מושלם לחורף: מלון נוטף סטייל על הכנרת

עם חדרים מפנקים, בריכת ג'קוזי חמימה, נוף משוגע, עיצוב יפיפה, קולינריה במיטבה מבית מחניודה ולוקיישן מושלם – מלון גלי כנרת ההיסטורי שעבר שדרוג מושקע ונפתח מחדש, מציע חוויה מופלאה גם בעונה הקרה. חזרנו מאוהבים

Galey Kineret Hotel 0331

הכל חודש במלון "גלי כנרת" חוץ מהשם – כי רוב הסיכויים שכשתספרו שאתם בדרך למלון הוותיק או שנפשתם שם – יהיה לזה שעומד מולכם זיכרון ילדות מלווה בחיוך, על הדייג מפעם, הנופש הבלתי נשכח עם הדודה והדוד או סתם אגדה אורבנית מטבריה של פעם, וזה עוד לפני שהגענו לסיפורי פולה והשנ"צ של בן גוריון בסוויטה המלכותית.

אז כן, המלון הוותיק הזה, שנפתח ב-1946 ואירח, בין השאר, ראשי ממשלות, מלכים, נשיאים ואח"מים מהארץ ומהעולם, עבר שדרוג בתחילת שנות ה-2000 ושופץ מחדש רק לאחרונה על ידי רשת ישראל קנדה מלונות - טומן בחובו כל כך הרבה היסטוריה וקסם – שהחברה, שהשקיעה כ-70 מיליון שקל בשיפוץ, חרטה על דגלה לנסות לשמר את הסיפור ואת החוויה של פעם בעידן העכשווי. כשהם מצוידים באג'נדה הזו וברצון לשמר שלושה מוטיבים עיקריים: הנוף של הכנרת (קל), ההומאז' של המסעדה (אסף גרניט – יפורט בהמשך) והספא (הרומאים באים), הם פנו למעצב סער צפריר, שגם לו, איך לא, יש סיפור אישי ועבר נוסטלגי עם המלון, וכך יצא, שבעיצוב המלון תמצאו הרבה מאוד התייחסות לתוכן.

Galey Kineret Hotel 0159
הנוף הנהדר לכנרת

החל משחזור עמודים עתיקים בבריכה (דרך תמונות מראשות העתיקות ועזרה של אמן מקומי מגינוסר), דרך פסל עשוי ברזל עצום של עץ דקל ברחבה החיצונית (שהחליף עץ אותו היה צריך להוריד לאחר שהרים את הרצפה) וכלה בכלנית שגדלה בכנרת המודפסת על גב המיטות בחדרים. למה דווקא עכשיו? זה מובן מאליו שמלון שממוקם על הכנרת יהיה סופר אטרקטיבי בקיץ, אבל למה בחורף? כי גם אם לא תיכנסו לצלוח את הכנרת בחורף (וזה אפשרי, מניסיון), תוכלו ליהנות מהמים החמים של בריכת הג'קוזי המשקיפה לאגם, מטיפולי הספא, מהג'קוזי האישי במרפסת הדק (אם תבחרו בחדר כזה), מזריחה ושקיעה אל מול הרי גולן, שייט חווייתי עם הסירה של המלון ואינסוף מסלולי טיולים באזור, למקרה שתרצו בכלל לצאת מהמלון.

Galey Kineret Hotel 0279
המלון שופץ ממש לאחרונה

96dpi 1
ככה זה היה נראה בשנות השישים | צילום: גלי ים

החדרים:

במלון, שמוגדר כמלון לייפסטייל למבוגרים בלבד (גיל 16 ומעלה), 123 חדרים, מהם חדרים בעיצוב קלאסי עם מרפסת ונוף להרים או חדרים זהים עם נוף לכנרת, חדרי גן הכוללים גם מרפסת דק גדולה וג'קוזי חיצוני פרטי לכל חדר, סוויטות זוגיות מרווחות יותר עם סלון וחדר שינה נפרדים. למקרה שתרצו להתפנק עד הקצה – סוויטת בן גוריון מספקת חוויה קצת יותר מלכותית. מספרים אגב, שכשבן גוריון התארח במלון ורצה לנוח, פולה היתה יושבת במסדרון ושומרת שאף אחד לא יפריע לו. אגדה אורבנית? אין לדעת. בכל מקרה, בכל החדרים תמצאו מכונת קפה - לחצו על הכפתור, עשו לכם הפוך על הפוך, צאו למרפסת ושבו אל מול האגם וההרים – חוץ מזה כלום...

Galey Kineret Hotel 0532
חדרים בעיצוב קלאסי

211104ge824
חדר השירותים בסוויטה

המסעדה:

אם ציפיתם למצוא כאן חדר אוכל סטנדרטי, תופתעו לגלות שעל כל הקולינריה במלון אחראים השף אסף גרניט וקבוצת מחניודה במסעדת לוטה הכשרה. לפתיחת המסעדה קדמה עבודת תחקיר של גרניט והשף האחראי אליעד דנון על ההיסטוריה הקולינרית של האזור והתפריט מתבסס על חומרי גלם מקומיים בלבד. תענוג צרוף.

Galey Kineret Hotel 0253
הרבה יותר מחדר אוכל

מה עושים בסביבה

אם אחרי כל זאת תחליטו לצאת מהמלון להסתובב, האזור מציע לכם שפע של בילויים בטבע - תצפית ממצוק הארבל, יער שוויץ, נהר הירדן, הגן הלאומי בכפר נחום ובו מעיינות, אתרים היסטוריים ונוף של הכנרת, המג'רסה, נחל עמוד ועין תינה. אם אתם בעניים של אקסטרים - אזור סובב כנרת מציע פעילויות אקסטרים וספורט אתגרי על סוסים וגלישת צוקים, סיורי טרקטורונים, טיולי ג'יפים ברמת הגולן והגליל, רכיבה על סוסים במסלולי הגולן, חדרי בריחה, ספורט ימי על קייאקים, אבובים, אופני ים, סירות לנהיגה עצמית, רפטינג במימי הירדן והנחלים הסמוכים

מחירים:

1,350-4,050 שקל לזוג באמצע השבוע, כולל ארוחת בוקר למגוון חדרים ; בסוף שבוע המחיר ללילה לזוג נע בין 1,500-4,200 שקל כולל ארוחת בוקר.

Galey Kineret Hotel 0375

הכתבת הייתה אורחת במלון.