צריך שניים לטנגו: המלצות ליום כייף זוגי בצפון הכנרת ודרום רמת הגולן

שייט קיאקים זוגי, עגלת קפה מפתיעה, תצפית מרשימה ומעיין קריר ומושלם. טארק ונאדין יצאו לבילוי רומנטי באחד האזורים הכי בטוחים בצפון

הכנרת
בטוח ורומנטי בכנרת | צילום: תמי נחמיה, איגוד ערים כנרת

טארק ונאדין הם זוג נשוי מהיישוב הדרוזי ירכא ויוצרי תוכן טיולים בארץ ובחו"ל. הפוסטים שלהם כתובים בערבית ובעברית, והמסר שלהם הוא שהאהבה לטבע הינה מכנה משותף המחבר בין כולם. האינסטגרם של טארק ונאדין.

05:00: קיאקים בסוואנה הישראלית

חיפשנו אטרקציה מושלמת שנזכור לעוד המון שנים ומצאנו את 'קיאקים בסוואנה הישראלית', אטרקציה מושלמת לזוגות, מתנת יום הולדת, יום נישואין ועוד.

קמנו בשעה המטורפת, 3 לפנות בוקר, ונסענו לשייט קיאקים בשמורת הטבע בטיחה שנמצאת בשפך הירדן אל הכנרת ומכונה גם "הסוואנה של הכנרת".

בשעה 05:00 בבוקר, לאחר הסבר קצר, עלינו על הקיאק הזוגי ושם התחיל החלום. 5 זוגות ומדריך שהסביר לנו על הטבע המדהים שמתקיים בשעות הבוקר של הכנרת. צפינו בזריחה מעל הכנרת במהלכה המדריך ביקש שנהיה בשקט במשך 10 דקות בלי לומר מילה, וזו הייתה מדיטציה שהטעינה אותנו באנרגיה לכל היום.

בשלב מסוים, במהלך השייט, המדריך ביקש שנרד מהקיאק לשחייה באמצע הכנרת, במים העמוקים והפושרים  - חוויה שלעולם לא נשכח.

לאחר מכן הוא לקח אותנו למקומות הנסתרים של הסוואנה של הכנרת שם פגשנו זנים של ציפורים שחיות רק באזור הזה של הכנרת. המשכנו לחוף השחור אשר כשמו כן הוא, חוף עם חול בצבע שחור, שם התענגנו על השקט של הכנרת ביחד עם תה/קפה, עוגה ואבטיח קריר ומושלם.

בשעה 08:00 בבוקר סיימנו את השייט עם תחושה בלתי נשכחת, חווינו ולמדנו דברים חדשים, הכרנו אנשים חדשים, 3 שעות של שקט והנאה והכרת תודה על הכל הטוב שיש בחיים.

עלות האטרקציה: 500 ש"ח לזוג, יש אופציה לשוט גם בשקיעה.

להזמנות ובירורים האתר של קיאקים בסוואנה הישראלית.

שיט קייקים בסוואנה הישראלית
שיט קייקים בסוואנה הישראלית | צילום: טארק ונאדין

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

09:00: עגלת קפה - פתפותים, קיבוץ עמיעד

השייט עורר בנו רעב קל אז המשכנו לעגלת הקפה "פתפותים" שנמצאת בכניסה לקיבוץ עמיעד.

מה שמיוחד בעגלה הזו שהיא מציעה, לצד הקפה, לחמים ומאפים ייחודיים העשויים מ- 100% קמח כוסמין. כל הלחמים והמאפים שמוגשים בעגלה הם תוצרת המאפייה 'פתפותים' שבבעלות קרן זיו רבובסקי, בעלת העגלה. תמצאו במקום הנעים מוצרים שמותאמים לטבעונים, לחולי סכרת, לאנשים בעלי רגישות לגלוטן ולצליאקים וחולי קרוהן.

שעות פתיחה: א-ו , 08:30-15:00
בווייז: פתפותים עגלת קפה

עגלת קפה - פתפותים, קיבוץ עמיעד
עגלת קפה - פתפותים, קיבוץ עמיעד | צילום: טארק ונאדין

 

11:00: מצפור בית ציידא

אחרי שהרגענו את הבטן המקרקרת המשכנו לאחת התצפיות הכי יפות בדרום הגולן המשקיפה על הכנרת.

מצפור בית ציידא - נמצא מעל מושב מעלה גמלא בדרום רמת הגולן. התצפית לעבר הכנרת במלוא הדרה ויופייה כוללת את הבקעה הפורייה של “הבטיחה” שנקראת גם בקעת בית ציידא (עמק הדייגים). בימים של ראות טובה תוכלו לראות מרחוק גם את טבריה, את מצוק הארבל ומתחתיו את המושבה מגדל.

המצפור נגיש ומושלם לפיקניק רומנטי, במיוחד בזמן השקיעה.

בווייז: מצפור בית ציידא

מצפור בית ציידא
מצפור בית ציידא | צילום: טארק ונאדין

 

12:00: עין פיק, אפיק

לסיום הטיול הזוגי, רצינו קצת להתקרר במים צלולים וכידוע הגולן שופע במעיינות, במיוחד בחלקו הדרומי.

מצאנו מעין מושלם וקריר עם נוף מדהים לעבר הכנרת - עין פיק. 

עין פיק, שנמצא ליד מושב אפיק, הוא אחד המעיינות הצלולים והיפים שיש בדרום הגולן. זוהי פינת חמד קסומה עם מעיין הנובע מתוך מערה ומימיו זורמים על פני סלעי הבזלת אל עבר שתי בריכות - בריכה גדולה ועמוקה שניתן לשחות בה ונביעה עם מים רדודים.

כבר בדרך מהחנייה אל המעיין תתחילו להרגיש את הקסם, השביל (המסומן סימון שבילים בצבע שחור) מוביל בתחילה אל חורבות הכפר הסורי פיק ואל מרפסת תצפית מרהיבה (המקטע הזה נגיש לכיסאות גלגלים). לאחר מכן הוא ממשיך במגמת ירידה במדרגות בזלת, בתוך סבך של פטל קדוש וענפי עצי תאנה עד למעיין, לאורך כל הדרך (שאורכת כעשר דקות) נשקף נוף יפהפה של הכנרת.

בווייז: עין פיק – אפיק

עין פיק, אפיק
עין פיק, אפיק | צילום: טארק ונאדין