ספא, יקב וגם אומגות ענק: חבילות קיץ במלון יערים על הרי ירושלים

ביקרנו במלון יערים אחרי השיפוץ הנרחב שעבר וגילינו מקום נהדר לחופשה קולינארית מול נוף הרי ירושלים במחירים אטרקטיביים גם למשפחות וגם לחובבי הכל כלול. זה מה שמחכה לכם במלון

מלון יערים הוא אחד המלונות הוותיקים במדינה - הוא נוסד בשנת 1938 ומכיל בתוכו סיפורים היסטוריים רבים, כמו למשל בונקר של יצחק רבין ממלחמת יום העצמאות ממש בשטחי המלון או פשוט דורות של משפחות קיבוץ מעלה החמישה שגדלו במסדרונות הארוכים של בית האירוח המקומי. המלון ממוקם על מרגלות הר ביער אורנים ומתגאה בנופים מיוחדים ועוצרי נשימה, אזורים לטיולי רכיבה מהנים, מסעדות ופעילויות בקרבת מקום, וגם שלל פעילויות בתוך המלון שמתאימות לכל המשפחה. אין ספק שהתכונה הטובה והבולטת של המלון היא המיקום הנהדר, הנעים והמרוחק מאזורים עירוניים רועשים.

הכניסה למלון יערים

מלון שקט בלב היער

המלון מתפרס על יותר מ-100 דונם של שטח ביער אורנים, ופונה לכיוון הרי יהודה. המבנה מכיל עיצוב ייחודי שכבר פחות רואים בימינו וכולל מסדרונות רבים וארוכים המקשרים בין חלקי המלון. הליכה מקצה אחד של המלון לקצהו השני אינו דבר של מה בכך, וכן כל אגף בו מסמל תקופת זמן אחרת.

הבריכה הפנימית של המלון

יערים מגדיר את עצמו כמלון שמושך עסקים רבים לסמינרים שונים, וכאחד כזה הוא הומה בחדרי כנסים שונים ונוחים, שיכולים להתאים לפעילויות מרובות, כולל משפחתיות. בנוסף תוכלו למצוא חדר אוכל נעים, בריכה פנימית בכותלי המלון, וחיצונית בקיבוץ הצמוד למלון, חדר כושר מחודש ואפילו עמדות אופניים הניתנים להשכרה לטיולים באזור המיוער.

המלון נמצא בבעלותו של גדי פריבר, שמחזיק ברזומה שלו שנים של ניהול רשת מלונות פתאל, וכעת החליט להתמקד בתחום מלונות היוקרה. ראיה לגישה זו הוא מלון גורדוניה, המלון היוקרתי ממוקם גם הוא במעלה החמישה ומספק חדרי יוקרה עם בריכות פרטיות במחירים גבוהים. ביחד עם הסלינה משלימים שלושת המלונות את הנוף התיירותי של מעלה החמישה, ולמרות מיקומם הצמוד, אורחי המלונות לא ידעו על קיומם אחד של השני, לאור ההרים הגבוהים החוצצים בין שלושת מקומות האירוח.

טיולי אופניים במלון | צילום: מרינה אברמוביץ'

החדרים במלון יערים

המלון כולל בתוכו כ-160 חדרים המתפרסים על 4 אגפים שונים, ומציע חדרי Standard, חדרי Superior וחדרי Deluxe שעוצבו לאחרונה מחדש באופן המשלב בין האותנטיות הירושלמית לסביבת המלון המיוערת. רוב החדרים כוללים נוף מרהיב, ומספקים בתוכם את השירותים הסטנדרטים של טלוויזיה עם כבלים, פינת קפה, מיני בר וגם WIFI חופשי. החדרים אינם גדולים במיוחד אך משרים אווירה נקייה ונעימה, כולל מקלחת קטנה בעל עיצוב חדיש וקליל. אין ספק שהחדר יענה על ציפיותיו של זוג לאור מחירו הסטנדרטי והנוח.

חדר standart עם נוף להרים

המקלחת במלון

קולינריה במלון ובאזור

כמלון ששוכן צמוד לאחת הבירות הקולינריות של ישראל, יערים מציע תפריט עשיר בתחומי המלון, וגם אופציות רבות לבילוים וסיורים קולינריים ברחבי האזור. מסעדת המלון בה מוגשות הארוחות עברה לאחרונה שיפוץ מהיסוד ומציגה מטבח כשר המבוסס על תוצרת מקומית עם מגוון מנות, כולל כאלו שיתאימו לילדים. חדר האוכל כולל בנוסף עמדות קפה ושוקו בבקרים, וגם מכונת שתייה מוגזת למילוי חופשי.

אוכל לכל המשפחה

חדר האוכל ברובו פנורמי ומספק נוף נהדר לארוחות השונות, כולל שקיעה יפה בזמן הערב.

חדר האוכל

כאמור, כמלון שממוקם בקרבת ירושלים מציע יערים גם סיורים ופעילויות קולינריות מחוץ לכותלי בית האירוח. לכבוד הקיץ יצא המלון בשתי חבילות קולינריות חדשות ושוות בהחלט. הראשונה היא "אמצע שבוע של חופש ויין" הכוללת לילה במלון על בסיס לינה וארוחת בוקר, סיור ביקב קדמא בעל הנוף הנהדר והאוויר הנעים בכפר אוריה, טעימות יין וארוחת בראנץ' חלבית קלה בתוצרת מקומית, צפייה בסרט המתאר את השיטה המיוחדת בה נעשה יין ביקב וגם הדרכה בנושא היין בעת העתיקה והיום ועוד. מחיר החבילה הינו 700 ₪ לזוג.

בראנצ' ביקב קדמא | צילום: טליה בר וניר שמול

החבילה השנייה היא חבילה של חופשה קולינארית באמצע השבוע עם סיור טעימות בשוק מחנה יהודה, הכוללת לילה בחדר זוגי על בסיס לינה וארוחת בוקר, סיור טעימות עצמאי בשוק מחנה יהודה, המבטיח בילוי קולינארי, צבעוני ומרענן עם כרטיס טעימות של "יאללה בסטה" הכולל 6 טעימות הפזורות במיקומים שונים בשוק ומסומנים על המפה שבכרטיס. מחיר החבילה מ-740 ₪ לזוג.

למי מיועד המלון?

בתקופה בה המחירים מרקיעים שחקים, וחופשה באילת יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים, מלון יערים מספק אופצייה נהדרת לחופשה משפחתית במחיר שפוי, ועוד מרובת פעילויות במיקום מהנה ובמרחק חצי שעה נסיעה בלבד מתל אביב. כחלק מפעילויות הקיץ, יצא המלון בלו"ז מהנה המיועד לילדים ויוכל להעסיק אותם בכל שעות היממה בפעיליות מיוחדות כגון, צפייה בסרטים, הכנת סליים ובישול מנות שבת כגון חלה וכדורי שוקולד.

אמנם מיקומו הנהדר והמבודד בהחלט יהפוך אותו לחופשה רומנטית לכל זוג, וגם המרחק מהעירוניות הופך אותו לנעים במיוחד, אך הוא פחות משרה אווירה בוטיקית וחדשנית כמו שאוהבי חופשות היוקרה מחפשים.

פארק ג'ננה

לאלו שמחפשים חוויות אקסטרים, ניתן לנסוע לפארק "ג'אננה" הממוקם במרחק 3 דקות נסיעה מן המלון. הפארק שנמצא כבר 5 שנים בבנייה נפתח בשבוע האחרון ומציע מגוון רחב של פעילויות גם לילדים וגם לגדולים. מסלולי חבלים ברמות קושי שונות, אומגות המשתרעות על יותר מ-200 מטרים, ואפילו מיני בנג'י לילדים האמיצים. הפארק בתחילת דרכו וצפוי בעתיד לכלול גם פעילויות קארטינג, פיינטבול, סדנאות עבודה מיוחדות ועוד. הכניסה לפארק עם כל הפעילויות הכלולות עולה 100 שקלים

7vdsdg
פארק ג'אננה | צילום: חן שחודה

אז כמה תעלה החופשה?

חבילת הקיץ הכוללת חופשה משפחתית על בסיס "הכל כלול" עם 3 ארוחות מועדון לילדים ופעילות ערב לכל המשפחה ב-1,290 ₪ לזוג ללילה (כולל שישי שבת). את החבילה ניתן לרכוש גם על בסיס לינה וארוחת בוקר בלבד מ-800 ₪ באמצע השבוע. לאתר המלון

חבילת הספא באמצע השבוע הכוללת ארוחה ושני טיפולי ספא מרגיעים תעלה כ-899 שקלים לזוג.

חדר סטנדרטי ללא חבילה יעלה לזוג באזור ה-600 שקלים באמצע שבוע, ובסוף השבוע המחיר כבר יעלה ל1100-1200 שקלים לזוג.

מלון יערים | צילום: יערים

הכותב היה אורח של מלון יערים.