נווה מדבר באמצע העיר הגדולה: מלון יהודה מושלם למשפחות, אבל לא רק

בריכה חצי אולימפית, מדשאות רחבות ידיים, ארוחת בוקר נפלאה ומיקום מעולה. יעל ביר-כץ הצליחה למצוא מלון ירושלמי אידאלי למשפחות בשיאו של חודש אוגוסט

הבריכה הנפלאה של מלון יהודה
הבריכה הנפלאה של מלון יהודה | צילום: OLA & PAVEL

אם אוגוסט הגיע ואתם לא עושים שבוע הכל כלול ביוון, האם אתם בכלל הורים? צחוק בצד, לרוב זה באמת ההסכם שבשתיקה בין זוגות עם ילדים לבין עצמם, אבל השנה, בין מחירי הטיסות לאיום האיראני - הגענו למסקנה ששבוע בחו"ל פחות רלוונטי לנו, ונופש מקומי קצר יעשה את העבודה בדיוק באותה מידה.

היות שהילדה סובלת מבחילות בנסיעה, הצפון מופגז ואני פסלתי מראש את אילת באוגוסט, בחרנו חופשה קרובה גאוגרפית, אך רחוקה מספיק בשביל שהילדים ירגישו בטריטוריה לא מוכרת, וירושלים עלתה בפור.

אני מחבבת מאוד את עיר הבירה ודוגמת אותה כתיירת אחת לכמה חודשים – עם הקפדה שזה יהיה באמצע השבוע ככלל.

אז יצאנו לדרך עם כמה מטרות ברורות מאוד מצד כל הנוגעים בדבר: פטיסרי מפנק בדרך (אני), החלקרח (הילדים), החלטה משותפת (שוק מחנה יהודה ביום שישי) וזמן משפחתי חשוב לא פחות – שהופרע רק עבור תחרויות רלוונטיות באולימפיאדה.

מלון יהודה אידאלי למשפחות
מלון יהודה אידאלי למשפחות | צילום: איה בן עזרי

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

בריכה וגינה ענקיות וחדרים עם מרפסת

הלוקיישן – מלון יהודה. לא הכרתי אותו לפני, אבל התמונה של הבריכה הענקית שבתה אותי ובמבט לאחור, ההימור הסתבר כמוצלח מאוד (ולא רק בגלל שהחניה במלון היא בחינם – מצרך נדיר מאוד בירושלים).

מדובר במלון לא חדש אבל מתוחזק היטב עם חדרים נקיים מאוד שלרובם גם יש מרפסת פרטית. הוא אמנם נמצא במרחק נסיעה של רבע שעה ממרכז העיר, מה שגרם לי לשקול פעמיים, אך במבט לאחור אני אומרת בכנות – אין שוני בין רבע שעה של הליכה או רבע שעה של נסיעה ואם ההבדל הוא בין להזיע בחום או לשבת במזגן, אתם יודעים מה אני אבחר. בכל מקרה, דגמנו את התנועה גם בבוקר, גם בחמישי אחר הצהריים (!), גם בשישי בבוקר ובכל פעם הנסיעה הייתה רבע שעה בדיוק.

המלון רחב ידיים מאוד ועבור משפחות הוא אידיאלי – יש בו חדרים עם מרפסת, גינה ענקית, בריכת שחייה ואפילו חדר כושר – כשאת רוצה לברוח לרגע אבל אין לך לאן. אגב, יש שם טלוויזיה ומקום לשבת בשקט, אחת שיודעת, ולא כי היא מתאמנת.

חדר במלון יהודה
חדר במלון יהודה | צילום: איה בן עזרי
מלון יהודה
יש גם מרפסת | צילום: יעל ביר-כץ

 

הלוקיישן קרוב מאוד לאטרקציות מרכזיות כמו גן החיות התנ"כי (שלא ביקרנו בו כי היינו לפני כמה חודשים) והאקווריום (שהיינו לפני שנה), ובמרחק נסיעה קצר ממקומות תיירותיים למשפחות שאוהבות ללכת ברגל, כמו הסטף, עמק רפאים ושכונת עין כרם.

במלון עצמו היו לא מעט משפחות יחד איתנו, אבל הוא לא הרגיש עמוס בשום שלב שהוא (ועבור מלון באוגוסט זה אומר הרבה). הבריכה היא האטרקציה המרכזית לילדים אבל לא רק, היות שהיא ממוקמת בלב חורשת עצים שנראית כמו נווה מדבר באמצע עיר הבירה. הבריכה מכילה אין ספור מקומות ישיבה ומציעה קיוסק שמספק את כל אבות המזון מתחת לגיל 13 – דהיינו שניצלים, צ'יפס וארטיקים. הבנתי שיש גם ג'ימבורי ובריכת כדורים לילדים, אבל הילדים שלי כבר לא בגיל.

פרט לבריכה החצי אולימפית, יש עוד שלל משטחי דשא לילדים לשחק או אפילו לעשות פיקניק משפחתי אם לא בא לכם לשבת לאכול ליד הבריכה. בין החדרים יש גם לוח שחמט ענק שהילדים יכולים לשחק עם הכלים ובאופן כללי, המלון מאוד מכוון למשפחות.

מלון יהודה
הבריכה היא האטרקציה המרכזית לילדים | צילום: OLA & PAVEL

 

יש גם ספא

בניגוד לתמה הזאת, דווקא הספא שלו מרגיש מאוד אקסקלוסיבי ורחוק מהחוויה הישראלית המוכרת. שטחו 400 מ"ר, והוא מעוצב כך שהחדרים מופרדים ואין צורך להיתקל בכל מי שבא לפתחו. יש מלתחות נוחות וחדר המתנה אלגנטי, וגם שלל טיפולים ליחידים ולזוגות. אני עברתי עיסוי של 50 דקות עם מטפלת מופלאה בשם מלי, ששיחררה לי את כל הלחץ שהצטבר מאז אוקטובר האחרון ובגדול אני אשמח שהיא תבוא לגור איתי. מלי, אם את קוראת את זה, תסמסי לי.

מסתבר אגב שהמלון זכה בתואר מלון הספא הטוב במזרח התיכון לשנת 2022 בתחרות World Luxury Hotel Awards™ הנחשבת. פייר, אני מבינה למה.

מלון יהודה
הספא שזכה לשבחים | צילום: איה בן עזרי

 

ארוחת בוקר שווה ומגוונת

מקום מיוחד בהיילייטס של החופשה תופסת ארוחת הבוקר, הארוחה החשובה והחביבה עליי ביום. כן, אני טיפוס של בופה, שוט מי, שפע מבלבל אותי עד כלות. במלון יש שלל אפשרויות לכל טיפוסי הבוקר למיניהם: מאוכלי הדגנים בלבד, דרך חובבי האומלטים ועד למי שיכול להעמיס פסטה בתשע בבוקר. בין לבין, יש שלל אפשרויות של סלטים ותוספות, ולא רק המגשים הבנאליים של ירקות חתוכים וגבינות בשלל צבעים, ועבדתכם הנאמנה אכלה מגוון משוגע של דברים ואפילו שמה לב שיש אבוקדו לכל דורש! שפע כבר אמרתי?

את הביקור בירושלים חתמנו בסיור בשוק האהוב ואז קפיצה חזרה לבריכה – שגם אחרי הצ'ק אאוט מקבלת את האורחים בשמחה ועם אפשרות להתקלח ולהחליף בגדים בנוחות במלתחות.

מלון יהודה
ארוחת בוקר שווה ומגוונת | צילום: יעל ביר-כץ

 

הטבות למשרתי ומשרתות המילואים

הערה שהובאה לתשומת ליבי: מלון יהודה מעניק חבילת טיפולים מפנקת בעלות של 1500 ש”ח ובהחזר כספי מלא מהקרן לסיוע למשרתי המילואים אשר שירתו לפחות 30 ימים בצו 8 במסגרת "חרבות ברזל". החבילה כוללת 4  טיפולי ספא של 50 דקות (למימוש אישי ולבן/בת הזוג) וארוחת בוקר זוגית מתנה למזמינים חבילה.

בנוסף, משרתי ומשרתות המילואים מקבלים הנחה של 10% ללילה במלון.

לכלל הציבור המלון מציע 50% הנחה על הלילה השני במהלך חודש אוגוסט.

כתובת: דרך חיים ע. קוליץ, ירושלים

אתר המלון

* הכותבת הייתה אורחת המלון.

מלון יהודה
מלון יהודה | צילום: Ol & Pavel