גרפית הקשורה  למוזיקה.

 

אצל la mila לה מילה

מילן קודנר פורמן, מלכת היופי של חיפה בשנות ה-70, הגשימה כמעט כל חלום: דוגמנות, קוסמטיקה רפואית, נדל"ן, גלריה לאומנות והקמה של סוכנות לבגדי מעצבים בשנות ה-80.

אבל את הייעוד האמיתי הגשימה אחרי משבר הקורונה כשהעתיקה את מגוריה מתל אביב לחוף הכרמל והקימה באיזור התעשייה הישן של המעיין חנות וינטאג' ססגונית מלאה באוצרות מתחום האופנה.

החנות היא חנות קונספט ייחודית המשלבת קולקציות אאוטלט של עודפים של מותגים כמו bobo ו-primitive.

בלה מילה תמצאו גם קולקציות מובחרות ואוספים של קימונו ושמלות מכותנה ופשתן קליל מאיטליה. בנוסף יש קולקציות של אמנים המציירים על בגדים כמו jinn שאפשר למצוא רק בלה מילה. לה מילה מקבלת ומוכרת גם בגדי יד 2  מובחרים ומיוחדים בלבד כל זה לצד אוספים של תכשיטים ועבודות יד של אמנים ואפילו נעליים טבעוניות של האמנית roni kantor תמצאו כאן.

אצל la mila לה מילה
אצל la mila לה מילה | צילום: רינת בליימן

 

אצל ג'וד ולי בפסאג' 

אצל ג'וד ולי בפסאג' תמצאו חנויות קולקציה של 30 אמנים. גלריות תכשיטים, וינטאג', רהיטי ענתיקה ועוד אוצרות בעלי ערך. יש להן גם חנות בגדים יד 2 בשם fill abag שבה אתם מקבלים שקית ענקית ממלאים אותה בבגדים ומשלמים רק 50 שקלים! ג'וד ולי חסידות של מיחזור וקיימות- אז אם יש לכם בגדים או רהיטים וחשבתם לזרוק אז dont!

ג'וד ולי תשמחנה לקבל כי ממה שאתם זורקים הן מתפרנסות.

אצל ג'וד ולי בפסאג'  מעיין צבי
ג'וד ולי בפסאג' | צילום: רינת בליימן

 

תוצרת מקומית ועבודת יד:

Kali eco lifestyle

שיתוף פעולה של כוח נשי בין מאיה רוסו, אילנית זיגדון וטליה אפרתי שחיברו שני מותגים למותג אחד מנצח והקימו חנות קונספט אקולוגית של מוצרי איכות לטיפוח העור ולחדר האמבטיה ללא פלסטיק!

בתחום הטיפוח לעור ולגוף תמצאו סבונים וקרמים. בתחום הטקסטיל - מגבות למקלחת ואביזרים לבית. כל המוצרים בחנות הם טבעיים הנעשים בעבודת יד וניתנים למילוי מחדש. הטקסטיל  מיוצר מצמח ההמפ hemp שסיביו חזקים יותר מכותנה בריאים היפו אלרגניים ואקולוגיים יותר.

Kali eco lifestyle
חנות קונספט אקולוגית | צילום: Kali eco lifestyle

 

משק הר פרחים

משק הר פרחים הוא משק אורגני משפחתי, המנוהל על ידי יואל בלומנברג. המשק נמצא במושב עופר בלב שטחי חורש ויער במורדות הדרום-מערביים של הכרמל. המשפחה מגדלת ירקות אורגניים עדר עיזים ומחלבה על שטח של  כ- 100 דונם והתוצרת משווקת גם בחנות במעיין.

המוצרים איכותיים וטריים ללא ריסוס. תוכלו למצוא שם ירקות פירות מוצרי חלב מהמחלבה פסטות סבונים יין שמן זית ועוד.

 

אמא'לה פוד טראק במעיין

את המקום הקימו דריה וורד. זו פינה קסומה של פודטראק טבעוני, טעים ומקיים. האוכל טרי טעים משובח ומקומי עם שפע של עלים ירוקים הידרופונים ללא כימיקלים של עלה רם.

בימי חמישי מתקיים ליין קבוע בשם בריאמא'לה -יום שכולו ללא גלוטן. בימי שישי שפע מטורף של מאפים וקינוחים מפנקים מאוד.

הבונוס הנוסף הוא הווייב והאווירה בזכות התאורה והעיצוב של מקומות הישיבה. הכל ססגוני ושוקק חיים. דריה וורד מביאות את בשורת הטבעונות עם המון אהבה בתוך האוכל.

אמא'לה פוד טראק במעיין
אמא'לה פוד טראק במעיין | צילום: רינת בליימן

 

גוף נפש רוח:

מתחם אלטרנטיבה בטבע

מחפשים לעשות אירוע אחר? פשוט אבל גם מיוחד כזה שלא יישכחו? הנה מצאנו לכם אלטרנטיבע - מתחם אירוח יוצא דופן לאירועים עד 100 איש בטבע! המקום מיוחד ושונה וכל זה אל מול נוף שובה לבבות של טבע ושדה חקלאי ארץ ישראלי פתוח לאופק.

באלטרנטיבה בטבע תמצאו מתחם גלמפ מול שדות פתוחים, מעוצב בסגנון בוהו-שיק יפהפה. המקום מכיל כיפה גאודזנית מעוצבת עם שטיח סיני, מרפסת דק, ג'קוזי והמון יופי בעיניים.

מתחם אלטרנטיבה בטבע
מתחם אלטרנטיבה בטבע | צילום: אלטרנטיבה בטבע

 

קליניקה הוליסטית קהילתית

יניב ישראל נפתלי, אב לשבעה ילדים, שגר במושב עופר ומביא איתו 25 שנים של לימודים, ידע וניסיון. הוא תרפיסט מוסמך לקרניוסקראל אינטגרטיבי ICS. מעל 13 שנה תלמיד ומורה לקבלה בדרכו של בעל הסולם. הוא גם מדריך ליוגה. ועוזר לאנשים בעיקר במחלות כרוניות: מיגרנות כאבי ראש כאבי גב צוואר.

 

אומנות ויצירה שימושית: 

Abra Kadabra 

אצל עידן שליט אמן רב תחומי תמצאו מיצגי אומנות קונספטואלית ענקיים, בועטים ועוצרי נשימה. עידן חולם בענק ומגשים בענק ויכול להגשים גם לכם כל חלום: כרכרות ענקיות של פעם, ספינות פיראטים, קטר רכבת, ריקשות, שעוני ענק בהשראת מכונת הזמן וכל מה שתחלמו.

Abra kadabra עידן שליט
מיצגי אומנות קונספטואלית ענקיים | צילום: Abra kadabra עידן שליט

 

 KOMFYS מוזאיקה 

בקי שימברג הינה אומנית, תופרת ויזמית בעלת רעיונות חדשניים בתחום העיצוב.

היצירה שלה מושפעת מהטבע מתרבויות קיימות ושימוש חוזר בחומרים. אצל בקי תמצאו: עיצוב בתפירה  - מחבל רג'יסטאן בהודו היא מביאה בדים ייחודיים וחלקי סארי משומשים אשר נתפרים לבדים צבעוניים בשימוש חוזר. מהבדים הללו בקי מכינה שמיכות מעילים וקימונו בעיצובים מיוחדים. מוזאיקה – בקי מכינה מגוון מוצרי מוזאיקה בעיצובים ייחודיים. חלק מהעבודות הינן לקישוט ותליה כגון חמסות ותמונות מוזאיקה. וחלק שולחנות קטנים וגדולים עם עיצובים ספציפיים.

לחשוב מחוץ לקרטון - במוזיאון הקרטון

ברוכים הבאים למוזיאון הקרטון הראשון בעולם בו נפגשים צלילים צבעים יצירתיות והשראה.

לולה אליאן קצ'קה, אמנית שעלתה לארץ מאורוגוואי, הלכה עם הקרטון רחוק: היא בנתה ממנו פסנתר, מרפסת, אבירים, רקדניות, מנורות ומה לא. במוזיאון יש אפשרות להצטרף סדנאות עם משמעות וסשיין של תנועה וריקוד פעם בשבוע.

מוזיאון הקרטון
הכל מקרטון | צילום: מוזיאון הקרטון

 

צמחים וחקלאות:

רותם משתלת בוטיק

הילד הזה הוא סיפור השראה לאיך לעשות מלימונים פרחים. רותם, ילד טבע בנשמה, התייתם מאימו שנהרגה בתאונת דרכים בהיותו בן חמש. מאז גדל עם אביו עד גיל ,13 אבל האב שהיה במשבר לא יכול היה לגדל את הילד. מגיל 13 ועד גיל 18 גדל רותם בערבה אצל דודו. בערבה נחשף לאנשים אותנטיים, למדבר, לאנשי עבודה ולעמלים אשר לא מושפעים מהעולם החדש.

רותם מצא נחמה ומרפא לנשמתו הסוערת בנפלאות הטבע בפרחים ובדיבור לעצים. הוא עזב את בית הספר בכיתה ט' והתחיל לעבוד בגינון ובמשתלות למחייתו ומאז התאהב. בגיל 18 הפך את אהבתו ליזמות והקים משתלת בוטיק במעיין ומאז הוא שם.

רותם מתמחה בצמחים נדירים מכל העולם שלא תמצאו באף משתלה אחרת. הוא מייבא צמחים טרופיים מג'ונגלים בתאילנד, קוסטה ריקה ודרום אמריקה.

רותם משתלת בוטיק
צמחים טרופיים מג'ונגלים בתאילנד, קוסטה ריקה ודרום אמריקה | צילום: רותם משתלת בוטיק

 

אירועים במעיין:

לכל האירועים במשך השבוע ולשעות הפתיחה יש להתעדכן בדף הפייסבוק המעיין – מקום לתרבות

היכן: המעיין נמצא באזור התעשיה של מעיין צבי הממוקם מול צומת זכרון יעקב ממערב לכביש 4.

אתר האינטרנט של המעיין - אזור תעשייה מתחדש