ד"ש לסופ"ש | בואו לטייל מחוץ למסלול בהולנד

רחלי לביא דגן, מארגנת טיולי וינטג' בהולנד, גרה בעיר ניימכן ואוהבת את את המרחבים הירוקים, את הערים העתיקות והרוגע בהולנד. רחלי ממליצה מה כדאי לעשות בניימכן

רחלי לביא דגן - הולנד מחוץ למסלול

הי, אני רחלי. גרה בהולנד כבר 16 שנים, בונה מסלולי טיולים, מדריכה, מתכננת, כותבת, מצלמת ומטיילת. לפני מספר שנים שמתי לי למטרה להנגיש את הולנד האמיתית למטייל הישראלי. הולנד במובן הרחב של המילה – מקומות, מסורות, מנהגים, שפה, עיצוב, ארכיטקטורה, הומור. מאז הסלוגן שלי הוא – הולנד, לטייל מחוץ למסלול

מתי ולמה הגעת להולנד?

אל הולנד הגעתי בעקבות עבודה של בן הזוג ונשארתי בגלל הילדים. כמורה בחינוך המיוחד נבצר ממני בתחילה להשתלב כאן במערכת החינוך ללא ידיעת השפה על בוריה. הבנתי שעלי לנצל את כישורי ואת היכרותי עם המדינה וכך נולד מיזם טיולי הוינטג' שלי. טיול הוליד עוד טיול וגם בלוג ומפה לשם הפכתי לכתובת למטיילים שמחפשים לטייל בלי לסמן V.

אני גרה בניימכן, העיר הכי עתיקה בהולנד, שנמצאת כ 10 ק"מ מהגבול עם גרמניה. זו עיר מיוחדת במינה בשל פני השטח שלה (יש בה הבדלי גובה שאינם אופיניים להולנד), מיקומה על נהר הוואל וההיסטוריה ארוכת הימים שלה. ביקור בניימכן יפגיש אתכם עם אלמנטים הולנדיים כמו גם השפעות גרמניות ותוכלו להכיר עוד אזור יפה ומעניין בהולנד. 

כיכר השוק בניימכן. צילום רחלי לביא דגן
כיכר השוק בניימכן. צילום רחלי לביא דגן

מה את אוהבת בהולנד?

בן זוגי מזכיר לי שבטיולינו בהולנד בשנים הראשונות שלנו כאן התלהבתי מכל פרה באחו הירוק ורציתי לצלם כל טחנת רוח. באיזשהו שלב התרגלתי והפסקתי להתלהב. ההתלהבות חזרה כאשר התחלתי לטייל עם תיירים מישראל. התחלתי לראות את הולנד מבעד לעיניים שלכם ולהעריך מחדש את כל הטוב הזה; את המרחבים הירוקים, את הערים העתיקות, את הרוגע, השקט, ההערכה שיש כאן לעבר ולמסורת.

ד''ש לסופ''ש מרחלי לביא דגן
ד''ש לסופ''ש מרחלי לביא דגן

שלוש המלצות מיוחדות בניימכן וסביבתה:

הפנים של ניימכן

דגם של מסיכה רומית עתיקה שנמצאה בחפירות בעיר הפך לפסל גדול בגובה של 7 מטרים. תוכלו לטפס אל תוך הפסל ולהציץ מבעד לחורי העיניים אל קו הרקיע היפה של העיר.

מוזיאון פאלקהוף

מוזיאון האוצר את כל השרידים הארכיאולוגיים מתקופת הרומאים במקביל לתערוכות מתחלפות של אומנות מודרנית. כאן תראו את המסיכה המקורית, מרכבה רומית ועוד גילויים מרתקים.

בין ניימכן לגרמניה יש כפר שנקרא חרוסבייק. הכפר מתמחה בגידול כרמים וביינות בוטיק ואפשר לבקר ולטעום יין מקומי באחד היקבים הקטנים כאן. 

וגם סיור בעיר העתיקה איתי בו תגלו למה בחרו הרומאים להתיישב דווקא בניימכן, מי היא אשת העופרת, מה חשבו הרומאים על אנשי הולנד ועוד.

מה את הולכת לעשות בסופ"ש הקרוב?

בסופ"ש הקרוב אני אבקר ביריד וינטג' בדלפט או באפלדורן

קבוצת הפייסבוק הולנד - לטייל מחוץ למסלול

האתר של רחלי "רק עתיק"

הכפר חרוסבייק. צילום: רחלי לביא דגן
הכפר חרוסבייק. צילום: רחלי לביא דגן