מדרימים בשבועות? פעילויות שוות בערבה הדרומית

שבוע של שבועות בערבה הדרומית: מגוון פעילויות, טעימות וחגיגות בסימן החג הכי לבן וחגיגי שיש

Copygh

בין התאריכים 29 במאי – 5 ביוני מציעים בערבה לאורחים באזור ולמקומיים שבוע שלם של חגיגות בסימן חג השבועות!

בין הפעילויות: ב-2 ביוני יופיע אביב גפן במופע אינטימי (מופע חימום (DJ Avratz - המופע יתקיים באמפי פארק תמנע ובמקום יציעו תפריט מיוחד לשבועות הכולל גבינות, יין, סושי ועוד.

בקיבוץ לוטן תתקיים "אקו דינר", הכנת ארוחת ערב משותפת עם צוות המרכז לאקולוגיה יצירתית. המטבח האקולוגי כולל טאבון שנבנה מבוץ, תנור טיל שעובד כמו ארובה, תנורים סולאריים שעובדים על אנרגיית השמש,  בלנדר שמופעל על ידי דיווש באופניים, ביו גז שמפיק גז בישול משאריות מזון ועוד. בנוסף, מומלץ להשתתף בסיור יומי מודרך באקו-כיף וליהנות מפעילות של בניה בבוץ בפארק שעשועים אקולוגי, מוצל וצבעוני שמתאים לכל הגילאים. אחרי הסיור ניתן ליהנות משהות נעימה באקו-כיף וארוחה טעימה בסופר פוד טראק בקיבוץ לוטן.

1 Copy
סופר פוד טראק | צילום: קיבוץ לוטן

בפארק יטבתה תתקיים סדנת  "סבון חלב ודבש" להכנת סבונים בצורות, ריחות ומרקמים שונים. במקום תתקיים תצוגת כלים חקלאיים של הקיבוץ ובנוסף,  קולקציית גלידות  בטעם עוגות גבינה בפונדק יטבתה. ניתן לשלב גם ביקור במרכז המבקרים החוויתי בפארק יטבתה המספר את סיפור הקיבוץ הראשון בערבה הדרומית והמחלבה המפורסמת וליהנות ממשחקי חליבה, מזרקות מים מרעננות ועוד

בקיבוץ אליפז תתקיים פעילות "הרפתן המדען", במסגרתה יתקיים סיור ברפת הקיבוץ ומשק החלב. ממה מורכב חלב? מה אפשר לעשות עם חלב בבית? הילדים וההורים יתנסו במשחקיחלב, הכנת גבינה ושוקו ועוד.

בפארק תמנע יתקיימו סיורי שקיעה, סיורי עששיות וסיור בוקר מודרך.

Ptsegs
פארק תמנע בשקיעה

בקיבוץ אילות יתקיים שוק לילה ברוח חג השבועות עם מגוון דוכני מזון ודוכנים של אמנים מקומיים לצד פעילויות לכל המשפחה. בנוסף בקיבוץ, סבא רפי מארח - ביקור בביתו של רפי סער, חבר קיבוץ אילות, ממובילי החקלאות בערבה הדרומית. כשפרש לגמלאות החליט לעסוק בתחביב ישן ופתח לעצמו נגרייה בה הוא יוצר צעצועי עץ מרהיבים.

 

בפונדק נאות סמדר תתקיים הופעת צהרים של להקת "הנסיך" ובפונדק  יציעו סלי פיקניק לשבועות עם מגוון מהתוצרת המקומית של המקום כוללגבינות  ויין אורגני מיקב נאות סמדר. בנוסף, יתקיים סיור עצמאי בבית האומנויות וביקב הקיבוץ. גם פארק הצפרות וגם חי בר יטבתה יהיו פתוחים במהלך השבוע ויציעו להכיר את חיות המדבר מקרוב.

1fjrgf
זה לא שבועות בלי גבינות | צילום: נאות סמדר