המלצות לסופשבוע - כניסה חינם לאתרי מורשת ומוזיאונים

יוצאים לטייל בסוף שבוע, בעשרות אתרי מורשת בכל הארץ, ללא עלות, במסגרת מיזם 'שבת ישראלית' של משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל

חצר ראשונים עין שמר
חצר ראשונים עין שמר | צילום: חצר ראשונים עין שמר

שבת ישראלית, אחת מיוזמות הפנאי היפות שנוצרו בארץ, מקנה כניסה חינם, במהלך סופי השבוע, לשלל אתרי מורשת ומוזיאונים ברחבי הארץ וכוללת גם פעילויות תוכן ורוח מקומיות באותם אתרים. 

לטובת שומרי השבת, אשר יכולים להגיע לאתרים רגלית, בוצעו התאמות לשבת אשר יימנעו מהמבקרים חילול שבת. הנה כמה המלצות אשר ינעימו לכם את סוף השבוע (עם או בלי הילדים) ולא יכבידו על הכיס:

מרכז המבקרים של יד מרדכי

קיבוץ יד מרדכי שיחזר את חיי הקיבוץ של פעם והמבקרים יכולים לחזור בזמן אל ימי תחילת הקיבוץ, טרם קום המדינה בבית האוסף – "קיבוץ של פעם". המבקרים ייקחו חלק בפעילות חווייתית באווירה נוסטלגית של ראשית ימי הקיבוץ, מתובלת בהומור שישעשע את המבוגרים והצעירים כאחד. בעוד המבוגרים ייזכרו בילדותם, הילדים יפגשו ויכירו חפצים שאינם קיימים עוד.

בהמשך תוכלו גם לבקר בבית הדבורה והדבש ולצאת למסע אל עולמן הקסום של הדבורים.

בכל שישי ושבת בין השעות 10:00-13:00

מרכז המבקרים בקיבוץ יד מרדכי  

פרטים נוספים

עוד מתוך mood:

חמש עגלות קפה מומלצות בשרון

זה ייקח לכם פחות מהפקק באיילון: היעד המושלם לחופשה הבאה שלכם

בעלות של 60 מיליון שקלים: פארק מים חדש באשדוד צפוי להיפתח ב-2025

המלון החדש ביוון שאתם חייבים להכיר לקיץ

מוזיאון מכון איילון

מכון איילון, שוכן בגבעת הקיבוצים, צמוד לפארק המדע ברחובות. המוזיאון מספר את אחד הפרקים המרתקים והמסתוריים בתולדות המאבק על הקמת מדינת ישראל. מתחת לאדמה, בעומק של שמונה מטרים וממש מתחת לאפם של הבריטים, הקימו מפעל לייצור כדורי 9 מ”מ עבור לוחמי הפלמ”ח, שפעל בסודיות גמורה מ-1945 עד 1948. 

הביקור במקום כולל חיזיון אורקולי, סיור בפתחים הסודיים של המפעל וירידה במדרגות לולייניות אל המפעל, צפייה במכונות ייצור התחמושת שעדיין פועלות ועוד.

בתיאום מראש בטלפון 08-9406552

כתובת: מכון איילון, דויד פייקס, רחובות

לפרטים והרשמה

מרכז המבקרים בקיבוץ יד מרדכי - בית הדבורה והדבש
מרכז המבקרים בקיבוץ יד מרדכי - בית הדבורה והדבש

מוזיאון העיר נתניה

המוזיאון מתאר את סיפורה של נתניה, עיר היהלומים והקיט שהוקמה כמושבת פרדסים.

הסיור במוזיאון כולל שעת סיפור, מופע של חיות ,הצגות, מסלולי ניווט ,מתחפשים ומצטלמים (רק בשישי)  סדנת סטיילינג נוסטלגי לסבתא, סדנאות יצירה משחקי תאטרון, סדנאות צילום, ערכת משחקים של פעם ועוד.

למבקרים בשבתות בקיץ תתאפשר גם  יציאה מן המוזיאון  לסיורים תיאטרליים באתרי המורשת, סיור ממוזיאון למוזיאון ,סיור להכרת הגרפיטי ועוד.

ימי שישי 9.00-12.00. שבת 10:00-13:00

כתובת רחוב מקדונלד 3, נתניה

לפרטים נוספים והרשמה 

מוזיאון העיר נתניה
מוזיאון העיר נתניה

מוזיאון אוצרות בחומה בעכו

בלב החומה המזרחית של העיר העתיקה עכו, נמצא מוזיאון אוצרות בחומה בעכו, מוזיאון אתנוגרפי המשמר אורחות חיים משלהי התקופה העות'מאנית עד ימי ראשיתה של מדינת ישראל, יזמה פרטית של דן הורטמן ומיכאל לוריא, אספנים של התרבות החומרית בגליל.

המוזיאון מתחלק לשני אגפים: אגף אחד הוא שחזור של שוק מהמאה ה-19, בו נמצאים דוכנים של בעלי מלאכה שונים (מתוך האוספים של דן ומיכאל) ואגף שני מוקדש לאוספים ואספנים, המכיל גם מכשירי חשמל, רהיטים ומכונות כביסה של פעם, כלי עבודה, תנורי חימום וכלי בישול ישנים.

בשישי מ 10.00 ועד 15.00, ובשבת מ 10.00 ועד 16.00

כתובת: רחוב ויצמן, עכו

 לפרטים והרשמה 

חצר ראשונים קיבוץ עין שמר

סיור בחצר המרשימה והגדולה של קיבוץ עין שמר ובמוזיאון ההיסטורי המספר על ראשית ההתיישבות הקיבוצית, לצד הדרכה חווייתית על פעילות החלוצים הכוללת תחפושות ועבודות של פעם, כגון כביסה בגיגית, אפיית  לחמניות, הקמת אוהל ועוד.

.יש אפשרות גם לנסוע בטרקטור ועגלה ברחבי הקיבוץ וגם ברכבת האלונים –שחזור של רכבת תורכית מראשית המאה הקודמת. אגף נוסף של המתחם הוא מוזיאון הטרקטורים המרשים  – "האנגר מיכאל”, ובו טרקטורים ומכונות חקלאיות משוחזרות מראשית המאה. 

במהלך שישי- שבת.

קיבוץ עין שמר

לפרטים נוספים והרשמה

מוזיאון הטרקטורים - חצר ראשונים קיבוץ עין שמר
מוזיאון הטרקטורים - חצר ראשונים קיבוץ עין שמר

תחנת הרכבת ההיסטורית בצמח

סיור בתחנת הרכבת ההיסטורית של צמח, תחנת קצה מהחשובות בקו "רכבת העמק" המיתולוגית, שתרמה לפיתוחה של ארץ ישראל, במחצית הראשונה של המאה הקודמת

התחנה שוחזרה והפכה להיות לאחד האתרים הייחודיים והמרתקים בצפון. ניתן לחזות בתחנה לראשונה בדגם משוחזר של "הקרונוע האווירי" (קרון – מטוס) שהיה לפלא טכנולוגי בראשית המאה. בסוף המסע, יתקיים סיור במוזיאון הממוקם במגדל המים הכפול, שם יוקרן סרט ותערוכה ייחודית.

יום שישי סיורים מודרכים בשעות: 09:30  ו 11:30

יום שבת סיורים מודרכים בשעות: 09:30  ו 11:30 בחודשי הקיץ יתקיימו גם סיורי לילה

כתובת: תחנת הרכבת העות'מנית בצמח

לפרטים והרשמה

0505656291  / 04-6653786

תחנת הרכבת ההיסטורית בצמח
תחנת הרכבת ההיסטורית בצמח

אחוזת דוברובין 

אחוזת דוברובין הינה פינה מיוחדת שנמצאת בלב מטעי המושבה הוותיקה יסוד המעלה. הביקור באחוזת דוברובין, כולל סיור בחצר איכרים משוחזרת והיכרות עם סיפורם של החלוצים שהחליטו להשתקע ולהצמיח שורשים על שפת אגם החולה.

בסיור בתצוגות הבית, בין החפצים למסמכים והתמונות, תפגשו את דמויות האיכרים בימי העלייה הראשונה ותלמדו על אורחות חייהם דאז.

ימים שישי שבת 10:00 – 13:00 מותנה בהרשמה מראש

כתובת: המושבה יסוד המעלה, גליל עליון

לפרטים והרשמה

המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, כבכל קיץ, נערכת לקליטת אלפי מבקרים במסגרת "שבת ישראלית" במגוון אתרים בכל רחבי הארץ. המועצה משמרת ומפעילה אתרי מורשת ומהווה ארגון גג לכמאתיים אתרי מורשת, הפרושים מצפון ועד דרום ומספרים את סיפורם המקומי והלאומי של החלוצים והחלוצות שהקימו את הארץ.

מידע נוסף על כל האתרים והפעילויות המתקיימות בשישי ושבת ניתן למצוא בלינק 

אחוזת דוברובין
אחוזת דוברובין