הכי מושלם לעונה – 6 תצפיות נוף נהדרות לפיקניק ולצידן מסלול קצר

שגרת ספטמבר כבר כאן. זו הזדמנות מצוינת לצאת לטבע, ליהנות מהנופים ומהשקט, לעשות פק"ל קפה או פיקניק רומנטי וליהנות מזמן איכות. אבנית סטרולוב בחרה 6 תצפיות, בצפון, במרכז ובדרום, אליהן צמודים מסלולי הליכה קצרים וקלילים

יעלים בתצפית המרפסת במצפה רמון
לא בכל תצפית בארץ תפגשו יעלים | צילום: אבנית סטרולוב

מצפה יער עופר, כרמל

מצפה יער עופר שוכן בלב יער עופר, המכונה גם יער חוף הכרמל. ביער יש מסלולי הליכה רבים ומגוונים, חניוני פיקניק ומספר לא קטן של תצפיות. התצפית המרשימה ביותר ממוקמת בראש ההר, במקום בו ניצב מגדל צופי האש, שהוא למעשה מגדל המשמש כתצפית כנגד שריפות.

במצפה תיהנו מנוף מרהיב של הר הכרמל, הים התיכון  וכל רצועת החוף, מחיפה ועד לזיכרון יעקב. אל המגדל עצמו לא ניתן לעלות, ואולם ממש תחתיו נמצאת מרפסת תצפית וממנו ניבט כל הנוף. בצמוד למרפסת מצויים שולחנות פיקניק.

מספר מסלולי הליכה מתחילים ממש מהנקודה הזו, ואפילו שביל ישראל עובר בה. אם אתם רוצים ליהנות מהיער מבלי לצעוד בו, הרי שקיימת בו גם דרך נוף לרכבים, שאורכה 9 ק"מ.

ווייז: מצפה עופר

מצפה עופר בכרמל
מצפה עופר | צילום: אבנית סטרולוב

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

מצפה מבוא חמה, רמת הגולן

מצפה מבוא חמה ממוקם במבוא חמה. במצפה ניתן למצוא תותח ורוד. כן, קראתם נכון! ממוקמת כאן עמדה סורית מהתקופה שלפני מלחמת ששת הימים, ובה תותח נ"מ, שבמהלך השנים ניצבע בצבע ורוד. בנוסף נמצא כאן פסל של שעון שמש מרשים – הטנאסקופ.

מהמצפה נשקף נוף של הכנרת ועמק הירדן, הר התבור, הארבל, הרי הגליל, צפת ואפילו הגולן והחרמון.

אחרי תה בשטח ותצפית, אתם מוזמנים לצאת לטיול לאורך טיילת מצוקי האון. אורך המסלול כ-1.5 ק"מ, והוא מסתיים במצפה השלום שבכפר חרוב. 

אפשרות טיול נוספת היא לרדת מן המצפה אל מעיין עין שוקו, לזכרו של מתן גדרי ז"ל, שכונה בידי חבריו "שוקו", לוחם פלס"ר נח"ל, שנפל בשנת 2003.

הגעה: באזור לרוב לא פועל הווייז. מומלץ לנסוע לכיוון מבוא חמה, ומשם לנסוע בהתאם לשילוט.

מצפה מבוא חמה
תותח ורוד במצפה מבוא חמה | צילום: אבנית סטרולוב
מצפה מבוא חמה
וגם פסל של שעון שמש מרשים – הטנאסקופ | צילום: אבנית סטרולוב

 

מצפה המגדל – נחל עמל קדום

באזור עמק המעיינות קיימות פינות חמד רבות מכל הסוגים – מעיינות, תצפיות, אזורים לפיקניק ועוד.

בעוד שכולם מכירים את נחל עמל, האסי, הרי שמעטים מכירים את נחל עמל קדום. נחל עמל קדום מתחיל את נביעתו באזור הסחנה, ומשם זורם בין בריכות דגים.

לאורכו של הנחל נמצאת דרך נוף, וכאן ניתן למצוא גשרים וסככות צל משגעות המשקיפות אל הנחל. סיכוי גבוה שתפגשו כאן דייגים.

בנוסף, ניצבת כאן תצפית המגדל. מדובר במגדל על עמודים, אשר ניתן לטפס אליו ולהשקיף ממנו אל בריכות הדגים ואל בעלי הכנף הרבים באזור . התצפית יפה בתקופה זו אף יותר, שכן אנו נמצאים בתחילתה של עונת הנדידה.

מתחת למגדל תמצאו שולחן פיקניק.

באם תמשיכו עם דרך הנוף, תגיעו אל גשר הקנטרה שמעל נחל חרוד.

הגעה: מכביש 6667, תמצאו פניה לדרך עפר משולטת.

מצפה המגדל – נחל עמל קדום
מצפה המגדל – נחל עמל קדום | צילום: אבנית סטרולוב
נחל עמל קדום
הנוף לכיוון נחל עמל קדום | צילום: אבנית סטרולוב

 

מצפה הראל, יער אשתאול

מצפה הראל, הוא נקודה מצוינת ליציאה לטיול בדרך בורמה. המצפה ממוקם ביער אשתאול, בחלקו המערבי. במצפה ניתן למצוא דגם ענק של דרך בורמה והאתרים שבה. דרך בורמה היא אותה דרך עפר שנסללה כדי לאפשר לכוחות הישראלים להביא אספקה לירושלים מקיבוץ חולדה, במלחמת העצמאות, כאשר הכביש הרשמי נחסם בשער הגיא ובלטרון.

סביב המצפה פזורים שולחנות פיקניק רבים, ולא רחוק ממנו מגדל תצפית אש (בדומה לזה שביער עופר).

מהמצפה יוצאים מספר מסלולי הליכה. הקצר שבהם הוא בן 4 ק"מ, ואולם הוא קווי, ולכן מצריך 2 כלי רכב. אפשרות נוספת היא לעשות חלק מהמסלול הלוך וחזור.

ווייז: מצפה הראל

מצפה הראל
מצפה הראל | צילום: אבנית סטרולוב

 

תל עזקה, פארק בריטניה

תל עזקה הוא הנקודה שלמרגלותיה התקיים הקרב הידוע בין דוד ובין גוליית. סלעים ועליהם פסוקים, פזורים במקום ומספרים את סיפור הקרב. גובהו של התל הוא כ-370 מטרים, הוא ממוקם בפארק בריטניה וממנו נשקף נוף מרהיב של עמק האלה, הרי ירושלים, הרי חברון, מישור החוף והשפלה.

בתל עצמו ניתן למצוא שעון שמש ענקי, רחבת תצפית, סלעים עם הפסוקים, המיועדים גם לישיבה ועוד.

עם הרכב ניתן להגיע עד למרגלות התל, ומשם לעלות ברגל. התל עצמו הוא תל ארכיאולוגי, וניתן להבחין בעתיקות הפזורות בו. באזור נמצאו גם מערות  מימי מרד בר כוכבא.

באם חפצה נפשכם, תוכלו למצוא בפארק עוד מגוון מסלולי הליכה, וכן שפע של פינות ושולחנות לפיקניק.

ווייז: תל עזקה

תל עזקה, פארק בריטניה
תל עזקה, פארק בריטניה | צילום: אבנית סטרולוב

 

תצפית המרפסת מצפה רמון

לאורך מכתש רמון, ממש בצמוד ליישוב מצפה רמון, נמצאת טיילת נוף, ממנה ניתן לראות את כל המכתש. הטיילת מתחילה במרכז המבקרים מצפה רמון, ומכאן יש לצעוד בכיוון דרום לאורך שפת המכתש. בדרך, אם יתמזל מזלכם, תפגשו יעלים.

אם אתם מעוניינים בטיול רגלי, המלווה בנוף עוצר הנשימה של המכתש, אני ממליצה ללכת  לאורך המרפסת עד להר גמל ובחזרה במסלול הליכה של כ-800 מטרים לכל כיוון. גם כאן תמצאו מרפסת תצפית הממוקמת על גבי סלע שנראה כמו דבשת של גמל.

ווייז: מרכז המבקרים מכתש רמון

יעלים בתצפית המרפסת במצפה רמון
מפגש מרגש בתצפית המרפסת במצפה רמון | צילום: אבנית סטרולוב