לגלות את סודות הגליל - 8 טיולים מרתקים ברחבי הגליל, בסדרת סיורים מיוחדת

שמונה מורי דרך גליליים, נבחרת מדריכי עמותת תיירות "זמן גליל מערבי", ילוו 8 טיולים מרתקים ברחבי הגליל, בסדרת סיורים "סודות גליליים" שתערך מנובמבר ועד יוני

טחנת הנזירים ציפורי. אבירמה האריס. צילום עדי רונן

מיזם חדש - שיתוף פעולה מבורך וראשון של מורי הדרך המובחרים של "זמן גליל מערבי – עמותה לקידום תיירות" שיזמו סדרת טיולים נפלאה ברחבי הגליל. בכל חודש יצא סיור אחד בסדרה, עם מסלול שונה ומורה דרך אחר, שייקח את המבקרים באוטובוס שיצא ממרכז הארץ, ויסיע לטיול בנקודה אחרת בגליל.

הסיורים יובילו להיכרות עם פינות מיוחדות בגליל, קבוצות אתניות שונות וסיפור היסטורי אחר. כל סיור הינו מרתק בפני עצמו, וכל הטיולים יחדיו יעניקו חוויה גלילית שלמה וייחודית, שתכלול גם מפגשים מרגשים עם אנשים מרתקים וטעימות ממיטב המטבח הגלילי.

כל הטיולים בדרגת קושי קלה אשר יאפשרו לכל חובבי הגליל, בכל גיל, להשתתף.

מעלה צביה צילום גבי זהר
מעלה צביה. צילום: גבי זהר

 

כתבות נוספות ב- Mood

 

רחוב הגלריות צפת. צילום איילת בר מאיר
רחוב הגלריות בצפת. צילום: איילת בר מאיר

סדרת הסיורים:

21/11/22: אומנות ואמונה בצפת עם המדריכה איילת בר מאיר - טיול אל קריית האמנים המיתולוגית בצפת, הרובע היהודי ואיך נשזרת הקבלה והתכלת בעולמה של צפת.

28/12/22: טיול צילום בכפרי הגליל הנוצריים בכריסטמס עם המדריך אופק רון כרמל - לקראת חג המולד, מתקשטות מעיליא ופסוטה בכובעי סנטה אדומים, אורות מנצנצים, ועצי אשוח גבוהים. חג המולד בכפרי הגליל משרה אווירה אירופאית שאין כמוה ! בטיול תצאו לטייל ולצלם באווירת החג, תכירו את המנהגים המיוחדים לגליל, ותלמדו לצלם תמונות מדהימות באמצעות הטלפון הנייד.

17/1/23:  בתים מבחוץ ומפגשים מבפנים עם מקומיים עכו עם המדריכה שלי-אן פלג - בסמטאותיה של עכו חבויים ארמונות מפוארים ומבנים נסתרים שנבנו במהלך התקופה העות'מאנית. במהלך הבנייה של המבנים הללו, אומנים יידועי שם מרחבי האימפריה העות'מאנית הגיעו לעיר ציירו על התקרות. בסיור הזה, תהיה הזדמנות ייחודית לבקר בכמה מן המבנים הללו, להכיר את הסגנונות האדריכליים שלהם ובעיקר להציץ על כמה מן היצירות המיוחדות הללו שעוד נותרו בעכו.

20/2/23: "מצפון תפתח התקווה"- סיור מלא השראה במתת, חורפיש וגוש חלב עם המדריכה  כרמית ארבל-רומבק - סיור מלא השראה ותקווה שיפגיש אותנו עם הפאזל האנושי והמגוון הביולוגי והאתנוגרפי באיזור. 

20/3/23: טיול לנחל ציפורי ואל הקהילות שלצידו עם המדריכה אבירמה האריס - סיור לאורך גדות הנחל בו תפגשו קהילות של הבדואים ׳הצפוניים׳ ולצידן קהילה אנתרופוסופית מרתקת – הרדוף.

19/4/23: נופים, אנשים ו"ערים-אבודות" בכביש הצפון עם המדריך עמרי אבידר - סיור המשלב נופים נפלאים, טבע ואתרי היסטוריה עשירים, נושאים גיאופוליטיים אקטואליים ומפגשים עם אנשים יוצאי דופן. בנוסף לכל אלו – תזכו לגלות את אחד הסודות הנצורים של הגליל – "ארץ-הערים-האבודות".

22/5/23: אנשים, קהילות ואמונות בגליל התחתון עם המדריך גבי זהר - סיור קצת אחר, המפגיש את המטיילים עם הקהילות השונות שהתיישבו בגליל המערבי ויצרו מארג רוחני וקהילתי ייחודי.

12/6/23: תרשיחא – כלת הגליל. טיול סיום השנה עם המדריך אמנון גופר - טיול המשלב נופים, סיפורי פולקלור, פואטיקה וגיאופוליטיקה.  הסיור כולל התייחסות אל הרמאדן ומנהגיו וטעימות ממעדני המקום.

הכנסיה של משפחת מעיקי תרשיחא צילום אמנון גופר
הכנסייה של משפחת מעיקי תרשיחא. צילום: אמנון גופר

עלות כל טיול 295 ש"ח. ניתן להירשם לטיול בודד או לסדרה בת 4, 6 או 8 טיולים במחיר מיוחד. 

שימו לב: לסדרה כולה ניתן להירשם עד ה-15/11 ברישום מוקדם ובמחיר מוזל.

פרטים באתר עמותת זמן גליל מערבי