הגלאם שבגלאמפינג: הכירו את בלום וילאג'

במעוז הטיולים של הצפון, כפר בלום, נחנך לקראת הקיץ מתחם גלפינג חדש. תאיר פאר ארזה את המשפחה ונסעה לבדוק מה זה אומר קמפינג ממוזג שכולל קיאקים, פארק חבלים ואטרקציות נוספות

Gwqvqo

כחלק מהמסע שלנו בחיפוש אחר מקומות לינה וטיול אלטרנטיביים בארץ ואחרי שסיפרנו לכם על מסקנותינו מטיול קרוואנים מתגלגל, הגענו השבוע לאחד המוסדות הוותיקים בארץ שהתחדש לאחרונה במתחם גלאמפינג וקמפינג משודרג- הכירו את בלום וילאג' בקייקי כפר בלום הממוקם בגליל העליון במעוז הטיולים של הצפון.

אבל בואו נבין קודם במה מדובר, מה זה בכלל גלאמפינג? מה ההבדל מקמפינג? כמה זה עולה? והאם הגלאם הזה כולל גם פוט מסאג?
במתחם הבלום וילאג' ישנו מתחם גדול ומוצל של 40 אוהלי קולמן מרווחים המתאימים לקמפינג וכוללים מדשאה גדולה, מקררים, עמדות הכנת אוכל ופיקניק. אך גולת הכותרת של המתחם המחודש הוא 45 אוהלי גלמפינג מרווחים הכוללים מיטה זוגית ושלוש מיטות יחיד המגיעות עם מצעים וכריות, מזגן, נקודות חשמל, מקרר, דק עץ ושולחן פיקניק. לא להתפשר על תנאי לינה נוחים, לצד קרבה לטבע, לירוק ולציוצי הציפורים.

נתחיל מהפרט החשוב ביותר- כמה זה עולה לנו?

לילה באוהל רגיל למשפחה יעלה בין 590 ש"ח באמצע שבוע ל- 890 ש"ח בסופ"ש.
לילה באוהל גלמפינג יעלה 1000 ש"ח באמצע שבוע ו- 1280 ש"ח בסופ"ש.
הלינה כוללת גם כרטיס כניסה משפחתי לשייט קיאקים וכרטיס למתחם החבלים טופ- רופ.
כרטיס לשייט קיאקים בלבד יעלה 82 ש"ח למסלול המשפחתי ו- 103 ש"ח למסלול האתגרי.
כרטיס כניסה למתחם הטופ רופ עולה 82 ש"ח לאדם.

Vucaiz
אוהלים שמגיעים עם כל מה שצריך: חשמל, מקרר ומזגן | צילום: תאיר פאר

היתרון בהגעה למתחם שכזה הוא הנאה מכל העולמות. אפשרות לבחור בין אוהל רגיל לאוהל גלמפינג, הנאה ממרחבים של מדשאות, פינות ישיבה, ערסלים, פינות משחק לילדים והיתרון הגדול ביותר הוא האפשרות לצאת לשייט קיאקים הכלול במחיר הלינה, כמו גם פארק החבלים טופ- רופ.

Gehuqt
האוהל בפנים


בסוף השבוע הגענו לבלום וילאג' לאירוע פתיחת הקיץ ולינה באוהלי הגלאמפינג, אירוע חגיגי ומושקע שכלל שלל פינוקים לאורחי המקום. כבר בהגעה תפסה לנו את העין עמדת אופניים של ה'טריפ הצפוני', אליהם מחובר בלנדר. נשמע מוזר? השילוב הזה גרם לילדים לפדל ולעבוד כדי להרוויח את שייק הפירות שלהם. יש לציין שניצלנו את כוח העבודה הזול כדי שיפנקו גם אותנו בשייקים טריים.

משם הילדים מיהרו להחליף לבגדי ים ולקפוץ לבריכה מתנפחת, ענקית מלאה בכדורי-ים ובזמן שהם פרקו אנרגיה, בגזרת המבוגרים אנחנו רבצנו עם פיתה דרוזית, בירה ופירות.
תוך כדי שהילדים טרפו את הפיתה הדרוזית שלהם, עם שוקולד כמובן, החל מופע להטוטנות עם בלונים שהיפנט את הילדים כאילו היה מינימום זמן מסך.

Gkymso
בריכת מתנפחים

לאחר ארוחת ערב מעולה מבית 'נאנוש', המשכנו לספארי לילה בעמק, טיול ג'יפים בהדרכתם של 'אלמוג חצבני' בעקבות חיות הבר הליליות שבאזור. חשוב לשים לב שהפעילות מתאימה מגיל חמש, קחו זאת בחשבון. בפעילויות עם הגבלת גיל מצאנו את עצמנו מתפצלים בהתאם לגילאי הילדים והסיבולת ההורית.
אין אפשרות לסגור את הערב בקמפינג ראוי לשמו בלי מדורה ומרשמלו, זה אחד מיסודות ההצלחה של קמפינג ראוי לשמו. במתחם ישנו אזור ייעודי להדלקת מדורה, עם קורות ישיבה סביבה ומתקנים לילדים בסמוך. רק נשארת התהייה איזה מרשמלו יותר מוצלח? הורוד או הלבן?

Rz V T
אזור ייעודי להדלקת מדורה, כלומר צליית מרשמלו | צילום: תאיר פאר

את הבוקר פתחנו עם גולת הכותרת של המקום- שייט קיאקים. ישנם שני מסלולים אופציונליים, הראשון הינו מסלול משפחתי המתאים לילדים מגיל חמש ונמשך כשעה וחצי, כולל הסעה לנקודת תחילת המסלול.
המסלול האתגרי יותר מתאים מגיל 10 ובליווי מבוגר ונמשך כשעתיים וחצי.
בחזרה למתחם המרכזי תוכלו להינות גם מפארק החבלים טופ- רופ המתאים לילדים החל מגיל 5. פרט לפארק החבלים במקום תהנו גם מקיר טיפוס ומאומגה באורך 90 מטרים ישירות למים.

Dcim103goprogopr4112.jpg
קיאקי כפר בלום

הודות לחווייה החיובית שהייתה לנו במקום, החלטנו להוסיף לילה נוסף על מנת להמשיך ולטייל באזור, בכל זאת, המיקום המושלם ממש בלב מעוז הטיולים של הגליל העליון. בתום אירועי פתיחת הקיץ, כל המתחם הוריד הילוך ונכנסנו לסופ"ש שקט ורגוע, עם נהלים השומרים על המתחם ללא רעשים מיותרים, הדלקת אש למנגלים באזור מוגדר בלבד וצוות תחזוקה של המקום המספק מענה מעולה.
אחר הצהריים הילדים נהנו מפעילות של סדנת תיפוף מקסימה שאיששה לנו באופן סופי שאין טעם לשלוח את הילדים לחוג תיפוף כי חבל על הכסף, אפשר להאשים את הגנים.

Wpfcxf
פארק החבלים טופ- רופ המתאים לילדים החל מגיל 5 | צילום: תאיר פאר

איפה מטיילים באזור?

כפר בלום ממוקם בעמק החולה, בסמוך לשמורת החולה ואגמון החולה- לשמורה יש להירשם מראש באתר של רשות הטבע והגנים. באגמון ניתן לשכור אופניים או גולף קארט ולטייל באזור. בעונת הנדידה של העגורים מומלץ להירשם לעגלת מסתור הצופה אל העופות.
בקיץ מומלץ ליהנות ממסלולי המים הרבים- תל דן, מסלול המתאים למשפחות עם ילדים קטנים, נחל שניר, החצבאני עם מסלולי הליכה במים המתאימים מגיל שש וגם לילדים קטנים יותר בהליכה במסלול היבש.
אתרים אלו דורשים הרשמה מראש באתר רשות הטבע והגנים וכוללים כניסה בתשלום פרט למחזיקי מטמון.
אתר נהדר נוסף הינו מפל הבניאס והגשר התלוי, מסלול קליל של 45 דקות ומומלץ להמשיך גם למעיינות הבניאס המקסימים.
לשכשוך במקום הפתוח לציבור מומלץ להגיע לחורשת הנופלים בשאר ישוב- חורשה בה ננטעו 73 עצים לזכר הנופלים באסון המסוקים. החורשה ניטעה לגדות נחל חרמון בעל מי הטורקיז המרעננים.
במרחק נסיעה קצר תוכלו לעלות לצפון רמת הגולן, מפל סער, מבצר נמרוד, לחרמון או ליער אודם ולג'ובה הגדולה. לתצפית יפה על אזור עמק החולה מומלץ לעלות על רכס הרי נפתלי לתצפית קרן נפתלי הממוקמת סמוך לרמות נפתלי.

הכותבת היא בעל בלוג הטיולים Tair Pe'er Travel Around