ניפגש בשש: 4 טיולי ערב מושלמים לרגל היום הארוך ביותר בשנה

בעונה הנוכחית, השעה הטובה ביותר לצאת לטיול היא בשעות הערב המוקדמות. לכבוד היום הארוך ביותר בשנה, אבנית סטרולוב בחרה 4 מסלולי טיול מושלמים לשעות האלו, הכוללים תצפיות, מדבריות, יער או נחל

המסלול הנגיש בכרמל
המסלול הנגיש בכרמל בזמן השקיעה | צילום: אבנית סטרולוב

21 ביוני, יום שישי, הוא נקודת ההיפוך הקיצית והיום הארוך ביותר בשנה. ביום זה בדיוק, לפי ההסבר של סוכנות החלל הישראלית, חצי כדור הארץ הצפוני פונה בזווית הגדולה ביותר לשמש ולכן סופג את כמות הקרינה הגדולה ביותר, ולמשך הזמן הארוך ביותר.

במילים פשוטות, ביום זה שעות האור הן הארוכות ביותר, ולכן זה היום המושלם לצאת בו לטיול בין ערביים, או אפילו טיול ערב קליל. כל שנותר לכם הוא לבחור את אחת מ-4 האפשרויות שמצאנו עבורכם, לצלצל לחבר, ולומר: ניפגש בשש!

המסלול הנגיש בכרמל

מי שאינו חיפאי לא מכיר את המסלול הקל והיפה ביותר בכרמל. מדובר במסלול נגיש לחלוטין, שאפשר לעשות אותו בהליכה ספורטיבית, עם אופניים או עם עגלות. לאורך המסלול נפתח מימינכם נוף מרהיב אל הים, ותוכלו ליהנות משקיעה חלומית ומנוף ירוק (כל השנה!).

המסלול מתחיל בחניון טללים, ותוכלו לבחור באיזה אורך לעשות אותו, עד שתסתובבו ותחזרו. קחו בחשבון כי המסלול אינו מוצל בכלל, ולכן שעות הערב המוקדמות הן השעות המושלמות לעשות אותו.

אם תרצו, תוכלו אף לעשות את המסלול באופן מעגלי, ולחזור באופן בלתי נגיש דרך חניון כלניות שעל הכרמל. אפשרות נוספת היא ללכת עד סופו של השביל הסלול, בנקודה בה הוא מתחבר לכביש אל החי בר, וכאן לפנות שמאלה ולעלות עד לחניוני שוויצריה הקטנה, ומכאן במישור בדרך כורכר עד לחניון טללים.

ווייז: חניון טללים

המסלול הנגיש בכרמל
המסלול הנגיש בכרמל | צילום: אבנית סטרולוב
המסלול הנגיש בכרמל
המסלול הנגיש בכרמל | צילום: אבנית סטרולוב

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

טיילת נחל ציפורי – טחנת הנזירים

לאורך נחל ציפורי, שאורכו כ-32 ק"מ, ואשר ממוקם בעמק יזרעאל, ניתן למצוא מספר מסלולי הליכה שונים.

הנחל זורם לכל אורך השנה, הודות למעיינות המזינים אותו. ההמלצה שלי היא לצאת לטיול המתחיל באזור טחנת הנזירים. טחנת הנזירים היא טחנת קמח עתיקה שהופעלה ע"י נזירים מהמנזר הכרמליטי.

תמצאו במקום חניה מסודרת, וממנה יוצא שביל הליכה, שחלקו לאורך הנחל, וחלקו ממש על פני המים. מדובר בשביל הליכה נגיש, שאורכו כ-4 קילומטרים.

המסלול הינו קווי, ולאורכו תמצאו פינות ישיבה, ספסלי אבן, בוסתנים, אמות מים ועוד. גם כאן,  המסלול אינו מוצל, ולכן שעות בין הערביים הן השעה המושלמת לטייל. לאורך הדרך ילוו אתכם קולות פכפוך המים וקרני השמש הכתומות.

בנוסף לטיילת המונגשת, ניתן לצאת למסלול הליכה המוביל מטחנת הנזירים ועד לעין יבקע, אחד מן המעיינות המזינים את נחל ציפורי.

ווייז: טחנת הנזירים

טיילת נחל ציפורי – טחנת הנזירים
טיילת נחל ציפורי – טחנת הנזירים | צילום: אבנית סטרולוב
טיילת נחל ציפורי – טחנת הנזירים
טיילת נחל ציפורי – טחנת הנזירים | צילום: אבנית סטרולוב

 

מצפה מואב, ערד

מצפה מואב נמצא ממש בתוך העיר ערד. מדובר במצפה שיש בו מספר נקודות תצפית, ומכל אחת מהן נשקף נוף שונה של ים המלח, הרי מואב (ומכאן שמו של המצפה) ומדבר יהודה. בנוסף, לחובבי הצילום, בכל אחת מהנקודות תמצאו פינה אינסטגרמית משגעת. החל מהספסלפי, דרך המטוס, שולחנות האבן, המסדרת האדומה ונקודות נוספות.

לאחר שתחנו את הרכב בחניה הצמודה, צאו להליכה בשביל, שאיננו סלול, עד שתגיעו אל המטוס. מדובר במיצג של הפסל הידוע יגאל תומרקין. הפסל הוקם לזכר מבצע לט, אותו מבצע שבו נכבש אזור המלח במלחמת העצמאות.

בהמשך ההליכה מהפסל, כעבור כ-200 מטרים נמצא חלק נוסף שיצר הפסל תומרקין והוא כולל שולחן וסביבו מושבי בטון.

 ווייז: מצפה מואב

מצפה מואב. צילום: אבנית סטרולוב
מצפה מואב | צילום: אבנית סטרולוב
מצפה מואב
מצפה מואב | צילום: אבנית סטרולוב

 

מצפה הר אבנון

טיולים במדבר הם תמיד קשוחים בקיץ במהלך שעות היום. לכן התצפית הזו מושלמת לשעת הערב. מצפה הר אבנון ממוקם בסמוך לירוחם, מעל המכתש הגדול. מדובר בתצפית יפהפיות, שכוללת הליכה קצרה בתוואי מדברי, עד שלפתע כל המכתש העצום נפתח אל מול עינינו.

בשעות הללו, החול הצהבהב מקבל לפתי מן השמש גוונים אדומים וכתומים. המצפה ממוקם ממש על פי התהום, וזו פינה מושלמת לפרוש מחצלת ולשבת לתה או כוס יין, או לשבת על אחד מספסלי האבן המצויים במקום.

במקום יש חניה מסודרת, וממנה נמתח שביל הליכה של כ-5 דקות, שאיננו מסומן בסימון שבילים. בסיומו של השביל תגיעו אל המצפה. אל וותרו לעצמכם, רדו במדרגות עד למקומו של שלט ההסבר כדי לראות את מלוא הנוף. אגב, אם עוד יש לכם כח, והשמש טרם שקעה, אתם מוזמנים לטפס על הגבעה הסמוכה כדי לקבל זוית אחרת של המכתש השני בגודלו בארץ, שמהווה את אחת מתופעות הטבע המיוחדות בעולם.

בווייז: מצפור הר אבנון.

הר אבנון
הר אבנון | צילום: אבנית סטרולוב