חוגגים את חגי תשרי בגנים הלאומיים בשמורות הטבע, ביערות ובאתרי המורשת

כמדי שנה בחגי תשרי רשות הטבע והגנים, קרן קיימת לישראל והמועצה לישמור אתרים נערכות לקליטת מאות אלפי מטיילים עם שלל חוויות בגנים הלאומיים, בשמורות הטבע וביערות ובאתרי המורשת ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום. אספנו לכם חמש חוויות נבחרות

פיסול_בחול_בפלמחים- אדר סטולרו מליחי, רשות הטבע והגנים

חופרים בזמן בגן לאומי כורזים

גן לאומי כורזים מזמין אתכם לגעת בהיסטוריה ולהכיר את תושבי הכפר היהודי כורזים, שחיו בנוף הכנרת כבר לפני 2,000 שנה. 

בגן תתקיים פעילות בה תתנסו בחפירה ארכיאולוגית אמיתית בכפר היהודי. בנוסף, תוכלו ליהנות מסיורים מודרכים בבתי הבד, בגת, במקווה הטהרה וכמובן בבית הכנסת המפואר החצוב בבזלת. בית הכנסת הקדום, עבר השנה עבודות שימור ושיחזור וזו הזדמנות פז לראות את התהליך מקרוב.

הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ.

היכן: גן לאומי כורזים.

מתי: בחול המועד סוכות בימים שלישי עד שישי 11.10-14.10 , בשעות 8:00–16:00 פעילות חפירה ארכיאולוגית והדרכות לקהל יתקיימו בין השעות 10:00–14:00

גן לאומי כורזים. צילום: שרית פלאצי מיארה רשות הטבע והגנים
גן לאומי כורזים. צילום: שרית פלאצי מיארה רשות הטבע והגנים

נושמים תרבות בחגיגת מסיק זיתים בגן לאומי ציפורי 

גן לאומי ציפורי שוכן בלב בוסתני הרימונים בגבעת ציפורי, שכל שבעת המינים סובבים אותה: התאנה, התמר, כרמי הזית, שדות הדגן הפוריים של בקעת בית נטופה וכרמי הגפנים – כל אלה העניקו לה את הכינוי "פאר הגליל כולו".

במהלך סוכות הינכם מוזמנים למסוק זיתים - פעילות שבה יחוו ויכירו הילדים את שלבי כבישת הזיתים: מסיק זיתים, ריסוק הזיתים ותיבול הזיתים בצנצנת אישית לכל משפחה, לסיום הפעילות הילדים ייצרו מנורת שמן כמו המנורות שבהן השתמשו בימי קדם.

היכן: גן לאומי ציפורי. יציאה לסיורים ממבואת האתר.

מתי: חוה"מ סוכות, בימים שלישי-חמישי 11-13.10 בשעות 11:00–15:00 

גן לאומי ציפורי. צילום: מנו גרינשפן באדיבות רשות הטבע והגנים
גן לאומי ציפורי. צילום: מנו גרינשפן באדיבות רשות הטבע והגנים

כתבות נוספות ב- Mood

תחרות פיסול בחול בגן לאומי חוף פלמחים 

תחרות הפיסול בחול בחוף פלמחים חוזרת והשנה הנושא הוא 'שוויון'. שוויון בין אנשים, שוויון בין יום ולילה ועוד. כישרונות צעירים וכישרונות ותיקים ומנוסים מוזמנים להגיע לחוף ב17.10 ולפסל את משמעות השוויון בעיניהם. 

נוסף על כך תתקיימנה הדרכות בעקבות צבי-הים ובהן תשמעו על המאמצים הרבים לשמירה על חיית בר שמצויה בסכנת הכחדה לא רק בארץ, אלא גם בעולם כולו.  תוכלו לראות מקרוב כיצד שומרים על הביצים לאחר ההטלה ולהכיר את חוות הקינון הסמוכה המגינה עליהן מפני פגיעת אדם ומפני טורפים טבעיים.  

היכן: גן לאומי חוף פלמחים

מתי: יום שני 17.10, בשעות 9:00–14:00. סיורים יצאו בכל חצי שעה מתחנת ההצלה.

ללא תשלום נוסף על דמי החניה באתר

פיסול בחול_אליעזר והגזר בחוף פלמחים. צילום: אמיר חן, רשות הטבע והגנים
פיסול בחול. אליעזר והגזר בחוף פלמחים. צילום: אמיר חן, רשות הטבע והגנים

סוכות ב"נהריים בגשר"

אתר 'נהריים בגשר' מציע שלל פעילויות סוכות מיוחדות לכל המשפחה ביניהן משחק משימות לכל המשפחה 'חפש ת'סליק' בשילוב כתבי חידה; סרט על סיפורם המיוחד של החלוצים שהתיישבו במקום, לחמו בעוז, נאחזו בקרקע ובנו את ביתם; מיצג ענק ומרהיב עם אורות, צלילים, מים וסכרים, המספר את סיפורו של "הסטארט-אפ" הישראלי הראשון - בדגם תחנת הכוח ההידרואלקטרית שהקים המהנדס פנחס רוטנברג הידוע בשם 'הזקן מנהריים'; סיורים מודרכים מעבר לגדר המערכת ותצפיות מרהיבות.

בנוסף תערך פעילות 'לילה בסוכה': סיורי עששיות ליליים בתאריכים 11,13.10 [בתשלום, מותנה ברישום מראש באתר] וכן בשבת 15.10 ייערך הפנינג סוכות הכולל סיורים מודרכים ללא תשלום, מוזיקה, דוכני תוצרת מקומית, אמנות ואוכל, פעילויות לילדים..

היכן: נהריים בגשר

בסופ"ש כניסה חופשית במסגרת 'שבת ישראלית' [מותנה ברישום מראש באתר]. 

כל הפרטים באתר נהרים בגשר 

. גשר הישנה. קרדיט צילום - גשר הישנה
גשר הישנה. צילום: גשר הישנה

"מסיק כמו פעם"- חוויה משפחתית בכרמי הזיתים של קק"ל

בכרמי הזיתים של קק"ל מצפים לאורחים לחווית מסיק  משפחתית.
הפעילות כוללת: מסיק זיתים, סיורים מודרכים, סדנאות יצירה, הפעלות לילדים. את הפרי תמסקו לתוך מיכלים לאיסוף זיתים (בתשלום סמלי במזומן של 10 שקלים למיכל, במקום הפעילות).
הפעילות תערך בגן יערני ארכיאולוגי כברי ב11 באוקטובר ובתל חדיד, יער בן שמן ב 12 באוקטובר.

לצד פעילויות המסיק מזמינה קקל גם להפנינג סוכות חוויתי ביערות עם שלל פעילויות וסדנאות יצירה והפעלה לכל המשפחה. החגיגות ייערכו במהלך חול המועד ביער יתיר, יער בן שמן, יער המלאכים, פארק התכלת, פארק העמקים, גילת ויער מיר.

פרטים נוספים ב"קו ליער" בטלפון: 1-800-350-550 או באתר האינטרנט