לפני החגים: קבלו 3 פסטיבלים ססגוניים שיערכו בשבועיים הקרובים

פסטיבל בינלאומי של פסלים חיים ומקוריים ברחובות, פסטיבל בינלאומי לתיאטרון שיעסוק בטכנולוגיות חדשות כשפה חדשה ופסטיבל גגות בירושלים שהינו חגיגה של ״תרבות הגגות החדשה״. 3 אירועים מיוחדים רגע לפני השנה החדשה

פסטיבל הפסלים החיים של רחובות
פסטיבל הפסלים החיים של רחובות | צילום: אולפני רחובות

פסטיבל רחובות הבינלאומי לפסלים חיים

עיריית רחובות והחברה העירונית רחובות מזמינות את הציבור ליהנות מעשרות פסלים ש"מתעוררים לחיים" בשלל דמויות צבעוניות, מרתקות וססגוניות.

מדובר בפסטיבל ה-12 במספר, במסגרתו לוקחים חלק מיטב אמנים מהארץ ומהעולם. לצד עשרות האמנים הישראליים, שחלקם חוזרים שוב עם דמויות חדשות, יארח הפסטיבל שישה אמנים בינלאומיים מהולנד, צ'כיה ופולין. כל הפסלים והמיצגים בפסטיבל – מתחדשים השנה, ואין שום פסל או דמות שהופיעו בפסטיבל אי פעם.

פסטיבל רחובות מארח השנה את קבוצת התיאטרון האחר של עמותת אקים עם מיצג מקורי ופסל אנושי מקורי שיציגו 11 שחקנים מתחלפים למען אוכלוסיית הצרכים המיוחדים. מיצג "ראש פתוח" הנו פסל חי שמופעל ע"י שלושה שחקנים מתחלפים מהתיאטרון האחר של אקים. המיצג מבקש מהצופים לפתוח את הראש, להסתכל על העולם מנקודת מבט חדשה ולקבל את האחרים והשונים. כל השחקנים שמשתתפים מייצגים את אוכלוסיית בעלי המוגבלויות השכליות.

בנוסף יתקיימו הופעות מיוחדות למען אוכלוסיה עם צרכים מיוחדים בימים שלישי ורביעי (5-6.9) בשעה 16:45. מדובר בהרכב השחקנים המיוחדים של "התיאטרון האחר" המזמינים את הציבור להציץ ולראות שהבחוץ לא תמיד משקף את מה שבפנים.

השנה גם תופיע להקת קצב ותופים בסגנון יפני - "טאיקו לייף", במופע מיוחד לפסטיבל - חוויה רב חושית מוסיקלית מעוררת השראה לצד אמני אש ותנועה.

מתי: 4-6 בספטמבר 2023, בין השעות 21:30-17:30

היכן: רח' יעקב, רחובות.

הכניסה חופשית

פסטיבל הפסלים החיים של רחובות
פסטיבל הפסלים החיים של רחובות | צילום: אולפני רחובות
קבוצת תאטרון אחר של אקים
קבוצת תאטרון אחר של אקים | צילום: אבי מועלם

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

פסטיבל "גג עדן" בירושלים

הופכים את "מדבר הגגות הלא מנוצל" לקרקע המשלימה של העיר.

גגות מרכזים בירושלים ייקחו חלק בפסטיבל "גג-עדן השלישי", במטרה להגביר את המודעות לשימושים האפשריים בגגות פרטיים וציבוריים ולעודד בהם פעילות תרבותית וקהילתית.

הפסטיבל הינו יוזמה של עמותת מוסללה הירושלמית והוא מתקיים בתמיכת עיריית ירושלים, קרן ירושלים ומשרד התרבות.

במשך שלושה ימים ולילות יתקיימו על הגגות, מגוון חוויות שונות וייחודיות המתרחשות או קשורות לגגות - תערוכות, הופעות חיות, סדנאות, כנסים, הקרנת סרטים ועוד, חגיגה של ״תרבות הגגות החדשה״ המחזירה את הטבע, הקהילה והחיים אל גגות הערים.

האירועים המרכזיים בפסטיבל השנה יכללו תערוכת צילומים וחנות פופ-אפ לראש השנה, כחלק מפרויקט "נשות הדבורים" המתעדת גידול דבורים על גגות ע"י נשים פלסטיניות במזרח ירושלים,  הופעות חיות על "המרפסת"  -הגג הירוק של בניין כלל, סדנאות אדריכלות ו-AI בנושא גגות בקמפוס בצלאל החדש, כנס "חלוצי הגגות" ועוד.

מתי: 12-14 בספטמבר

הפרטים המלאים באתר של הפסטיבל

המרפסת על גג בניין כלל
המרפסת על גג בניין כלל | צילום: גיתאי סילבר
פסטיבל גג עדן
פסטיבל גג עדן | צילום: שניר קציר

 

"חברים גדולים של תיאטרון קטן"

תיאטרון מלנקי גאה להציג את פסטיבל התיאטרון הבינלאומי תל אביב 2023 - ארבעה ימים של חגיגה תיאטרלית משובחת בהשתתפות יוצרים וקבוצות תיאטרון מכל העולם.

תיאטרון מלנקי נוסד בשנת 1997 ע"י ארבעה עולים חדשים, שחקנים ויוצרים בוגרי בתי הספר הטובים ביותר לתיאטרון במדינות ברית המועצות לשעבר שהחליטו להקים תיאטרון חדש בישראל וזו השנה החמישית שהוא עורך את הפסטיבל.

הפסטיבל יכלול הצגות VR, הצגות בשיתוף עם בינה מלאכותית, מוסיקה  אלטרנטיבית, כנס בינלאומי ועוד.

הנושא השנה של הפסטיבל הוא "טכנולוגיות חדשות כשפה חדשה והשפעתן על התיאטרון" ובמהלכו ינתחו יחד את מהות הטכנולוגיה החדשה ושילובה באמנות רב תחומית.

מתי: 6-9 בספטמבר

היכן: תיאטרון מלנקי, רחוב חומה ומגדל 32 -בתל אביב

מחיר כרטיסים: 40-150 ש"ח

פרטים מלאים באתר הפסטיבל