שקדיות או לא להיות - איפה הכי כדאי לראות פריחה?

פברואר זו התקופה הכי טובה לראות שקדיות, והרבה מהן! מסלולי הטיולים מלאים בעצים פורחים ומטעי השקדים ברחבי הארץ התכסו לבן. אז איפה אפשר לראות פריחה בימים אלו?

השקדיות של חבל יתיר

פברואר זו התקופה הכי טובה לראות שקדיות, והרבה מהן! מסלולי הטיולים מלאים בעצים פורחים ומטעי השקדים ברחבי הארץ התכסו לבן. אז איפה אפשר לראות פריחה בימים אלו?

חגיגת השקדיות בחבל יתיר

פריחת השקד בחבל יתיר חוזרת באופן מרשים מתמיד, במטע השקדיות הגדול בישראל. לא פחות מ1,700 דונם יצבעו בלבן, ויציגו מחזה יפהפה ושובה עין שמושך אליו אלפי מבקרים מכל רחבי הארץ מדי שנה. 

במהלך שלושה ימי שישי (25.2, 3.4 ו-11.3), המבקרים יוכלו להגיע אל מטע השקדיות, הנמצאות בשיא פריחתן, ולצאת לסיורים מודרכים ברחבי המטע המועברים ע"י חקלאי, ברכב ספארי או ברגל, בהם שומעים על פריחת השקד ועל החקלאות באזור, וכן להשתתף בסדנאות ציור או צילום בתוך המטע, שינציחו את הפריחה המרהיבה.

לאחר הביקור במטע, ניתן להמשיך לעוד המון פעילויות באתרי התיירות בסביבה, וליהנות ממוזיקה טובה, סדנאות מיוחדות, יין איכותי וכמובן המון מורשת והיסטוריה. 

מופע קרקס לכל המשפחה בקפה רונאל, מופע "הכלייזמר הישראלי" ביקב לה פורה בלאנש, הדרכות עם שחקן רחוב, יצירות בפסיפס, מופע קבלת שבת בבית הכנסת העתיק ומתנפחים לילדים בסוסיא הקדומה, סדנת אומנות בעשבי קדם, סיור מודרך, טעימות יין וסלי פיקניק ביקב יתיר, סדנאות נגרות ואיפור פנים בסטודיו simart, טיולי ג'יפים בשטח ועוד.

חגיגת פריחת השקד, 25 בפברואר, 4 במרץ ו-11 במרץ בשעות 9:30-14:30  במטע השקדיות (בסמוך ליקב יתיר) וברחבי חבל יתיר. 

להזמנות: https://tickchak.co.il/24595 

השקדיות בעמק האלה

בתקופה הזאת תל שוכה שליד בית שמש הופך למקום פופולארי במיוחד בזכות מרבדי התורמוסים הסגולים המכסים אותו, אבל יש מולו אטרקציה נוספת - מטעי שקדיות ענקיים ומקסימים של קיבוץ נתיב הל"ה. שימו לב שמדובר בשטח חקלאי פרטי ולכן שמרו על העצים וקחו את הזבל אתכם. כל האזור של עמק האלה מלא בפריחה - למשל במסלול סביב תל עזקה או ליד חורבת חנות.

מטע השקדיות בקיבוץ נתיב הל''ה
מטע השקדיות בקיבוץ נתיב הל''ה

נחל עמוד - שקדיות בתוך היער

אם מתחשק לכם לראות שקדיות תוך כדי מסלול הליכה נעים, אתם מוזמנים להרשם לנחל עמוד עליון ולעשות את המסלול המעגלי הנעים שלו . יש בטיול הזה המון עצי שקדיות ענקיים בפריחה משגעת וריחנית, לצד פריחה של כלניות, רקפות, עיריות ואפילו אם תחפשו ממש טוב פרחי יקינטון.

ליפתא, ירושלים - טיול פורח בכניסה לעיר

בתקופה הזאת של השנה העלייה לירושלים מתכסה בשקדיות פורחות, אבל אם ממש רוצים להריח ולהרגיש מקרוב שווה להגיע לליפתא למסלול קליל שאפילו משלב מעיין. הגעה לכאן דורשת מעט הליכה מהתחנה המרכזית לכיוון היציאה מהעיר, עד שתראו את הירידה לכיוון הכפר הנטוש והבריכה של ליפתא. מכאן אפשר להמשיך לטייל בין המבנים והשקדיות ולעצור לפק"ל קפה.

Img 2559
המעיין בליפתא