פסטיבל הדבש בגליל המערבי ימתיק לכם את החג

אין חג מתאים יותר מאשר ראש השנה כדי ללמוד מקרוב על עולם הדבורים והעומדים מאחוריו. שלושה משקים בגליל המערבי שמתמחים בדבש ייקחו אתכם למסע מתוק לכבוד החג שמתאים לכל המשפחה

Gvhsja

שנה חדשה מתקרבת אלינו, ובגליל זה אומר שהדבוראים באזור כבר מתכוננים ליום המשמעותי ביותר בשנה עבורם. לקראת ראש השנה, הם מציעים מפגשים מרתקים שיאפשרו למבקרים ללמוד איך מגיע אלינו הדבש, ועל חיי הדבורים וחשיבותן הרבה לא רק לייצור דבש, אלא לעוד המון רבדים בחיינו. המפגשים השונים ילוו כמובן בטעימות דבש מזנים שונים, ומוצרים שונים מבוססי דבש, לצד הפתעות נוספות.

על דבורים, יין ומה שביניהם – יקב כישור מארח את הדבוראי טוביה אור מצוף

רגע לפני שראש השנה בפתח והדבש הופך להיות מרכזי על שולחן החג שלנו,  אפשר להגיע למפגש של דבש,  יין ודבורים עם הדבוראי טוביה אור מ"צוף" ביקב כישור.

במהלך המפגש המבקרים יהנו מהיינות המשובחים של יקב כישור ומשיחה מרתקת על דבורים, על דבש ועל מערכת היחסים המורכבת והחשובה שבין האדם לדבורה. כיצד מתקבלות ההחלטות בכוורת? מהו "מעוף הכלולות" של המלכה? האם יש דבורי דבש בר? מהי חלוקת המטלות במשפחה? כיצד הדבורים מפיקות את הדבש ובעצם – מדוע? (הן לא אוכלות דבש...), כיצד אפשר לדעת האם הדבש אמיתי וטהור? ועוד.

בסוף המפגש טועמים מוצרי דבש שונים וייחודיים של צוף לצד טעימות ממגוון היינות של יקב כישור - יקב בוטיק ייחודי הכולל כרם, מרכז מבקרים פסטורלי אל מול הכרמים ועשייה ייחודית המשלבת אנשים בעלי צרכים מיוחדים.

מתי ואיפה: יום שישי 27.8,  בשעות 11:00-13:00, ביקב כישור בכישורית

מחיר: 50  ₪ 

לפרטים והזמנות: 072-3957565

פסטיבל הדבש במשק אופיר 

חוויה מרתקת של היכרות עם עולם הדבורים המופלא והנסתר. הפעילות כוללת צפייה בסרט באמצעותו מכירים את הדבורה מקרוב, סיור במכוורת והסבר על עבודת הדבורה והדבוראי, צפייה בדבורים בתוך כוורת זכוכית, הדגמה של רדיית דבש, לבישת בגדי הדבוראי, טעימת סוגים שונים של דבש, יצירת נרות מדונג, הכנת פיתות עם דבש בטאבון ועוד.

למשתתפי הפעילות הבוגרים תהיה הזדמנות גם לבקר ביקב משק אופיר הסמוך ולטעום ממגוון יינות היקב, לצד גבינות משובחות.

מתי ואיפה: שבת ה-4.9.21 בין השעות 09:00-15:00. במשק אופיר, ביער אלונים באלון הגליל

הכניסה מותנית בהרשמה מראש בלבד. סיור יוצא כל חצי שעה.

מחיר: 40 ₪ לאדם

לפרטים והזמנות: 072-32957587

Ongque
מכוורת אופיר

חיי הדבורים, טעימות דבש ושאר מתוקים- חגיגה לכל המשפחה בעסל אלנור

ביקור עם כל המשפחה בכפר הציורי פקיעין, במרכז לחקר הדבורה. 

מקבלים הסבר טעים במיוחד על הדבורים, חייהן בכוורת וגם על הדבש שמייצרות, שמשמש עבורנו למאכל, לקוסמטיקה ולריפוי. 

ג'סאן סאלח הוא דבוראי מומחה בוגר הלימודים לגידול דבורים במכללת תל חי. לאחר הלימודים גסאן המשיך ללמוד ולחקור את עולם הדבורים על ידי שני מחקרים מעמיקים ואף כתב את הספר "ממלכת הדבורים". מתוך אהבה זו, פתח ג'סאן את מרכז המבקרים עסל אלנור שבפקיעין העתיקה.

המפגש כולל טעימות של דבש ותפוחים ופיצוחים, בקלאוות מדבש, שוקולד מריר במילוי דבש ופיצוחים, קפה ועוד.

מתי ואיפה: ימים שני-רביעי, 6-8.9 בשעה 11:00-12:00, במרכז עסל אלנור בפקיעין

מחיר: 20 ₪

לפרטים והזמנות:  072-3957616 

Oamsmq
עסל אלנור בפעולה