יותר מ-100 פעילויות חינם: חופשת חורף מושלמת באילת

סיורים קולינריים, סדנאות צילום משפחתי, ציור או טיק טוק, טיולים מדבריים מודרכים. בא לכם קצת פעילות ספורטיבית? קבלו פילאטיס, היפ הופ או ריצה מודרכת. לצד בתי מלון פתוחים, מסעדות וחיי תרבות, תמצאו עשרות חוויות יומיות בחינם באי הירוק אילת - רק תבואו | כל הפרטים

זמן צפייה: 00:53

בעוד אנחנו סופרים עלייה בתחלואה וטיפות של גשם, החיים באי הירוק אילת ממשיכים כרגיל - מסעדות, חיי תרבות, תערוכות, מופעים - כל מה שרציתם ולא העזתם לבקש בתקופת הקורונה תקף בעיר החמימה והנעימה. כדי לבלות כאן תצטרכו אמנם להציג בדיקת קורונה שלילית בכניסה. אבל היי, זה רק עניין טכני. ברגע שתעברו את המחסום אתם בעולם שכולו טוב. מזג האוויר מושלם, המלונות פועלים לפי התקן ויש הרבה הרבה אטרקציות שלא תצטרכו להוציא את הארנק כתנאי להשתתפות. אז איך נראית חופשת חורף בעיר בימים אלה? יצאנו לבדוק וחזרנו עם יותר ממאה חוויות מופלאות.

תאגיד התיירות של אילת, העירייה והתאחדות המלונות החליטו לעשות מעשה כדי למשוך אתכם במהלך חודשי החורף לנפוש באילת והם מזמינים את אורחי העיר לקחת חלק בלא פחות מ-101 חוויות שונות - עשרות פעילויות מדי יום – כולן ללא תשלום. וכך יוכלו הספורטיביים להצטרף לריצה מודרכת ברחבי העיר, לקחת חלק בסדנאות היפ הופ או קפאורה, או להירגע עם תרגולי יוגה ופילאטיס מול הים. מי שיהיה מעוניין לפתח את הצד האמנותי שבו, יוכל לעשות זאת בסדנאות צילום או עריכה בסמארטפונים, רישום בפחם, ציור, משחקי אימפרוביזציה, סדנת סריגה או סיור אמנות מקומית מודרך. בא לכם על טבע? צאו לסיורי עששיות בפארק הצפרות המחודש, או לטיולים מודרכים במדבר. ומי שרוצה לחוות קצת תרבות חיה ולא דרך הזום, יוכל להגיע לצפות במופעי תיאטרון רחוב, אמני אש ואקרובטיקה, סיור אוזניות קצבי ברחבי העיר או מוזיקת די.ג'יי בטיילת.

פארק הצפרות: להכיר מקרוב את הציפורים הנודדות

מרכז הצפרות באילת יושב על הגשר היבשתי היחיד המחבר את אירופה, אסיה ואפריקה הוא גם צוואר בקבוק המשרת מאות מיליוני ציפורים נודדות. הציפורים הנוחתות באילת מתכוננות לאחת המשימות המאתגרות ביותר בחייהן – חציית מדבר סהרה. הפיתוח המואץ של אילת פגע ב"תחנת התדלוק" האחרונה לפני המדבר - המלחה. בפארק דואגים לחדש את מקור המזון החשוב הזה עבור הציפורים הנודדות ולבצע מחקר שידע לכוון אותם כיצד לשמור עליהן בצורה הטובה ביותר.

ביקור מודרך בפארק הצפרות הוא דרך נהדרת להכיר את הציפורים הנודדות. במהלך ההדרכה תפגשו בציפורים שהובאו מתחנת המחקר, תקבלו הסבר על מסען ויכולותיהן יוצאות הדופן ותוכלו לעזור לשחרר אותן ביחד חזרה אל דרכן. לכל מין ציפור שתפגשו יש סיפור מיוחד ומרתק לספר, סיפורים שישלימו  את התמונה הצבעונית של נדידת הציפורים דרך אילת. תוכלו גם לטייל בפארק בעצמכם, להשכיר משקפת, להזמין מקום במסתור הצלמים המקצועי ולראות את עבודת החוקרים בתחנת הטיבוע.

הכניסה חופשית והפארק פתוח בכל שעות היום.

פארק הצפרות
לכל מין ציפור שתפגשו יש סיפור מיוחד ומרתק לספר | צילום: יעל גולן

אולי יעניין אתכם גם:

"למלא בתוכן כל יום כאילו הוא היום האחרון": מסעות צילום במקומות נידחים בעולם

דייט בסוכת המציל, הצגות בפארקים והופעות בחצרות: כל אירועי החורף בתל אביב

מצפון ועד דרום: מה עושים בחנוכה?

סדנאות לכל המעוניין: ספורט, אמנות ואפילו טיק טוק

בכל יום, כמעט בכל שעה יהיה ניתן להצטרף למגוון סדנאות בעיר. הספורטיביים יוכלו להצטרף לריצה מודרכת לאורך מסלול של 5 ק"מ ברחבי העיר, לקחת חלק בסדנאות היפ הופ או קפאורה לכל המשפחה או להירגע עם תרגולי יוגה ופילאטיס מול הים. מי שמעוניין לפתח את הצד האמנותי שבו, יוכל לעשות זאת בסדנאות צילום או עריכה בסמארטפונים, רישום בפחם, משחקי אימפרוביזציה, סדנת סריגה או סיור אמנות מקומית מודרך. חובבי הטבע יוכלו לצאת לטיולים מודרכים במדבר.

אנחנו הצטרפנו לסדנת ציור נוף: הסדנה ממוקמת באמפיתאטרון שליד מלון הרודס על מנת שכל משתתף יוכל לבחור את הנוף המדבר אליו: הרים, ים, מדבר ועיר, הניבטים מנקודה זו. המשתתפים מקבלים חומרי ציור ומוזמנים לשמוע משרית נחשון על החוויה של להיות אמן ותושב בעיר מרוחקת. נחשון הגיעה לאילת ב-1991 ובמשך שנים עסקה בתיירות ובמלונאות. בסדנה זו היא רואה סגירת מעגל במימוש התיירות בתוך האומנות ואת האומנות בתוך התיירות. הסדנה מומלצת בחום, גם אם לא התנסתם מאז כיתה ד' בשרבוט כלשהו. תקבלו הסבר, שלב אחר שלב, חומרים וליווי צמוד. דרך נהדרת להעביר את הזמן.

סדנת ציור נוף, אילת
למצוא את הכישרון החבוי. סדנת ציור נוף, אילת | צילום: יעל גולן

מופעי רחוב על הטיילת

אלה מביניכם שרוצים לחוות קצת תרבות חיה ולא דרך הזום, יוכלו להגיע לצפות במופעי תיאטרון רחוב, אמני אש ואקרובטיקה, סיור אוזניות קצבי ברחבי העיר או מוזיקת דיג'יי. הטיילת המפורסמת של אילת נצבעת בצבעים ובצלילים. שחקנים ואמנים יפגשו אתכם בכל פינה וינעימו את זמנכם. חובה למשפחות עם ילדים, אבל לא רק.

טיילת אילת בחורף
לא משעמם בטיילת | צילום: יעל גולן

סיוריים קולינריים: מי אמר טעימות בחינם ולא קיבל?

נפתח לכם התיאבון? אפשר ומומלץ להשביע אותו בסיורי טעימות קולינריים שיתקיימו בעיר, בין בתי אוכל מקומיים - גם הם בחינם (בהרשמה מראש).

מתי? בימי שני וחמישי בין השעות 12:00-14:00
נקודת מפגש: בימי שני נפגשים ליד חומוסוף, המלאכה 5, איזור התעשייה באילת, בימי חמישי נפגשים בחניה ליד קונדיטוריית אלימי, איזור התעשייה באילת. משם הולכים עצמאית ברגל.
למי מתאים? למבוגרים וצעירים מגיל 18. הסיור כולל שתיית אלכוהול.

קונדיטוריית אלימי (Alimi Patisserie Eilat): מי היה מאמין שבאיזור תעשייה תקום לה, בשקט בשקט, קונדיטוריית ומאפיית שף ברמה שלא מביישת פטיסרי נחשבת בפאריז או ניס? אברהם אלימי, שף קונדיטור שגדל ולמד בניס, וכשחזר לארץ שימש כשף קונדיטור במלונות יוקרה בעיר וכיועץ לקונדיטוריות מפורסמות בצרפת, ארצות הברית ואפילו גיאורגיה, הקים כמה מקומות באילת, אבל הקונדיטוריה הקטנה והמופלאה שלו ושל משפחתו, הפכה לשם דבר בעיר.

מנות לטעימה: קוראסון חמאה שלא מן העולם הזה, עוגיית מקרון במגוון צבעים וטעמים, הכל בעבודת יד.
כתובת: האורגים 5, איזור התעשיה, אילת. שעות פתיחה: א׳-ה׳ מ-18:00-8:00, ו׳ מ 16:00-8:00, בשבת סגור.

קונדיטוריית אלימי
מגוון צבעים וטעמים, הכל בעבודת יד. קונדיטוריית אלימי | צילום: יעל גולן

חומוס אליהו: חומוסיה קטנה ומטריפה מבית היוצר של אליהו שמואלי, שהיה בכלל מטפל אלטרנטיבי, אבל גילה שאכילת חומוס חם וטרי אגב ניגוב בפיתה, הוא הדרך הטובה ביותר לטיפול גוף ונפש. מפה לשם הוא הקים ביקנעם את חומוס אליהו, שהפכה לרשת מצליחה המונה כ-60 סניפים בארץ. במקום תמצאו חומוס קטיפתי, חם וטעים במיוחד מגרגרי חומוס שגדלו בארץ, שבושלו במהלך היום, ונטחנים לעיניכם, לזה מוסיפים טחינה אתיופית, שמן זית יווני ותבלינים ארומטיים.
מנות לטעימה: חומוס גרגירים טחינה, פיתות מקמח מלא, פלאפל וחמוצים, לימונדה חופשי.
כתובת: הבורסקאי 9, איזור התעשיה, אילת. שעות פתיחה: א׳-ה׳ מ 17:00-7:00, ו׳ מ 6:00-15:00, בשבת סגור. כשר.

חומוסוף (ברוטציה עם חומוס אליהו): חומוסוף הוא מהמקומות האלה, שברגע שמגיעים אליהם - מתאהבים בהם בגלל האנשים והאווירה השמחה. דן אוחיון, הבעלים ומי שמכין את החומוס נולד בדרום צרפת, בעיר קרפונטרן ליד מרסיי. כשהוריו עלו לארץ השתקעו ברעננה. באוגוסט 2009 דן הגיע לאילת עם קבוצת חברים לחתונה של חבר. בבוקר לאחר החתונה הוא וחבריו רצו לזלול חומוס, ולתדהמתם הם גילו שאין חומוסייה באילת. חודש לאחר מכן דן החליט להשתקע באילת ולפתוח חומוסיה. את המתכון לחומוס למד אצל אחת המומחיות בארץ לחומוס גלילי, ובתחילה פתח חומוסייה בכוך קטן וב-2012 עבר למקום מעט גדול יותר באיזור התעשייה בעיר. אגב, המקום הוא גן עדן לטבעונים וכולו ללא גלוטן, מלבד הפיתות הרגילות שגם מוגשות כאן, בהפרדה מלאה.
מנות לטעימה: חומוס גרגירים טחינה, חומוס פול, פיתות ללא גלוטן ועם גלוטן, פלאפל של סבתא דבורה.
כתובת: המלאכה 5, איזור התעשיה, אילת. שעות פתיחה: בימים א'-ה' בשעות 8:30-17:00 או עד שנגמר החומוס, בימי שישי עד 14:00. בשבת סגור.

חומוסוף
תענוג, גם לטבעונים שביניכם. חומוססוף | צילום: יעל גולן

מסעדת טיקה מסאלה: בניחוח התבלינים החריף והמשגע תחושו עוד לפני שתיכנסו למסעדת טיקה מסאלה, מסעדה הודית משפחתית השוכנת בלב איזור התעשייה של העיר - הודו הקטנה, ממש כאן באילת. על הבופה הצמחוני או הבשרי שוקד במטבח ראג׳ קומאר, בעל המסעדה, שנולד וגדל בפאנג׳אב בצפון הודו על גבול פקיסטן.
מנות לטעימה: עוף טיקה מסאלה, באג׳י (תבשיל ירקות הודי), סמוסה, מלאי כופתה, נאן בשרי וטבעוני, גולאב ג׳מון וכל מה ששרון וראג׳ ירצו לפנק אתכם באותו היום.
כתובת: האורגים 3, איזור התעשיה, אילת. שעות פתיחה: פתוחים בכל יום מ 21:00-11:00. ללא תעודת כשרות.

מסעדת טיקה מסאלה
הודו הקטנה כאן באילת. מסעדת טיקה מסאלה | צילום: יעל גולן

מבשלת סוף אילת, הידועה גם בשם ״המבשלה״: מבשלת סוף היא ללא ספק המקום הכי שמח בעיר, שהתחיל מניסוי בישול בירה ביתי והפך למבשלה עם בירות איכות ומקום עלייה לרגל של אוהבי בירה מכל הארץ. מדובר בשלושה חברים טובים ותושבי אילת שהחליטו להקים לפני חמש שנים את מבשלת הבירה הראשונה שאי פעם הוקמה באילת מתוך אהבה למשקה הזהוב, לאווירה ולשמחה שהוא מביא. המבשלה היא למעשה פאב ומבשלת בוטיק מקומית המעוצבת בסגנון עכשווי. המבשלה נחלקת לאיזור הבר והמסעדה ולאיזור המבשלה עצמה שבה תוכלו לצפות בתהליך בישול הבירה דרך קיר הזכוכית שלידכם כשאתם לוגמים בירה צוננת בהנאה.
מנות לטעימה: שישיית הבירות שייצרו באותו היום, כרובית, טבעות בצל וכנפיים מטוגנים בבלילת בירה.
כתובת: האורגים 2, איזור התעשיה, אילת. שעות פתיחה: פתוחים בכל יום מ-12:00-1:00. לא כשר, אך בסיור טועמים מנות כשרות בלבד.

המבשלה, אילת
מוזמנים לטעום את התוצרת היומית. המבשלה | צילום: יעל גולן

המבשלה, אילת
כאן קורה כל הטוב הזה, ממש בכניסה למבשלה | צילום: יעל גולן

איפה אוכלים?

אחרי או לפני הסיור הקולינרי (שאין סיכוי שאתם מפספסים), כדאי לבקר בשתי מסעדות מומלצות בעיר.

מסעדת "פאפי": למרות הקורונה, חלוץ תרבות הבשר בישראל מחזיר עטרה ליושנה ו-37 שנים אחרי שסבו פתח את מסעדת הבשר הראשונה בישראל (ע"ע אל-גאוצ'ו) משיק אותה באילת, בוורסיה עדכנית, הנכד של ראובן "פאפי" נחימוב, תחת השם "פאפי". גריל גחלים ענק, ג׳וספר ומעשנה משדרגים את שיטות הצלייה המסורתיות של הבשר. בין המנות המומלצות: אנטריקוט אורוגאווי, נתח קצבים, המבורגר הפרופסור, אסאדו מעושן בלי עצם וספריבס מעושן.

מסעדת פדרו: מסעדת שף באווירה אחרת שוכנת בתוך גינה קסומה וצבעונית עם קונספט ייחודי: שני ערבי קונספט: ערב קצבים - ימי שני בפדרו, ערב בשרים מיוחד בשיטת קצבייה. מגוון בשרים מיוחדים לפי משקל. הלקוחות בוחרים את הנתח והמשקל והשף צולה אותו לפי בחירתכם. ערב דייגים – כל יום רביעי - דגים טריים לפי משקל ופירות ים מגוונים וטעימים. גם כאן המחיר לפני משקל.

לפירוט והרשמה ללא עלות לכל החוויות והזמנים: redseaeilat, או באפליקציית - Eilat Escape to the sun

תערוכת הלגו ו-"Terminal chapter" בטרמינל הישן

שתי המלצות חמות שלא נכללות אמנם בפעילויות החינם אבל לא כדאי לפספס:

תערוכת Terminal chapter: שנה לאחר שננטש, ורגע לפני שהטרמינל הישן באילת משנה את פניו, הוא התעורר לחיים ומזמין את מבקריו לתערוכת אמנות רב תחומית מעוררת השראה. בשיתוף ובהשראת הפרוייקט הבינלאומי one voice, מיזם אמנות גלובלי שהוקם בתחילת תקופת הקורונה ומטרתו היתה להאיר אזורים שונים בעולם ולקדם ערכים חברתיים של אהבה, הערכה, חוסן, הזדהות ושיוויון באמצעות מיזמי אמנות ותרבות. העיר אילת נבחרה כמוקד ההתרחשות של הפרויקט בישראל, בהיותה העיר אשר נפגעה באופן הכי משמעותי מהקורונה ומהשלכותיה, מתוך מטרה להפיח בה רוח חיים ועשיה אמנותית בהשראה בינלאומית.

המנהלים האמנותיים של הפרוייקט, מרינה פוזנר, מנהלת אמנותית, אוצרת ומפיקה של חוויות בילוי קונספטואליות, ושי פיטובסקי, במאי ומחזאי ומנהלו האמנותי של תיאטרון אלעד, הזמינו מעל 30 אמנים מובילים, רב תחומיים, להיכנס לשדה התעופה הישן, האיקוני, של אילת, על מנת ליצור יצירות תלויות מקום תחת הנושא של מסע, טרמינל ונדודים. תמהיל העבודות בתערוכה מגוון, וכולל בין היתר מיצב וידאו תיאטרלי, פיסול קינטי, צילום, ציור, מיצב חלל, מיצב זן דיגיטלי, מיצבי AR, VR ו-AI מיצבים אינטראקטיביים שמזמנים תנועה ועוד. התוצר הסופי, שיעמוד על כנו במשך חודשיים, הינו תערוכת אמנות עכשווית רב תחומית, חוויית בילוי אמנותית, בה הקהל מוזמן לשוטט, לחקור ולגלות מערכת קשרים שנרקמת דרך מוטיבים מעולם הטיולים והאנטומיה האנושית, גלקסיה של המראות ונחיתות, סיפורים, סטיות, מצבים הנוגעים לזמניות שבבסיס החוויה האנושית. מחשבות שמעורר המונח מסע - אל הנפש בין המודע לתת מודע, אל המקומי, ואל עבר משהו חדש.  התוצאה מרגשת ועוצרת נשימה.

בין האמנים המשתתפים: מוריס כהן ורוסלו שמריה במיצב חלל, רונן שהרבני במיצב וידאו של צלליות על מסוע המזוודות, גיא הדני עם מיצב ענק של ציפור מכנית, ג'ייסון דנינו הולט עם מיצג אודיופוני מסקרן וחד פעמי שיווצר במהלך שהותו בטרמינל הנטוש במשך 10 ימים טרם פתיחת התערוכה, רן סלוין במיצב זן דיגיטלי.

שעות פתיחה: ב'-ה' 16:00-22:00, ו' 10:00-14:00, שבת 10:00-16:00 (א' סגור).

כמה עולה? מבוגר 25 שקל, תושב אילת 15 שקל, ילד (מעל גיל 6) 15 שקל.

תערוכת Terminal chapter
נחשו איפה השמש שוקעת עכשיו? | צילום: יעל גולן

תערוכת Terminal chapter
אילו הקירות יכלו לדבר. תערוכת Terminal chapter | צילום: יעל גולן

תערוכת Terminal chapter
הסיפורים הללו בשלל שפות היו מתעוררים לחיים. תערוכת Terminal chapter | צילום: יעל גולן

תערוכת Terminal chapter
דרך ללא מוצא? תערוכת Terminal chapter | צילום: יעל גולן

תערוכת הלגו: מוזיאון הלגו הבינלאומי מציג במתחם הטרמינל הישן של אילת את "ממלכת הדינוזאורים" – 50 מיצגי דינוזאורים ולמעלה מ-10 מיליון קוביות לגו. תערוכת הדינוזאורים הפופולרית בעולם מקימה את הדינוזאורים לתחייה בגודל מלא. היא נפרסת על פני כ-5000 קמ"ר ומציגה למעלה מ-50 מיצגי דינוזאורים שונים בחלל שיעוצב כיער טרופי שברקע פס קול מקורי המדמה חוויית ג'ונגל חלומית. בנוסף הוקמו בתערוכה עשרה מתחמים שונים ששולבו בהם מותגי הלגו המוכרים: נינג'דו, חברות, מלחמת הכוכבים, סיטי, ארכיטקטורה, מיינקראפט, דופלו, קולנוע עם סדרות הלגו האהובות, מתחמי אקס בוקס וסימולטורים לילדים סביב עולם הלגו.

שעות פתיחה: א'-ה': 11:00-20:00 (כניסה אחרונה ב 19:00), ו' וערבי חג: 11:00-18:00 (כניסה אחרונה ב 17:00), שבת: 11:00-20:00 (כניסה אחרונה ב 19:00). יש לתאם הגעה - לחצו כאן.

כמה עולה? 118 שקל , אורחי בתי המלון 70 שקל, תושבי אילת 55 שקל.

תערוכת הלגו, אילת
243,337 חתיכות, 1,964 ק''ג. הטי-רקס מלגו הכי גדול בעולם | צילום: יעל גולן

איפה ישנים?

בפסגת ההר, מעל מלון אורכידאה, ממוקם מלון הרברט סמואל רויאל שנגרילה. המלון, שמציע 53 יחידות אירוח, ביניהן וילות עם בריכות צמודות ווילות עם ג'קוזי במרפסת, היה עד לאחרונה חלק ממלון אורכידאה אילת. חוץ מנוף יוצא דופן ושקיעות או זריחות מהסרטים, תוכלו ליהנות בין היתר, מטרקלין אירוח, שכולל מזנון עשיר ומשקאות לאורך כל היום, שתי בריכות שחייה, אפשרות לשירות באטלר במהלך השהייה (תמורת תשלום), שירות חדרים 24 שעות ביממה, טיפולי ספא בחדרים, מכונת נספרסו בחדר ועוד.

כמה עולה? אמצע השבוע - החל מ-760 שקל; סוף שבוע - החל מ-1045 שקל (לזוג ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר).

רויאל שנגרילה, איל
הכי גבוה בסביבה. רויאל שנגרילה, איל | צילום: אסף פינצוק

*לפירוט והרשמה ללא עלות לכל החוויות והזמנים: redseaeilat, או באפליקציית - Eilat Escape to the sun