לסגור את החופש ברמת הגולן: האטרקציות שיעשו לכם חשק להצפין

תצפיות על כוכבים נופלים, סדנאות יצירה והמון שוקולד, סיורים לימודיים ועוד הפתעות: רמת הגולן מלאה אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה, רק להזמין מקום ולהצטרף. הנה שבע הצעות לדברים שווים לעשות עם הילדים לפני שהחופש הגדול מסתיים

 Zr

בכל חופש גדול, הורים רבים מנסים להיות יצירתיים בבחירת הפעילויות לילדיהם, במטרה שיהיו מעשירות, מהנות וחווייתיות. מדי שנה הורים מחפשים מקומות חדשים לקחת את הילדים בחופש, וכעת עם עליית התחלואה בווירוס הקורונה, האופציות הולכות ומצטמצמות. לצד ההגבלות, אם תגדילו את הרדיוס ותרחיקו מביתכם, תגלו את האטרקציות הכי ייחודיות דווקא בצפון הארץ. 

לכבוד תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM 2021, הצפויה להתקיים בין התאריכים 26-27.10 באקספו ת"א, אליה יגיעו עשרות נציגים מישראל ומהעולם, ובניהם גם תיירות גולן, אספנו לכם 7 אטרקציות יוצאות דופן לחופש הגדול:

תצפית כוכבים מרתקת

 משחר האנושות, חקר האדם את הגרמים המנצנצים שנמצאים מעל ראשו. כעת, האנושות מאפשרות לנו להביט מקרוב בכוכבים ולזכות לראות את אלפי הכוכבים הנמצאים מדי יום בשמיים באמצעות מכשירים מיוחדים. ב'מטאור תצפיות כוכבים' תזכו להביט בכוכבים דרך טלסקופים משוכללים בעזרתם של צוות מדריכים מיומן ומוכשר. החוויה מתחילה מסביב למדורה עם כוס תה חמה לילדים וכוס יין טוב להורים. לאחר מכן הדרכה קצרה מסתכלים דרך הטלסקופ לשמיים ומכירים את כוכבי הלכת. בימים טובים של ראות, כלומר ללא עננים, ניתן להביט באופן ברור במכתשי הירח ובטבעתיו כוכב שבתאי. להביט על הכוכבים, כל אחד יכול לעשות, אך בשביל לראות את הנפלאות של גרמי השמיים, צריכים להיות מרוחקים מאורות העיר ולהשתמש במכשירים מיוחדים.

כתובת: צפון רמת הגולן. טלפון: 055-9866244, הזמנת פעילות מראש.

A
מטאור תצפיות בגולן

מסע בעקבות תל סאקי

חוויה מסעירה בעקבות אחד הסיפורים המדהימים בתולדות צה"ל, בו מספר לוחמים מצאו עצמם נצורים בתוך בונקר קטן למעלה מיממה. 'אתגר הבונקר' בתל-סאקי מחבר את המשתתפים לסיפור המקום, מורשת קרב ולערכים של אחווה וערבות הדדית. לאחר הסיור במקום, המחבר את המשתתפים למורשת הקרב המיוחדת שאירעה לפני מספר עשורים, מתקיימת פעילות 'חדר בריחה' המספקת למשתתפים את היכולת להתגבש כקבוצה ולהיכנס לסיפור באמצעות חוויה יוצאת דופן. חדר בריחה ייחודי זה נמצא בתוך בונקר צבאי, שם שהו הלוחמים בזמן ההתקפה הסורית בשנת 1973.  

כתובת: תצפית תל סאקי, דרום רמת הגולן. טלפון: 050-84323הזמנת , פעילות מראש.

Geo
אתגר הבונקר | צילום: שחר מאיר

הצצה לעתיד

במרכז המבקרים של הרפת הרובוטית תזכו לחוויה עתידית, מיוחדת ובעלת ערך מוסף. בשונה מרפת רגילה, ברפת הרובוטית, הפרה מחליטה בעצמה מתי הגיעה זמנה לחליבה. כך, שבמקביל לחוויה המיוחד, תזכו בחוויה ערכית. ברגע ההגנה למרכז המבקרים, ישנו סיור מודרך המתחיל בסרט קצר הממחיש את חיי הרפתן מההיסטוריה ועד היום, לאחר מכן עוברים לחדר החליבה האוטומטית, שם ניתן לראות את הפרות מגיעות מרצונן לרובוט אשר חולב אותן ובסוף הפעילות ניתן ללטף עגלים שרק נולדו ולעזור להם לגמוע מתוך בקבוק. למי שעדין לא שבע מעודף הלקטוז, ניתן לחבוץ חמאה ולקבל קינוח שוקולדי מתוק במיוחד. 

כתובת: משק עסיס אבני איתן, דרום רמת הגולן.

טלפון: 050-4060311

חיי הלילה הסוערים ביער אודם – בלב יער אודם, נמצאת תופעת טבע מיוחדת ומרשימה בשם הג'ובה הגדולה. הג'ובה הינו מכתש וולקני מלא בצמחייה וחיות שונות ומיוחדות וכאשר יורדת השמש, הלילה חושף עבורנו את עולמו הנפלא של היער. 'בשביל היער' מציע מגוון סיורים, אבל המיוחד ביותר הוא 'טיול עששיות קסום ביער אודם'. כאשר מתחילים את הסיור, כל אחד, הורה וגם ילד, מקבלים עששית אשר איתה צועדים כל משך הטיול. באמצעות העששיות ניתן לראות את שבילי היער, העצים והחיות. במהלך הטיול, נחשפים ההורים והילדים באמצעות הדרכות, הסברים וסיפורים לחיי הלילה של יער אודם המיוחד.

כתובת: יער אודם, צפון רמת הגולן. טלפון: 052-3601513, הזמנת פעילות מראש.

Sm
סיור עששיות ביער אודם | צילום: אפרת חבושה פלדמן

ייצור שמן זית לאורך ההיסטוריה – כולנו יודעים את ערכיו התזונתיים של שמן הזית, אך לא כולנו מכירים את תהליך הייצור שלו. תהליך ייצור שמן זית, השתנה רבות לאורך ההיסטוריה והיום ניתן למצוא מגוון רחב של שיטות ומכונות, עתיקות וחדשות, להכנה ובקבוק שמן הזית. 'מרכז מורשת' מציע בילוי חוויתי להורים ולילדים, באוירה טוסקנית חמה המשלבת סיור בבית בד ובמערך מילוי והבקבוק של שמן זית, החל מהגעת הזיתים למשק ועד יציאתו להפצה. במהלך הסיור תזכו להדרכה מקצועית אשר בסופו ניתן לטעום מגוון רחב של שמני זית. 

כתובת: משק טויסטר, מושב גבעת יואב, דרום רמת הגולן

טלפון: 04-6763403

F
ללמוד על תהליך ייצור השמן | צילום: משק טויסטר

צ'ארלי בממלכת השוקולד – אין ילד שלא יגיד 'כן' לשוקולד. במרכז המבקרים של 'דה קרינה' תזכו להצצה מיוחדת לתהליך ייצור שוקולד. כאשר מגיעים לקיבוץ עין זיוון ונכנסים בשערי מרכז המבקרים מריחים את השוקולד בכל מקום. לאחר שראיתם את הסרט וקיבלתם הדרכה מעניינת על פס הייצור, תזכו להכין בעצמכם טבלאות שוקולד עם תוספות מגוונות ומיוחדות בהדרכת שוקולייטר. בסוף הסיור, תקבלו את היצירת שלכם ותוכל לאכול אותה ולהתגאות. רק אל תשכחו לא להגזים עם המתוקים לפני.

כתובת: קיבוץ עין זיוון, צפון רמת הגולן. טלפון: 04-6993622, הזמנת פעילות מראש.

Ohr
מרכז המבקרים של 'דה קרינה' תזכו להצצה מיוחדת לתהליך ייצור שוקולד | צילום: עדי פרץ

מייצרים חלומות – מדי ערב אנחנו חולמים על דמויות שונות, לעיתים שמחות ולעיתים מפחידות. בסטודיו מנדרינה, תוכלו להכין בעזרת הזכוכית את הדמויות שאותם אתם חולמים מדי ערב ולהביא את היצירתיות שלכם לידי ביטוי. כאשר נכנסים לסדנה, מכבים את הטלפונים, שומעים את קולו הרם של המעבר ברקע ומרגישים את החום שהוא פולט. תהליך הייצור של הזכוכית הוא מיוחד מאוד, כיוון שבין רגע עוברת הזכוכית, ממצב קשה ושביר למצב נוזלי ורך. באמצעות הדימיון, הדרכה צמודה והסברים מרתקים על תהליך הייצור, תוכלו להחיות את הדמויות אותם חלמתם ולייצור אותם באמצעות זכוכית. 

כתובת: מושב נטור, דרום רמת הגולן.

טלפון: 050-7406484

הזמנת פעילות מראש.