היחיד בארץ: צימר צף על הים

למשפחות שמיצו את החופשה הסטנדרטית או לזוגות שרוצים לאהוב על רקע השקיעה: הכירו את המניאנה - יאכטה-צימר שהקימו דורית ומעוז צור

זמן צפייה: 00:56

הכל כבר היה לנו. צימר מבודד בלב יער, חושה על החוף, פונדק על אם הדרך, קראוון שנע ונד בדרכים, אוהל בדואי בחוות גמלים, חדר בתוך מערה, סוויטה נשיאותית מנצנצת בפנטהאוז של מלון יוקרה, חדר אותנטי במלון בוטיק היסטורי,  הסוויטה האהובה של דוד בן גוריון על הכנרת, חדר הסטודנטים של האסטרונאוט אילן רמון שהפך למתחם אירוח באר שבעי, מיטה מלכותית צמודה לבריכה פרטית שהיא בינגו לחובבי שחיה בעירום, לילה לבן במלון 'מיליון הכוכבים', מלון צף על המים בספינת פאר, ריזורט מטורף על אי קסום. וכן, גם 'סתם' חדר אירוח קיבוצי, אכסניה מדברית על שפת המכתש וגאסטהאוס  מדליק עם תיירי הכפר הגלובלי. אבל כזה, כמו ה- MAÑANA, טרם היה לנו.

המניאנה היא למעשה 'צימר' צף שמציע את כל הפינוקים האפשריים, רק על המים. הצימר ממוקם בקבינה של יאכטה והוא מותאם לזוג שכבר מיצה את היבשה ורוצה לחגוג את הרומנטיקה שלו בלב ים, על רקע הזריחה, השקיעה, או בליל ירח מלא עם ארוחת ערב רומנטית לאור כוכבים ונרות. ואם הולכים על שלושתם יחד, אז בכלל מרוויחים בגדול.

חוויית האירוח, השייט והלינה מתחילה בשעות הצהרים ומסתיימת למחרת. ברקע ינגנו המפרשים ופעמוני התרנים שינוע ברוח וציוץ השחפים שיעירו אתכם לבוקר טוב. והנוף? כחול עמוק, הכי שיש.

נוף כחול עמוק, וציוץ שחפים מסביב. מניאנה | צילום: צילום: צוות מניאנה

המניאנה היא יאכטת מפרש Blue Water , שנבנתה במספנת היוקרה ההולנדית, והיא היחידה מסוגה בארץ. היא יפה, אלגנטית, יוקרתית אך לא ראוותנית ומנקרת עיניים. המפרט שלה כולל את הקומה העליונה ובה קוקפיט מוצל, סיפון חרטום גדול וסיפון ירכתיים שהוא פינת הסבה בהשראה יפנית, מרופד במזרני עור בוהקים בלובנם.

מדרגות מובילות לקומה התחתונה ובה שלוש קבינות מעוצבות המותאמות לשינה נוחה, סלון רחב ידיים, שולחן אוכל, מטבח מצויד היטב, שני חדרי שירותים ומקלחות. היא יפה ומצוחצחת באופן בולט לעין ולפני שנכנסים אליה יש טקס חליצת נעלים בכניסה.

שלוש קבינות מעוצבות המותאמות לשינה נוחה | צילום: צילום: RITVO PHOTOGRAPHY

היפהפייה הזו שייכת לדורית ומעוז צור, הוא היה מפקד סטי"ל בחיל הים ואת אהבתו הגדולה לים, לשייט ולספינות המיר ביאכטת מפרשים המשייטת לאורך חופים הים תיכון. מעוז גם אוהב אנשים והיה הכי טבעי שיפתח את היאכטה בפני אורחים שיצטרפו אליו לחוויה הרטובה, הייחודית. היא, דורית, רעייתו, יאכטונרית שמסייעת לו להרים מפרשים, לתפעל, לנווט ולארח. על השניים המציאו את הסלוגן "לפנק, לפנק, לפנק", והם, והיאכטה, מציעים חווית אירוח מסוג אחר. דורית היא בשלנית ואופה מעולה והיא זו שאחראית על הכיבוד והנשנושים המוגשים לאורחים במהלך ההפלגה. האירוח מתחיל בקבלת פנים על המזח כשדורית מגישה פירות טריים היישר מהשוק הסמוך, ומאפים אנינים מעשה ידיה להתפאר. מעוז יגיש יין להשיק כוסות לים רגוע והפלגה נעימה. והיי, תיזהרו לא להתלהב ולשרוק כי אז תעירו את נפטון, אל הים, והוא יתרגז ויעלה את גובה הגלים.

להתענג על ארוחה מול הים | צילום: צילום: צוות מניאנה

שוטי, שוטי ספינתי, הים כל כך גדול

המניאנה עוגנת במזח הציורי של נמל עכו, בין סירות הדייגים, מול חומות העיר העתיקה וצריחי המסגדים, המעצימים את קסמה ואת יופייה נוכח המפרץ והתפאורה האותנטית המשתקפים ברקע. כשהיאכטה תצא מהמרינה ותפליג לעומק הים האורחים יזכו לפנורמה מרגשת של הנמל, החומות, העיר העתיקה, הרי הגליל המערבי, רכס סולם צור הגולש לים בגבול הצפוני ורכס הכרמל מהכיוון הדרומי, הסוגר על המפרץ. בטווח סירות הדייגים הממתינות לשללן ואוניות הענק המחכות להיכנס ולפרוק מטען בנמל חיפה.

היאכטה חותכת את המים, מפליגה צפונה בין אי האהבה לאי הציפורים, חולפת בדרכה על פני הנופים המרהיבים של הגליל המערבי, על פני עכו, שבי ציון, נהריה, מבצר אכזיב ומגיעה עד ל"רגל הפיל" ולנקרות המרהיבות של ראש הנקרה, בואכם לגבול הימי עם לבנון. בשייט דרומה היא חותכת את מפרץ חיפה, חולפת על מורדות הכרמל, שנראה כגולש לים, ומדרימה ככל שתבקשו. הכל עניין של זמן וגודל הרצון והכיס.

במהלך השייט מעוז נותן סקירה גיאוגרפית והיסטורית מספר סיפורי ים, מנהגי הימאים ותפעול כלי השייט. הוא עוגן את היאכטה בכל מקום שרק תבקשו – בלב ים, מול הנוף, באחת המרינות לאורך חופי הארץ, וגם ירחיק עד קפריסין ויון, אם רק תרצו. לאחר העגינה  הוא מצמצם את נוכחותו, יורד לקבינה ומגיח רק בשעת העניין והצורך. בין לבין אתם מוזמנים לשוט בדינגי – סירת מנוע קטנה, לקפוץ למים, לשנרקל, להשתזף על הסיפון, לדוג את ארוחת הצהרים ולהתענג על ארוחה רומנטית.

קסם על הים: טיול בעכו לכל המשפחה. צפו

[brightcove_iframe video_id='mood-vacation-in-israel-short-trip-010' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_29tw4nk8' duration='1929']

Tailor Made

רעיון האירוח של מעוז ודורית הוא Tailor Made – תפירת תוכנית אישית בהתאם לבקשות ולאהבות של האורחים. "המוצר התיירותי שלנו אינו יאכטה להשכרה, ואף לא שייט, אלא אירוח פרטי ואינטימי בהתאמה פרטנית לאורחינו, ב"ביתנו" שעל המים" מספר מעוז ומוסיף, "תפיסת האירוח היא של מעין מלון בוטיק על הים המספק לאורחים בילוי וחוויה רב חושית ביאכטה יוקרתית, באווירה שאינה מעונבת. השייט כולל גם חוויה קולינרית והיא חלק בלתי נפרד מהבילוי על הסיפון".

ואם באורחים עסקינן, הרי שהיאכטה היא לא רק צימר צף המיועד לזוגות, להפך, היא יכולה לארח על סיפונה עד 12 איש בכל הרכב שתבחרו – משפחתי, חברי, קבוצתי, עסקי וכו'. על סיפונה כבר הוצעו לא מעט הצעות נישואין, נחגגו מסיבות רווקות עדלאידע, ימי הולדת, אירועים משפחתיים, ימי כיף והפלגות דייג וצלימעוז: "ההפלגה האהובה על משפחות וילדים היא זו שאנחנו  יוצאים לחפש דולפינים ולהקות דגים", מספר מעוז. "אני מוריד סונר, מגלה את האזור בו הם משייטים ואנחנו יוצאים לחפש אותם. צהלת ושמחת הילדים, וגם של ההורים, למראה דולפין שמזנק במפתיע מהמים היא חוויה שלא ישכחו כל כך מהר. בשבוע שעבר "הייתה לנו קבוצה מעניינת במיוחד שציינה יומולדת 80 לחבר, שהיה הצעיר ביותר בחבורה. החבר'ה חגגו, שרו, שתו, רקדו, שמחו, נהנו מהשקיעה וסרבו לחזור לחוף. השבוע, לדוגמא, יש לנו קבוצת תיירים מחו"ל שבקשה שייט חופים. אנחנו מפליגים איתם מצפון לדרום, על הדרך קופצים למים, צוללים, דגים, משתזפים, מחפשים דולפינים ועוגנים במרינות לאורך רצועת החוף. על היבשה מטיילים איתם, מבלים. חוויה מושלמת".

על הדרך קופצים למים, צוללים, משתזפים ומחפשים דולפינים | צילום: צילום: צוות מניאנה

מעוז הוא גם מדריך סנפלינג וניתן לשלב בהפלגה עצירות לסנפלינג במערת קשת, בגלבוע או בכל מקום אחר בהתאם ליעד. לחילופין, אפשר להזמין גם סנפלינג ללא הפלגה.

ומה עוד?

דורית ומעוז מקפידים לעשות שיתופי פעולה עם תיירני האזור. כשהם עוגנים בעכו אורחיהם יורדים לטייל במצודה העתיקה, בסמטאות השוק לסעוד ארוחת ערב באחת מהמסעדות על הרציף  ולהצטרף לסיור במחלבות וביקבי הגליל והגולן.

גם את השייט אפשר להעשיר בתוכן ובהתאם לבקשות יזמינו מספר סיפורים, מפגש עם סופרים, סדנאות יין ובירה מלוות בטעימות, מעסים ועוד, ככל העולה על הדמיון.

מניאנה, נמל עכו. 04-9080164, 053-4247070, yacht-manyana.com

החופים הסודיים הכי יפים בארץ. אל תפספסו ביקור

[brightcove_iframe video_id='mood-vacation-in-israel-short-trip-011' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_5arru2b3' duration='1929']