חניוני הלילה של רשות הטבע והגנים - חוויה משפחתית במחיר נוח ונופים מדהימים

החל מקמפינג עם אוהל מהבית, דרך מאהל עם מזרנים ועד חושה עם מיטות ומזרנים. קמפינג מאפשר להתנתק מהמולת היומיום ולהתחבר לטבע. אספנו לכם 7 המלצות לאתרי קמפינג של רשות הטבע והגנים המציעים חוויה טיולית לצד הלינה

חניון לילה גן לאומי אשקלון
חניון לילה גן לאומי אשקלון | צילום: מנו גרינשפן

* ההרשמה לחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים מתבצעת באמצעות מערכת ההזמנות, בהזמנה מראש. הגעה ללא הזמנה תתאפשר על בסיס מקום פנוי בלבד.

1. גן לאומי חורשת טל

גן טבע ואתר נופש באזור עמק החולה בצפון הארץ המעניק למטיילים אפשרויות לינה מגוונות במחירים נוחים. חניון הלילה הוא אפשרות פופולרית לצאת לטיול בגן וליהנות מכל הפעילויות המעניינות שהמקום מציע. החניון מציע למטיילים כמה אפשרויות לינה לכל המשפחה: בונגלו למשפחות או לזוגות הכוללים 4 מיטות, מקרר ונקודת חשמל, ומקום לאוהלים פרטיים. ניתן גם להיכנס לחניון עם קרוואנים ולהחנות במקום עם כל הציוד הנדרש.

החניון עצמו מסודר היטב ומאובזר בכל מה שצריך לטיול מהנה ונוח - תאורה, שירותים, מקלחות, מטבח מאובזר משטחי עבודה, מקררים, כיורים, מקום למנגלים, ברזיות מים לשתייה ועוד. בנוסף לאפשרות הלינה, חורשת טל מציעה נוף מרהיב ומסלולי טיול מפנקים ופורחים המתאימים לכל המשפחה.

חניון חורשת טל
חניון חורשת טל | צילום: בי בהרי

 

כתבות נוספות ב-mood תיירות

 

2. גן לאומי מעיין חרוד 

מחפשים אפשרות לחופשה משתלמת ומהנה שגם מאפשרת לכם להתחבר לטבע? אם כן, גן לאומי מעין חרוד עשוי להיות המקום האידיאלי עבורכם. הגן היפהפה הזה ממוקם למרגלות הרי הגלבוע, והוא ידוע בנוף עוצר הנשימה שלו ובנחל המים הזורם בו. אחד היתרונות הבולטים ביותר שלו הוא העובדה שהוא מציע מספר אפשרויות לינה וקמפינג, ואף עמדות שניתן להזמין מראש הכוללות: אוהל, מזרנים, שולחן ונקודת חשמל אישית ועמדות לחיבור קרוואן. מה שהופך אותו למקום מושלם לשהות בו לחופשה במחיר נוח.

החניון עצמו מסודר היטב ומאובזר בכל מה שצריך לטיול מהנה ונוח - תאורה, שירותים, מקלחות, מטבח מאובזר משטחי עבודה, מקררים, כיורים, כירות גז, מקום למדורה ולמנגלים, ברזיות מים לשתייה ועוד. מה שהופך אותו למקום אידיאלי לאוהבי קמפינג.

בימים אלו התחדש החניון בפיילוט מקסים למשפחות – מתחם מחנאות ODT עם חמש תחנות הפעלה עצמית, ובעזרת ערכה יוכלו לבנות מתקן שיוכלו להנות ממנו כדוגמת ערסל או נדנדה.

האזור כולו מטופח על ידי רשות הטבע והגנים וכולל מדשאות גדולות עם פינות מוצלות, שולחנות פיקניק ומגרש משחקים. בנוסף, ישנם מסלולי הליכה קצרים ואפשרות להדלקת מנגלים, מה שהופך אותו למקום מצוין עבור משפחות וקבוצות חברים. הליכה קלה בתוך הגן תוביל אתכם ישירות למראה המיוחד של מעיין חרוד, הזורם ברחבי הגן לבריכות שכשוך טבעיות רדודות ונובע כאן מהסלע.

מתחם מחנאות עין חרוד
מתחם מחנאות עין חרוד | צילום: לימור קטן פרידמן רשות הטבע והגנים

 

3. גן לאומי אשקלון 

גן לאומי תל  אשקלון, הגן הלאומי הראשון בישראל, מציע שילוב ייחודי של היסטוריה וטבע, עם אתרים ארכיאולוגיים שקיימים למעלה מ-4000 שנה, כמו שער העיר הכנענית, הבזיליקה הרומית והכנסייה הביזנטית. אבל זה לא הכל - הגן הוא גם פנינת טבע, עם מגוון בתי גידול המשמרים את החי והצומח הייחודיים. השטחים החוליים ומתחם תל אשקלון מציעים הזדמנות מצוינת לראות מגוון רחב של צמחים ובעלי חיים בסביבה עירונית ומומלץ מאוד לצאת לטיול על שביל הצוק והחומה או שביל החול וליהנות מהנוף היפה.

בגן לאומי אשקלון מדשאות נרחבות המושלמות לפיקניקים ומרכז שירות תיירותי בו ניתן לקבל מידע על הגן וההיסטוריה שלו ובעונה, ניתן ליהנות גם מחוף רחצה. למעוניינים להאריך את חווית הביקור, הגן כמובן מציע גם הוא אזורי קמפינג בהם תוכלו להקים אוהל או לשכור אוהל קמפינג משפחתי כולל מזרנים וליהנות מהטבע. החניון מאובזר בשולחנות פיקניק, מקלחות ושירותים, מקררים וכן נקודות הטענה לפלאפונים. אז למה להוציא הון תועפות על חופשה יקרה כשאפשר ליהנות מהיופי של גן לאומי אשקלון במחיר שפוי?

חניון לילה גן לאומי אשקלון
חניון לילה גן לאומי אשקלון | צילום: מנו גרינשפן

 

4. אתר לאומי הקסטל 

אתר לאומי הקסטל, הנמצא בצדו המזרחי של הר מעוז, ממש מעל כביש מספר 1, בכניסה לירושלים, מציע חניון לילה בו ניתן להקים אתר קמפינג המציע חוויה נפלאה ומיוחדת, במיוחד למשפחות וילדים. החניון מציע מתקנים כמו שירותים ומקלחות, מטבח הכולל כירות גז, מקררים, ואף שולחנות פיקניק למעוניינים לערוך פיקניק משפחתי.

האתר עצמו מספר את סיפור הגבורה שהתחוללה במקום במלחמת העצמאות. המבקרים יכולים ללכת בשביל המוביל לנקודות עניין שנבנו על פי הערכים שהובילו את הלוחמים בקרב - נחישות, מנהיגות ואמינות. כל תחנה מציעה הזדמנות לפעילות קבוצתית להמחשת הערכים.

קמפינג באתר לאומי הקסטל
קמפינג באתר לאומי הקסטל | צילום: רשות הטבע והגנים

5. הגן הלאומי ממשית 

הגן הלאומי הממוקם באזור הנגב הינו אתר מורשת עולמי המציג את שרידי עיר נבטית עתיקה מהתקופה הרומית והביזנטית, על רקע נוף מדברי מדהים. אחד משיאי הגן הלאומי הוא מסלול הטיול שלוקח אתכם בין העתיקות המרשימות המוצגות. אורך המסלול המעגלי כ-1 ק"מ ומתאים לכל המשפחה ומדובר בחוויה חינוכית ומרתקת למבוגרים ולילדים כאחד.

בנוסף לכך, קיים חניון לילה מסודר בממשית המספק מספר אפשרויות לינה משתלמות וכולל תאורה חיצונית, מקלחות מים חמים, שירותים, שירותים לנכים, מטבח הכולל: מקררים, כירות גז, כיורים לשטיפת כלים, ספסלי פיקניק ועוד. אפשרויות הלינה בחניון הלילה כוללות לינת שטח, השכרת אוהלים בודדים עם מזרנים, מאהלים גדולים עם מזרנים, טוקולים הכוללים מזרנים, מקרר ונקודת חשמל, חניון קרוואנים.

בחגים ובחופשות מתקיים בגן הלאומי פסטיבל שוק הנבטים, מה שמוסיף לחוויה הייחודית שלו. משפחות רבות מגיעות ליהנות מהפסטיבל ולנצל את אפשרויות הלינה המשתלמת ומפעילויות נוספות שניתן לעשות באזור.

גן לאומי ממשית- חניון לילה ממשית
גן לאומי ממשית- חניון לילה ממשית | צילום: לימור קטן פרידמן רשות הטבע והגנים

6. גן לאומי הבשור (אשכול)

גן לאומי נוסף שבהחלט שווה ביקור הוא גן לאומי אשכול השוכן במדבר הנגב הצפוני. כאן תוכלו ליהנות מיום שלם בחיק הטבע, מוקף במרחבים ירוקים ושופעים המושלמים לפיקניק או למדורה. אם אתם מחפשים להאריך את השהות, הגן מציע גם חניון לילה מסודר המתאים למשפחות ולחובבי קמפינג כאחד. גן זה נקרא על שם ראש הממשלה לשעבר לוי אשכול, והוא אחד הפארקים הגדולים והירוקים באזור. בגן יש גם ריכוז של מעיינות הנאספים והופכים לבריכות שכשוך לילדים. למעוניינים בהיסטוריה, הגן מתהדר גם באתר עתיקות מהתקופה המצרית העתיקה, וכן בנקודות תצפית בהן ניתן לחזות בנופים המדהימים של הנגב המערבי.

חניון הלילה המאורגן כולל תאורה חיצונית, מקלחות מים חמים, שירותים, שירותים לנכים, מטבח הכולל: מקררים, כירות גז, כיורים לשטיפת כלים, ספסלי פיקניק ועוד. אפשרויות הלינה בחניון הלילה כוללות לינת שטח, השכרת אוהלים בודדים עם מזרנים, מאהלים גדולים עם מזרנים, וחניון קרוואנים. בין אם אתם מחפשים טיול יום או לינת לילה, גן לאומי אשכול הוא בחירה מצוינת למי שמחפש חופשה מוזלת ועמוסה ביופי טבעי, היסטוריה ופעילויות לכל המשפחה.

חניון לילה הבשור פארק אשכול
חניון לילה הבשור פארק אשכול | צילום: דינה רוזנטל רשות הטבע והגנים

 

7. גן לאומי מצדה

גן לאומי מצדה, שוכן בלב מדבר יהודה. הגן הוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו וסמל להתנגדות יהודית נגד האימפריה הרומית. הוא פתוח כל השנה ומציע למבקרים הזדמנות לחקור חורבות עתיקות ולטייל בשבילים ציוריים.

הגן הלאומי מצדה הוא גם מקום נהדר למשפחות, עם הרבה פעילויות ידידותיות. ילדים יאהבו לחקור את ההריסות העתיקות וללמוד על ההיסטוריה של האתר, בעוד ההורים יכולים להירגע וליהנות מהנוף המדברי היפה.

רשות הטבע והגנים מפעילה חניון לילה בצד המערבי של מצדה, המאפשר גישה נוחה לשביל הסוללה וכלי מצור רומיים משוחזרים. החניון מציע מספר אפשרויות לינה הכוללות חדרי צוות, חדרים נגישים, חניוני קרוואנים ואוהלים פרטיים. חלק מהשירותים ניתנים בתשלום. משכימי קום יוכלו ליהנות בזריחה מהנוף של ים המלח, הרי מדבר יהודה ובקעת הירדן.

החניון מספק מספר אפשרויות לינה משתלמות וכולל תאורה חיצונית, מקלחות מים חמים, שירותים, שירותים לנכים, מטבח הכולל: מקררים, כירות גז, כיורים לשטיפת כלים, ספסלי פיקניק ועוד. אפשרויות הלינה בחניון הלילה כוללות לינת שטח, השכרת אוהלים בודדים עם מזרנים ומאהלים גדולים עם מזרנים.

חניון לילה מצדה
חניון לילה מצדה | צילום: דניאלה תורגמן רשות הטבע והגנים