מבוסס על סיפור אמיתי: חדר בריחה בבית הרדוף בנווה צדק

אם אתם אוהבים חדרי בריחה ולא מפחדים בקלות, בואו למסע בעקבות רוח הרפאים של נווה צדק - חדר בריחה המבוסס על האגדה האורבנית על מייסד השכונה העברית הראשונה מחוץ ליפו

הבית הרדוף בנווה צדק. תמונה באדיבות בית רוקח

"1887 - הבית הרדוף בנווה צדק" היא פעילות בסגנון חדר בריחה המציעה למבקריה בילוי ייחודי. בשונה מחדרי בריחה אחרים, הדגש ב-1887 הוא על התוכן ההיסטורי והדרמה המבוססים על סיפור אמיתי, זהו משחק מותח ומאתגר שעל הדרך גם מלמד את המשתתפים היסטוריה.

המשחק, שפתוח החל מחמישי בוקר ועד מוצ"ש, משתרע על פני שתי קומות וכולל חללים רבים המשלבים חפצים אותנטיים של המשפחה שגרה בו בעבר. העיצוב המרשים, השחקנים והטכנולוגיה המתקדמת של הולוגרמות ווידאו, מעבירים את המשתתף חוויה לא שגרתית. המשימות במשחק מגוונות ושנונות ואילו העיצוב של המקום מושקע במיוחד ומקורי. 

כתבות נוספות ב-Mood:

סיפור לא פתור בבית רוקח

התעלומה מתרחשת בשנת 1887 בביתו של שמעון רוקח, מייסד השכונה העברית הראשונה מחוץ ליפו. המבנה העתיק והיפהפה, בעל הכיפה, בולט בהדרו למטיילים לאורך פארק המסילה. מבחוץ הוא נראה כמו מלון בוטיק או מסעדה טרנדית, אף אחד לא יכול לשער  איזו חוויה המפתיעה והמותחת שמחכה לו בפנים. בית רוקח היה אחד מעשרת הבתים הראשונים בשכונה, שמעון רוקח, אביו של ישראל רוקח, ראש עיריית תל אביב, התגורר בקומה הראשונה ואילו הקומה השנייה שימשה את וועד השכונה.

הבית הרדוף בנווה צדק. תמונה באדיבות בית רוקח
הבית הרדוף בנווה צדק. תמונה באדיבות בית רוקח

האגדה האורבנית מספרת כי כבר לפני שנים, דיווחו מבקרים על כך שראו דמות רפאים שקופה, חולפת במבנה. התיאורים התאימו לדמותו של אלעזר, אחיו של שמעון, שהיה בין מייסדי ראש פינה וזכרון יעקב ובזכותו הגיעו מאות משפחות לארץ. אלעזר היה גם שותף בהקמת נווה צדק. קרע אידיאולוגי קשה התפתח בין שני האחים והסתיים בנתק עמוק. המשפחה הגיע למסקנה שרוחו של אלעזר נשארה חסרת מנוח ועל המשפחה מוטלת החובה לאחות את הקרע. 

התפקיד של המשתתפים בפעילות היא למצוא את הדרך לפייס את הרוח. במהלך ניסיון הפיוס הם עוברים הרפתקאות רבות, כולל נסיעה אמיתית בארץ רחוקה ושיטוט בבית קברות יהודי מתחת לאדמה. באמצעות הסיפור ההיסטורי זוכים המשתתפים להכיר בדרך חווייתית את הסיפור על היציאה מהחומות והולדתה של תל אביב .

הבית הרדוף בנווה צדק. תמונה באדיבות בית רוקח
הבית הרדוף בנווה צדק. תמונה באדיבות בית רוקח

כיצד נולד הרעיון למיזם?

הרעיון למיזם החדש נולד על ידי בני המשפחה והופק על ידי גלי מינץ, הנשואה לנינו של שמעון רוקח ובנה של האמנית לאה מג'רו מינץ, ששיפצה את בית רוקח. לאורך השנים, התקיימו בבית הדרכות על ראשיתה של נווה צדק ועל האומנות שבבית וכן הצגות ביניהן "הגדת נווה צדק" ו"קברט נווה צדק", בליווי אירוח ברוח התקופה. לאחרונה חשה המשפחה בצורך לספר את סיפור השכונה והמשפחה באופן אינטראקטיבי, חדשני, מסעיר ומצחיק.

על יצירת החוויה עבדה גלי מינץ יחד עם אנשי מקצוע רבים ביניהם הבמאי והכותב אמיתי יעיש והמעצב משה יוסיפוב. על ההולוגרמות ושאר ההפתעות כולל התפאורות, עמלו בכישרון אלון שריד ועמית פורטמן. סתו לוי על האנימציה ועוד רבים מתחום הסאונד והווידאו. צוות צילום טרח רבות על הצילומים באוקראינה רגע לפני שפרצה המלחמה.

1887 - הבית הרדוף בנווה צדק | רוקח 36 תל אביב | לפרטים נוספים היכנסו לאתר