הערבה הדרומית מחכה לכם: נקודות שוות לעצור בהן בדרך לאילת

סיורים לא שגרתיים, סדנאות בנייה, בעלי חיים ואוכל שווה: יש כל הרבה דברים שמחכים לכם בדרך דרומה לאילת! אז אם כבר אתם יורדים עם רכב ומחפשים נקודות עצירה - הנה כמה הצעות לפעילויות שוות בערבה הדרומית

 Ujl
החי בר ביטבתה | צילום: ניצן גולן

היישובים מסביב לאילת מכילים לא מעט הפתעות וסיורים שכדאי לכם להכיר, בטח ובטח אם אתם יורדים לחופשה באילת או חוזרים ממנה. אחרי שסיפרנו לכם על פעילויות אקסטרים באזור אילת, הנה כמה הצעות לפעילויות מהנות ורגועות יותר לכל המשפחה בדרום:

קיבוץ לוטן הערבה הדרומית – אקולוגיה בין האצבעות

סיורים מודרכים ב"שכונה הירוקה", היכרות עם הנושא האקולוגי , סדנאות בנייה באדמה ומתחם אקו-כיף – מרחב פעילות גדול ומוצל הבנוי כולו מחומרים ממוחזרים המצופים טיח צבעוני ומזמין. במתחם מתקיימות סדנאות לכל המשפחה – פיסול באדמה, הכנת "כדור זרעים", יצירת לבני בוץ וסדנאות מחזור.

08-6356935, 054-9799030,  www.kibbutzlotan.com

אקו כיף – קיבוץ לוטן – סופר טראק פוד - בלב הגן האקולוגי של קיבוץ לוטן תמצאו את הסופר פודטראק הכי צבעוני ובריא שראיתם בחייכם. שם תטעמו גספאצ’ו (מרק קר) עגבניות ירוקות עם מורינגה בעיטור של צ’יפס קייל ותבליני סופר פוד תוצרת המקום, מוגש בקערת לחם בשביל האיזון. צמח המורינגה, הגדל בלוטן, אמנם רק לאחרונה עלה לכותרות, אבל פה בלוטן מכירים בסגולות שלו לא מעט זמן. אל תתפלאו אם אחרי הטעימה פה תרגישו צעירים יותר. בכל פינה שתביטו תתקלו במראות צבעוניים ולכל אבן, מתקן שעשועים או צמח יש סיפור, שאנשי המקום שיהיו שם כדי לקבל אתכם, ישמחו לספר לכם.

1 Copy
סופר פוד טראק | צילום: קיבוץ לוטן

נאות סמדר – בית אומנויות ויקב בוטיק

בית האומנויות – פנטזיה במדבר, מבנה ייחודי שתוכנן ונבנה על-ידי אומני הקיבוץ.  הסיור בבית האומנויות עובר בינות גפנים ושיחי וורדים עד הגיענו למבנה הייחודי והמרשים. המבקרים ייהנו מצפייה בסרט הממחיש את אורח החיים בקהילת נאות סמדר, סרט המתאר את הבנייה, סיור בחנות גלריית ובה מבחר גדול של יצירות האומנים, בתי מלאכה ומרפסת תצפת מראש המגדל הצופה אל בתי הקיבוץ, השדות החקלאיים והרי אדום שבירדן.

2ntybf
המבנה המיוחד בנאות סמדר

יקב נאות סמדר – ביקור ביקב הבוטיק המייצר יינות, ליקרים וסיידר תפוחים אורגני. הביקור ביקב כולל טעימות.

סיור עצמאי – סיור המתאים למשפחות ומתקיים בימי ראשון עד חמישי בשעות 10:00-14:30 ושישי 10:00-13:00 (בשבת סגור) **בתשלום 30 ₪ למבוגר (ילדים מעל 12).

סיור מודרך – מתאים לקבוצות המעוניינות בסיור מעמיק ומתקיים בשעות גמישות ובתאום מראש.

054-9798966,  www.neot-semadar.com

פארק יטבתה – השוקו היחיד שיש לו מרכז מבקרים

מרכז מבקרים חווייתי ובו ארבעה עולמות תוכן – הקיבוץ והמחלבה, עולם המדבר, הרפת ועולם האנרגיה המתחדשת. ביקור אינטראקטיבי וכיפי לכל המשפחה. בין המבנים, חצר פעילה ומרתקת לכל המשפחה הכוללת חיפוש שיני דינוזאור בארגז חול, הנעת כנפי פרפר על-ידי לכידת קרני שמש, התנסות בחליבת "פרות סגולות", פארק חבלים ובקיץ – מזרקות מים מרעננות.

סדנאות גלידה – למשפחות וקבוצות. מגלים את סוד המרקמים והטעמים של גלידת יטבתה.

סובב יטבתה – סיור מודרך למשפחות וקבוצות בקיבוץ הראשון בערבה, הכולל מפגש עם אתגרי ההתיישבות במדבר, הפצת השוקו ממחלבת הבוטיק, החקלאות וגידול פרות הולנדיות בערבה. הסיור עובר בין בתי הקיבוץ, הרפת, השדות החקלאיים ומטעי התמרים.

08-6357449, 054-9798491, www.yotvatapark.co.il

שמורת חי-בר יטבתה

השמורה ששמה לה למטרה להשיב את חיות הבר א=המוזכרות בתנ"ך אל הטבע. סיור במכוניות פרטיות בשבילי השמורה, בין עצי שיטה ועדרי בעלי חיים בהם היענים, הדישונים, הפראים והראמים.  הכניסה לשמורה מוקרנים סרטים המתארים את שלבי האקלום ההשבה אל הטבע.

השמורה פתוחה בכל ימי השנה בשעות 08:00-16:00, בימי שישי עד 15:00. 08-6373057

החי בר | צילום: ניצן גולן