התפוח הגדול לכל המשפחה: 6 המלצות שוות לניו יורק עם ילדים

מוזיאוני גלידה, סליים וריגול ותצפיות מדהימות הן חלק ממה שמצפה לכם בניו יורק, אחד היעדים הכי מבוקשים לקיץ 2024. לכבוד הרביעי ביולי בחרנו 6 אתרים מהממים שמומלץ מאד לבקר בהם כשאתם בניו יורק עם ילדים

New,york,city,,ny,,usa May,2022;,interior,view,from,an
ניו יורק עם ילדים - Summit One Vanderbilt | צילום: shutterstock

אולי חלקכם יתפלא, אבל ניו יורק היא לא רק עיר למבוגרים, גם משפחות עם ילדים תוכלנה ליהנות מבילוי של כמה ימים (ויותר) בעיר.

לצד האתרים המוכרים כמו הסנטרל פארק, פסל החירות, הטיים סקוור, בניין האמפייר סטייט והמוזיאון להיסטוריה של הטבע יש גם מוזיאונים ייחודים, תצפיות ואטרקציות שיהפכו את החווייה המשפחתית בניו יורק למיוחדת.

חודשי הקיץ, ממאי ועד אוגוסט, הם חמים מאוד בניו יורק, כאשר הטמפרטורות בקלות יכולות לטפס ל-35 מעלות ואף יותר בתוספת לחות גבוהה מאוד של כ-80 אחוזים ולכן מומלץ לבקר במקומות ממוזגים או מאווררים.

Museum of Ice Cream NY
ניו יורק נהדרת לילדים. Museum of Ice Cream NY | צילום: MOIC NY

 

קבלו 6 אתרים מדליקים וממוזגים לכל המשפחה באחת הערים הכי תוססות בעולם:

זה קר ומתוק - מוזיאון הגלידה, ניו יורק

מוזיאון הגלידה (MOIC) שנפתח לראשונה בקיץ 2016 בסן פרנסיסקו, נחשב לעתים קרובות כמקור הטרנד של המוזיאונים האינסטגרמריים. היזמים רצו להקים מקום שיעניק חוויה מהנה, מלמדת וצבעונית שבמרכזה הפינוק הקפוא האהוב על כולם. התוצאה: כשווילי וונקה פגש את אינסטוש.

בסניף שנמצא בסוהו בניו יורק, ומעוצב בגווני ורוד ואדום, תמצאו 12 חדרים בצבעי פונצ' בננה, הכוללים, בין היתר, מגלשה בגובה 3 קומות, נדנדת בר בצורת בננה ספילט, ובריכת כדורים, אלא שבמקום הכדורים היא מלאה בסוכריות קטנות לקישוט. יש במקום גם בית קפה מתוק שמגיש, איך לא, סוגים שונים של גלידה, מילק שייק וקוקטיילים קפואים.

כתובת: 558 Broadway, New York

אתר מוזיאון הגלידה

מוזאון הגלידה בניו יורק
מוזאון הגלידה בניו יורק - Museum of Ice Cream NY | צילום: MOIC NY

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

דביק וססגוני: מוזיאון הסליים 

ממש ליד מוזיאון הגלידה נמצאת עוד אטרקציה ססגונית - מוזיאון הסליים (Sloomo Institute).

המוזיאון האינטראקטיבי, שנמצא בחלל חוויתי בשטח של 12,000, מאפשר לילדים פעילות יצירתית ומהנה עם החומר הממכר, המגיע בצבעים, ריחות ומרקמים שונים.

"עולם הסליים", המעוצב בסגנון אמנות עכשווית מתוחכמת, עובד על כל החושים ומשלב גם ניחוחות (של עוגת יום הולדת, פירות יער טריים, צמר גפן מתוק) וצלילים ממריצים וגם מרגיעים.

לב המקום הוא בר 'עשה זאת בעצמך' בו תעצבו את סליים החלומות שלכם עם מעל 4,320,000 שילובים ייחודיים.

כתובת: 475 Broadway, New York

אתר Sloomo Institute

ת

משחקי ריגול: ספייסקייפ 

אם הילדים שלכם חולמים להיות ג'יימס בונד או חלק מחבורת ספיי קידס, מוזיאון הריגול ספייסקייפ (Spyscape) הוא בדיוק עבורם.

המוזיאון מציע למבקרים הצעירים חווייה אינטראקטיבית סוחפת בה הם יוכלו לגלות את הפוטנציאל שלהם כמרגלים.מדובר בסדרת אתגרי ריגול אינטראקטיביים, פיזיים ואינטלקטואלים כאחד, שתוכננו על ידי מאמני MI6, החל מפיצוח קודים, דרך הפעלת מעקבים, ועד התחמקות מקרני לייזר ועוד.

המוזיאון כולל גם גאדג’טים מיוחדים בהם הרובוט הטלפוני של אדוארד סנודן, מכשירי מיקרו באגים, מכונות אניגמה, מצלמת מטוס ריגול U2 ואפילו את הווירוס שארה”ב וישראל השתמשו בו כדי לתקוף את תוכנית הגרעין של איראן.

כתובת: 928 8TH AVE

אתר ספייסקייפ

ץ

לעוף על הנוף: תצפית Edge NYC  

מתחם Hudson yards, מתחם בידור, קניות, אומנות, קולינריה יוקרתי בשכונת צ׳לסי התפרסם בזכות מבנה The Vessel, מבנה ארכיטקטוני מדהים שמככב באינסטגרם.

אולם במתחם תמצאו גם את אחת האטרקציות החדשות והמרגשות ביותר של ניו יורק  - תצפית Edge הנמצאת בגובה של 345 מטר, בה תקבלו תחושה של ציפה בשמיים.

תצפית Edge, השוכנת מעל הקומה ה- 100 של בניין האדסון יארדס (יצירת מופת ארכיטקטונית בפני עצמה), נחשבת לנקודת התצפית הגבוהה ביותר בחצי הכדור המערבי ומספקת נופים עוצרי נשימה של העיר.

אזור התצפית החיצוני של Edge משתרע על פני כ- 700 מ"ר, ומזמן תצפית של 360 מעלות לעבר קו הרקיע המפורסם ניו יורק, כמו גם על מדינת ניו יורק ומערב ניו ג'רזי. עד כאן זה נשמע כמו תצפית מאד גבוהה, אבל דיי סטנדרטית, אז איפה ה-Edge  בכל הסיפור?

מסתבר שחלק מהדק, שנקרא Sky Deck, בנוי מרצפת זכוכית שדרכה את אפשר לראות את כל מה שקורה 100 קומות מתחת. מסביב לדק ניצבים קירות זכוכית בגובה 3 מטר ובעלי זווית של 6.6 מעלות החוצה, המאפשרים למבקרים להישען ולצפות כך על מנהטן.

בנוסף, החלק הפנימי של האטרקציה כולל חוויית מולטימדיה אינטראקטיבית.

כתובת: Hudson Yards, New York

אתר Edge NYC

New,york,,ny, Edge NYC
Edge NYC | צילום: shutterstock

 

מעלה, מעלה, מעלה:  SUMMIT One Vanderbilt

עוד תצפית מטורפת, שנמצאת בלב מנהטן, היא ה-SUMMIT One Vanderbilt.
התצפית, שמציעה נוף מרשים של קו הרקיע של מנהטן, נמצאת במיד טאון, על מרפסת גורד השחקים "One Vanderbilt", הרביעי בגובהו בעיר.

מה שמיוחד במקום הוא לא רק הנוף, אלא שבתוך המתחם עצמו תמצאו מראות על הקירות, התקרות, והרצפה, ועשרות בלונים, מה שמייצר אשליה אופטית מרהיבה. האמיצים ביניכם יכולים להוסיף לחוויה גם את מעלית הזכוכית (glass elevator), מעלית שקופה שעולה עד לקצה הבניין.

אפשרות פחות אקסטרימית היא לשבת בבית הקפה ולהתענג על קפה משובח אל מול הנוף של מנהטן.

כתובת: E 42nd St, New York

האתר של SUMMIT One Vanderbilt

 

ה 

תראו מה שצבע יכול לעשות -  Color Factory

בשנת 2017, הבלוגרית ג'ורדן פרני, האמנית לאה רוזנברג והמעצבת ארין ג'אנג חיפשו נושא אחר למוזיאון אינסטגרם שאינו עוסק בממתקים או אלמנטים ורודים ופתחו את ה- Color Factory.

מפעל הצבעים, שנמצא בסוהו מציע את כל גווני הקשת בענן במגוון תפאורות, ב-17 חדרים מעוטרים בסרטים, מוארים בוויטראז'ים, ומוצפים בבלונים ומתנפחים.

כדי שהמבקרים לא יצטרכו להתאמץ על מנת לקבל את התמונה המושלמת של עצמם, משתוללים בין 200,000 כדורים צהובים בבריכת הכדורים, הציבו במקום מצלמה פנימית התלויה מהתקרה ומצלמת מזוויות שקשה להשיג.

המבקרים מוזמנים לחוות את חדוות הצבע באמצעות מיצבים אינטראקטיביים שנעשו בשיתוף פעולה עם אמנים ומוסדות אמנות מקומים. המיצבים והצבעים משתנים לפי עונות השנה.

אתר The Color Factory

Color Factory
Color Factory | צילום: Dave Pinter - flickr