למבוגרים בלבד: חופשה רומנטית במלון בוטיק מול נוף הרים צלול כיין

מלון הבוטיק היוקרתי 'גורדוניה' לא דומה לשום מלון אחר בו הייתי בארץ - חצי שעה מהמרכז, בדרך לירושלים, נמצא אחד האזורים היפים ביותר בישראל המשלב נוף, יקבים ומגוון אפשרויות קולינריות. מיכל בן ארי מנור קפצה לחופשה רומנטית במלון למבוגרים בלבד וחזרה נלהבת | ביקורת מלון

מלון גורדוניה
מלון בוטיק גורדוניה במעלה החמישה | צילום: מיכל בן ארי מנור

אוטוטו תתמלא הארץ שקדיות יפות, ורודות ולבנות ופריחה של רקפות וכלניות. עוד מעט יגיע יום האהבה, הלוא הוא 'וולנטיין דיי' ונוצף בשלל הצעות לבילויים רומנטיים. אז רגע לפני שתתחילו לחפש מלון רומנטי ו/או פריחות, החלטתי לסגור עבורכם את שתי הפינות ולהמליץ על חופשה זוגית, בהרי ירושלים, מעוטרי הפרחים והשקדיות.

מלון הבוטיק היוקרתי 'גורדוניה' לא דומה לשום מלון אחר בו הייתי בארץ, למעשה הוא הזכיר לי מאד בתי מלון וריזורטים באיטליה או בצרפת. התחושה מתחילה כבר מהדרך המתפתלת בהר והכניסה לשטחי המלון, עם שער ברזל גדול וכביש פרטי המוביל אל החנייה. במקרה שלנו ליווה אותנו גשם זלעפות כל הדרך למלון, מה שהוסיף לאווירה החו"לית.

גם תהליך הצ'ק אין ייחודי  - הלובי נקרא בכלל 'סלון' והצ'ק אין מכונה 'קבלת פנים", אותה לא עורכים ליד הדלפק כמקובל, אלא מתרווחים על הכורסאות הנוחות, מול הנוף המרשים, עם כוס יין ביד. גם כאן מתבקשת ההשוואה למלונות באיטליה או יוון, בעלי תודעת אירוח גבוהה. הסלון של המלון, המעוצב בגוונים חמימים הנותנים הרגשה ביתית, חודש לאחרונה, ואורחי המלון מוזמנים ליהנות בו מכיבוד ושתייה חופשית הכלולים במחיר החדר.

היחס האישי המוקפד ממשיך לאורך כל השהות, ולא, זה לא בגלל שהגעתי לסקר את המקום המלון. פגשתי בשהות שלי כמה וכמה אורחים מן המניין וכולם ציינו לשבח את היחס האישי של עובדי המלון.

מלון גורדוניה
הסלון החדש של מלון בוטיק גורדוניה | צילום: מיכל בן ארי מנור

 

כתבות נוספות ב-Mood

 

רגע של היסטוריה

גורדוניה הייתה תנועת נוער ציונית-חלוצית שדגלה בערכי א”ד גורדון. חניכיה, צעירים שעלו לארץ כחלוצים, אימצו ערכים של עבודה וחינוך. חמשת חברי גרעין נורו ב-1938 כאשר הכשירו דרך במעלה ההר. זמן קצר אחר-כך הוקם כאן הישוב שנושא את זכרם – מעלה החמישה, בו נמצא המלון.

שנה לאחר הקמת הקיבוץ, הקימו מייסדיו בית הבראה, שהפך ברבות השנים ל'בית מרגוע', 'בית הארחה' ולסוף ל'בית מלון'. שלושת המבנים שהוקמו עבור בית ההבראה, נחשבו בשעתו כקובעי רף חדש של איכות והשתלבות בנוף ההררי. בדיוק באותו מקום, בלב אותם הרים גבוהים ואוויר צלול, מציב גם מלון גורדוניה רף חדש בתחום האירוח היוקרתי בישראל.

מלון גורדוניה
רף חדש בתחום האירוח היוקרתי בישראל | צילום: אדי ישראל ואיל גרניט

 

באנו בשביל הנוף

כמלון ששוכן בגובה 800 מטרים מעל הים השחקן הראשי כאן הוא הנוף, הוא ניבט מכל מקום, מחדר האוכל, מהשבילים שנבנו מאבן ירושלמית, מוקפים בצמחייה מקומית ומבריכת האינפיניטי המחוממת, בגודל של 15 מטרים. לצד הבריכה, אגב יש הוט-טאב גדול וסאונה עם חלון גדול, שאף הוא הצופה כמובן אל הנוף.

המלון משתרע על 11 דונם כשמסביבו עצי חורש טבעי, שלכת בסתיו ושקדיות בחורף, פרחי בר מרהיבים וצמחי תבלין מקומיים. בכל פינה ברחבי המלון תמצאו פינות חן מצודדות - סוכת גפנים, הוט-טאב קטן, גשרון מעל בריכת דגים ועוד.

האווירה היא כמו בקיבוץ, מרחבים ירוקים מטופחים, בתים נמוכי קומה, אבל בלי הקלנועיות של ותיקי הקיבוץ ובלי ילדים מתרוצצים על הדשא, אפרופו ילדים, גורדוניה הוא מלון למבוגרים בלבד וטוב שכך!

מלון גורדוניה
פינת חמד נעימה במלון גורדוניה | צילום: מיכל בן ארי מנור

 

הווילות והסוויטות

גורדוניה כולל 40 סוויטות נופש יוקרתיות, 27 מתוכן עם בריכות פרטיות והוט-טאב, 13 מתוכן ממוקמות מול הנוף המרהיב של הרי יהודה (אך ללא בריכה). אני ממליצה לבקש מראש סוויטה עם בריכה פרטית שצופה אל הנוף.

ממש לאחרונה עבר המלון שיפוץ בהיקף של 20 מיליון, במסגרתו הכפיל את גודלו. הרחבת המלון כללה הוספת 16 סוויטות חדשות ומעוצבות, במבנה חדש.

העיצוב המחודש הוא פרי עמלם של משרדה של קורין גרשון, Studio 2K. שהתאים את העיצוב החמים אל נוף ההרים והרקיע הכחול הנשקף מהחלונות. עיצוב המלון המקורי כולל מאפיינים וחומרי גלם טבעיים, כמו עץ, וסלעים המשולבים באופן אורגני גם בעיצוב החדרים החדשים.

מלון גורדוניה
סוויטה עם נוף להרים | צילום: אדי ישראל ואיל גרניט

אני התארחתי בסוויטת-גן, זוהי סוויטה בגודל 42 מ”ר עם בריכה פרטית (בגודל 15 מ”ר) הממוקמת בגינה פרטית בגודל של 50 מ”ר. הבריכה שמוקפת דק מחוממת כל השנה בטמפרטורה של עד 26 מעלות לצידה יש גם הוט-טאב שמגיע ל 38 מעלות. אבל, שימו לב, לסוויטה זו אין נוף להרים.

הסוויטה רחבת הידיים מעוצבת בסגנון אלגנטי ומודרני, בגוונים בהירים, ומאובזרת למשעי, עם מצעים עבודת יד, ומ- 100% כותנה מצרית וכן מוצרי Molton Brown  בחדר האמבט. בחדר חיכו לנו גם בקבוקי יין - אחד אדום ואחד לבן, כדי שלא נצטרך לבחור, ושוקולדים. בהחלט מתכוננים שם מראש לוולנטיין דיי.

המיטה הגדולה הייתה נוחה במיוחד, גם החדר היה שקט, אולם לא מספיק מוחשך בבוקר.

מלון גורדוניה
הסוויטה שלנו | צילום: ערן תורג'מן
מלון גורדוניה
חצר הסוויטה | צילום: מיכל בן ארי מנור

 

ספא וארוחות

בגורדוניה תמצאו ספא שמציע מגוון טיפולים ליחידים ולזוגות ופתוח גם למבקרים שאינם אורחי המלון המעוניינים ביום פינוק. יש גם חדר כושר למי שממש חייב להוציא אנרגייה בחופשה (המלצה שלי: ותרו על זה ותתענגו על  ישיבה בהוט-טאב או מול הנוף). המלון גם מציע שירות השכרת אופניים לאורחים. ניתן לאסוף מפת דרך לטיול סביב ובתוך קיבוץ מעלה החמישה.

למרות העובדה שאיזור הרי ירושלים מצטיין בשלל מסלולי טיול, מזג האוויר הגשום לא אפשר לנו לטייל בטבע והאמת שזה לא ממש הפריע לנו כי למעשה הגענו בעיקר כדי לנוח ולאכול. בגורדוניה מוגשת לאורחים ארוחת ערב וארוחת בוקר. את ארוחת הערב רק דגמנו, אבל היא הוגשה בצורה אסתטית ונראתה טעימה ואיכותית.

ארוחת הבוקר הייתה טעימה ומגוונת ובנויה מהקונספט האהוב עלי - שילוב של בופה עם ירקות, מאפים, גבינות, דגים, פירות, ירקות וקינוחים ומנה חמה אותה מזמינים מהמלצר. בצורה הזו יש פחות בזבוז של מזון וארוחת הבוקר מדוייקת יותר.

לרגל השקת החדרים החדשים המלון מציע מגוון חבילות מיוחדות הכוללות גם סיורים, יקבים או טיפולי ספא. פרטים באתר מלון גורדוניה

בשורה התחתונה: מלון רגוע ואינטימי, מעוצב בקפידה. עם יחס אישי ותשומת לב לפרטים. מתאים מאד לזוגות חובבי טבע, נוף וקולינריה, שאוהבים לטבול בהוט-טאב או בריכה מחוממת גם באמצע החורף.

Whatsapp Image 2022 12 27 At 1
הכי כייף לשבת בהוט-טאב מול הנוף | צילום: רעות אקהאוז עמויאל

 

מתחם הרפת בקריית ענבים

בקיבוץ קריית ענבים הסמוך תמצאו עוד מספר אפשרויות  קולינריות מוצלחות. במתחם שנקרא 'הרפת', ששוכן, כעולה משמו, ברפת הישנה של הקיבוץ יש כמה עסקי אוכל - פופ אפ קפה, מומה ומאפיית הרים החדשה.

פופ אפ קפה - היא מסעדת שף חלבית וכשרה המגישה תפריט עכשווי מהמטבח הים תיכוני – איטלקי והיא חלק מקבוצת מסעדות מקומיות הכוללת גם את מסעדת נאיה, בית קפה דרך הגפן ומשב פוד טראקס. על המטבח אחראים השפים שמוליק בן חמו ומידן סיבוני שכיכב ב"משחקי השף".

לצד האוכל שהיה טעים, יצירתי ומוגש בצורה אסתטית במיוחד (הלכנו על מבחר מבנות ראשונות בעיקר ניסינו את כל המנות של הדגים הנאים - הכל היה משובח), התחברתי גם לעיצוב של המקום, שמשלב בין אווירה פרחונית בחצר המסעדה וסגנון תעשייתי מודרני בחלל הפנימי.

פופ אפ קפה
פופ אפ קפה | צילום: מיכל בן ארי מנור

בר האוכל מומה, מהווה את האופציה הלא כשרה של המתחם ולכן הוא אפשרות טובה לשישי בערב. המקום נקרא על שמה של הסבתא של בעלי המקום, לאה אבושדיד, שכונתה 'מומה' והייתה אשתו של איתמר בן אב"י, בנו של אליעזר בן יהודה.  בעלי המסעדה הם אלו שגילו את הרפת העתיקה והנטושה של קריית ענבים - מבנה לשימור מיוחד במינו מאבן ירושלמית שהוקם בשנת 1921 על ידי חלוצי הקיבוץ. הם שימרו ועיצבו אותו מחדש, תוך שמירה קפדנית על האותנטיות והקסם שלו. התפריט של המקום הוא בסגנון ביסטרו-שף ים תיכוני והאווירה רומנטית המגובה בנרות ובעיצוב אקלקטי.

יקב קסטל
יקב קסטל - יקב עם נוף | צילום: מיכל בן ארי מנור

 

יקב קסטל

אי אפשר לסיים המלצה על חופשה רומנטית בהרי ירושלים, מבלי לצרף כוס יין מול נוף מרהיב, איזה מזל שפחות מעשר דקות נסיעה ממלון גורדוניה נמצא יקב קסטל שחובה לשלב אותו במהלך החופשה.

יקב קסטל, החל כיקב ביתי, בחצר ביתו של אלי בן זקן, בעל היקב. את הכרם הראשון הוא נטע בשנת 1988, ליד ביתו ברמת רזיאל. השם ‘קסטל’ ניתן לו על שם המצודה הצלבנית הנמצאת בסמוך. בשנת 2015 עבר היקב אל משכנו החדש שנמצא במבנה, שתוכנן בקפידה כיקב חדיש, במושב יד השמונה.

יקב קסטל
סיור וטעימות יין | צילום: מיכל בן ארי מנור

ליקב קסטל יש גם מרכז מבקרים המציע שתי אפשרויות ביקור, שתיהן בתיאום מראש:

סיור וטעימות יין - ביקור חווייתי ביקב הכולל סיור מודרך וטעימות יין. במהלכו תשמעו על היקב, תבקרו במרתף החביות המרשים ותטעמו 6 מיינות היקב בליווי פלטת גבינות, לחם ומטבלים. אורך הביקור שעה עד שעה וחצי.

שעות פעילות: א’-ה’ בשעות 10:00 ו15:00.

עלות:  145 ש"ח למשתתף

טעימות יין - את טעימות היין עורכים בסלון מרכז המבקרים או מרפסת היקב הפתוחה (בהתאם למזג האוויר) ונהננם מטעימות יין מודרכות אליהן גם ניתן להוסיף פלטת גבינות. אורך הביקור שעה עד שעה וחצי.

שעות פעילות: א’-ה’ בשעות 12:30.

עלות:   80-110 ש"ח בהתאם לסוג הטעימה הנבחר, תוספת של פלטת גבינות זוגית 79 ש"ח

אתר יקב קסטל

 

* מיכל בן ארי מנור הייתה אורחת של מלון גורדוניה ושל פופ אפ קפה ויקב קסטל