גן האלים: חופשה בקורפו, אי בגוונים של כחול וירוק

מבנים בסגנון איטלקי, רחובות שנבנו על ידי הצרפתים, מגרש קריקט לצד גינונים אנגליים וציזיקי שמוגש יחד עם אוזו בטברנות היווניות הנושקות לים. את כל התערובת המופלאה הזו, תמצאו באי היווני - קורפו. רינת שוורץ נסעה להכיר את אחד האיים היפים ביוון וחזרה נפעמת

זמן צפייה: 01:09

האי הירוק והכחול של יוון - קורפו

כאשר המטוס התקרב אל האי והחל להנמיך גובה, נצמדתי אל החלון. נשימתי נעתקה למראה חופי התכלת הצלולים שקו החוף המיוער והירוק נושק אליהם. המטוס נחת על האי, על מסלול נחיתה המוקף בים משני צדדיו, והיה ברור לי מדוע קורפו נחשב לאחד מאיי יוון היפים ביותר.

קורפו, ששמו היווני למעשה הוא קרקירה, הינו האי השביעי בגודלו ביוון. הוא נמצא בקבוצת האיים היוניים בצפון מערב יוון והינו הצפוני ביותר. באי יש כ 130000 תושבים כאשר רובם המוחלט גרים בסמוך אל קו החוף ועוסקים בתיירות בחודשי האביב והקיץ ואילו בחודשי החורף נחים.  באי יש 2 רכסי הרים גבוהים, עטופים בצמחיה סבוכה שמכילה ברובה עצי זית. כמות המשקעים  הממוצעת בקורפו הינה מעל 1000 מ"מ בשנה. מדובר על כמות גבוהה מאוד ביחס למדינת יוון, מה שמסביר מדוע האי נחשב לאי הירוק ביותר מבין איי יוון, גם בחודשי הקיץ הצחיחים.

קורפו
שילוב של כחול וירוק - קורפו | צילום: רינת שוורץ

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

השפעות איטלקיות ואלפי תיירים

קרבת האי קורפו אל מדינת איטליה יחד עם שלטון של מאות שנה על ידי הוונציאנים לצד תקופות קצרות של שלטון צרפתי, אנגלי ואפילו גרמני, מעניקים לאי אופי אירופאי בשונה מאיים יווניים אחרים. ניתן להבחין בעיקר בהשפעה האיטלקית על האי החל מהמבנים והגינונים וכלה בפסטה ובריזוטו המוגשים בכל טברנה.

היותו של האי כה יפה ועשיר בהיסטוריה ותרבות,  הופכת אותו למוקד עלייה לרגל של מעל משני מיליון תיירים בשנה. חלק גדול מהתיירים מגיע מספינות הקרוזים, הפוקדות את האי כל קיץ, ופורקות מאות אלפי תיירים אל רחובות העיר העתיקה של קורפו והחופים הסמוכים.  בחודשי הקיץ, הרחובות ומקומות הלינה עמוסים לעייפה ועונת התיירות הולכת ונמתחת מדי שנה יותר ויותר כדי להכיל את המוני התיירים המעוניינים לנפוש באי היפה. למרות כל זאת, שמחתי לגלות, כי התושבים המקומיים שמחים לקבל את פני התיירים, דוברי אנגלית רהוטה ומעניקים שירות נהדר הן בסיורים, מסעדות ומקומות הלינה.

רחובות קורפו העתיקה
זו איטליה או יוון? רחובות קורפו העתיקה | צילום: רינת שוורץ
שדרת ריבולי המפורסמת. העיר קורפו
רחוב list-on שהוקם על ידי הצרפתים כחיקוי לשדרת ריבולי המפורסמת. העיר קורפו | צילום: רינת שוורץ

 

איך מגיעים?

לאי יש שדה תעופה בינלאומי, מה שהופך את ההגעה אליו לפשוטה ונגישה. מישראל ניתן לטוס אל קורפו בדילים הכוללים גם לינה או בטיסה עצמאית של חברת TUS Airways  הקפריסאית.

תצפית על אי העכברים ליד שדה התעופה של קורפו
תצפית על אי העכברים ליד שדה התעופה של קורפו | צילום: רינת שוורץ

 

עיר נמל מפוארת עטורת מבצרים וסמטאות - קורפו (קרקירה)

במרכז החוף המזרחי של האי שוכנת העיר קורפו, בירת האי. העיר היוותה עיר נמל חשובה בעת העתיקה, בשל מיקומו האסטרטגי של האי בין היבשת של יוון אל הים האדריאטי ומדינות אירופה. האימפריות השכנות, העולות ונופלות לטשו עיניים אל האי. וכך, עיר הנמל, קורפו, התפתחה לה בין חומות וביצורים ובין 2 מבצרים שנבנו להגנתה במרוצת השנים. כיום, העיר העתיקה הינה אתר מורשת של אונסק"ו, בנויה כמבוך של סמטאות צרות, עד כדי כך שבחלקן רכבים לא יכולים לעבור. וככל שצפוף ופתלתל, כך מסקרן וציורי. לאורך הסמטאות ניתן למצוא, מלבד נחילי התיירים ושפע הטברנות השמחות, גם חנויות ממכר מזכרות גנריות למדי, המוסיפות לאופייה התיירותי של העיר.

קורפו העתיקה
סמטאות צפופות וציוריות. קורפו העתיקה | צילום: רינת שוורץ
מבצרים ועתיקות. קורפו
מבצרים ועתיקות. קורפו | צילום: רינת שוורץ

 

מסעדות וטברנות משובחות

יש בעיר טברנות ומסעדות רבות ומגוונות, כל אחד ימצא מה לאכול. אפשר להתפנק בטברנה “PORTA REMOUNDA” עם יין מצוין ותבשילי פתיחה יוונים מסורתיים או להרים אוזו לחיים יחד עם פיצה וריזוטו ב “TAVERNA PERGOLA” העממית יותר.

כדאי לסייר בתוך המבצר הוונציאני הישן והעצום החולש על העיר ולעלות לנקודת התצפית בראשו המעניקה תצפית מרהיבה של 360 מעלות על העיר. בלב המבצר, הופתעתי לגלות מסעדה מצוינת היושבת על המרינה בשם “CORFU SAILING CLUB RESTAURANT”. לגמתי יין,  אכלתי ארמנוביל, עוגת גלידה יוונית מסורתית ובהיתי ביאכטות העוגנות בשלווה במרינה.

המבצר העתיק בקורפו
תצפית של 360 מעלות על כל העיר. המבצר העתיק בקורפו | צילום: רינת שוורץ

 

הסיפור הטרגי של הקהילה היהודית

יש לעיר היסטוריה ענפה של אימפריות עולות ונופלות. החל מהאימפריה הרומית, השלטון הוונציאני וגם הפוגות קצרות של צרפת ואנגליה. אני מודה, שעבורי היה הכי מעניין ומפתיע לשמוע על השלטון הגרמני בזמן מלחמת העולם השנייה. עד מלחמת העולם השנייה, חיו באי יותר מ2000 יהודים בשלווה יחסית. בשנת 1943 הגרמנים כבשו את האי וב14 ליוני, 1944 כ1800 יהודים הועברו בדרך לא דרך באמצעות סירות דיג רעועות אל רכבות משא לאושוויץ. הקהילה היהודית כמעט הוכחדה לחלוטין וכיום חיים באי רק כ70 יהודים. כמו במקומות נוספים באירופה, לקח ליוונים זמן להכיר בשואה ולהנציח את נספי השואה. רק בשנת 2001 הוקמה אנדרטה בלב העיר העתיקה המנציחה את הנספים.

אנדרטת השואה, קורפו העתיקה
אנדרטת השואה, קורפו העתיקה | צילום: רינת שוורץ

 

מרוב חופים לא רואים יער - חופי קורפו

קצרה היריעה מלסקור את חופי קורפו. אם תקיפו את האי ברכב, תעלו על גבעות ירוקות ותיסעו בכבישים מפותלים, תבחינו באינספור מדרגות אל חופים נסתרים לצד הדרך. המים צלולים וקרירים והטברנות שמחות ושוקקות היכן שלא תבחרו לעצור. העצירות הספונטניות האלו, הן חלק מהחוויה המיוחדת בקורפו כמו בשאר איי יוון.

חופי פליאוקסטריצה היפים
חופי פליאוקסטריצה היפים | צילום: רינת שוורץ

אל תפספסו את פליאוקסטריצה (Palaiokastritsa)

ובכל זאת, יש אזור אחד שאסור לפספס בביקור בקורפו, היהלום שבכתר - פליאוקסטריצה (Palaiokastritsa). כחצי שעה מהעיר קורפו, בחוף המערבי של האי, ישנו אזור בשם פליאוקסטריצה, מלא מפרצונים קסומים, מערות חבויות אליהן מתנפצים הגלים ומי תכלת צלולים שלא מביישים את חופי תאילנד. דרך מומלצת לחוות ולגלות את האזור היא לשכור סירה מחוף Agios Spiridon Beach ליום שלם, לשוט בין המפרצונים והמערות ולקפוץ למים בלב הים.

לאחר שמיציתם את קו החוף, אפשר לעלות לנקודת תצפית מרהיבה בשם Bella Vista Viewpoint ולשתות בירה אל מול השקיעה או לבקר במנזר של פליאוקסטריצה לתצפית מרהיבה נוספת.

פליאוקסטריצה קורפו
מי תכלת צלולים. -פליאוקסטריצה | צילום: רינת שוורץ
מרינה להשכרת סירות בפליאוקסטריצה agios spiridon
מרינה להשכרת סירות בפליאוקסטריצה agios spiridon | צילום: רינת שוורץ

 

יום טיול אל קו החוף הצפוני של האי

כמו כן, אפשר לעשות יום טיול גם אל קו החוף הצפוני של האי. אפשר לחזות בסלעים הדרמטיים הנשברים על קו החוף של Sidari או לרבוץ בחופים החוליים של Canal d’Amour, אזור החביב במיוחד על הקהל הבריטי שמגיע לנפוש ולהשתזף באי. כדאי מאוד לעבור בכפר העתיק והנטוש פרית'יה, Old Perithia. בעבר הרחוק, התושבים המקומיים ברחו מקו החוף משיקולי הגנה מפני ספינות פיראטים ובוזזים והתיישבו בראש ההר. עם השנים, כשהתיירים החלו להגיע ולפקוד את האי, התושבים הבינו שעל מנת להתפרנס ולעסוק בענף העיקרי באי, תיירות, עליהם להתמקם בסמוך לקו החוף. כך הכפר פרית'יה המצוי בלב ההר, ננטש לחלוטין וכיום משמש כמעין מוזיאון פתוח של בתים מתפוררים ועתיקים מוקפים בירוק. כדאי להגיע ולשוטט בין שרידי הבתים ולנוח בטברנה המקומית.

חופי צפון קורפו
אפשר לקחת רכב ולטייל בחופי צפון האי היפים בהם המצוק נושק לים | צילום: רינת שוורץ
Old parithia קורפו
כפר נטוש בראש ההר בו הזמן קפא מלכת. Old parithia | צילום: רינת שוורץ

 

ביקור בחופים המזרחיים

החופים המזרחיים, הצפוניים לעיר קורפו, בהחלט שווים גם ביקור. גם פה אחת הדרכים המענגות לחוות את האזור היא בטיול יאכטה פרטי ומפנק. בניגוד לשיט בפליאוקסטריצה, כאן צריך לתאם מראש סיור שכזה.  ישנן סוכנויות רבות איתן ניתן לתאם שייט, אני שטתי עם חברת First Travel Dafnis Destination והחוויה הייתה לא פחות ממצוינת.

שייט קורפו
שיט זו דרך נהדרת לחוות את החופים והטברנות המקומיות | צילום: רינת שוורץ

 

הלוטוס הלבן גרסת יוון – ריזורט אנגסנה (Angsana Corfu resort & spa)

יש בקורפו שלל אופציות לינה החל ממלונות בוטיק קטנים וריזורטים למשפחות ועד למלונות יוקרה מפנקים. התמזל מזלי להתארח במלון המפואר ביותר באי, ריזורט אנגסנה Angsana Corfu Resort . ריזורט אנגסנה נמצא בחוף המזרחי של האי, כחצי שעה דרומית לעיר קורפו בכפר בשם בניטס Benitses.

Angsana Corfu Resort
מלון יוקרה מול נופי קורפו Angsana Corfu Resort | צילום: רינת שוורץ

במלון יש 159 חדרים וסוויטות ו37 וילות עם בריכה פרטית. החדרים עצומים בגודלם, מפנקים ביותר וחלקם עם נוף מרהיב לים. ניכרת הייתה ההשקעה בפרטים הקטנים, שמעניקה לאורח חוויה מיוחדת עם יחס אישי. כל יום בשהותי במלון חיכתה לי הפתעה אחרת בחדר. פעם זו הייתה חולצה שנחה על המיטה, שוקולדים, קטורת ריחנית ואפילו פתקים קטנים המספרים סיפור בהמשכים. גולת הכותרת של המלון הינה בריכת אינפיניטי עצומה בגודל של 1000 מ"ר אל מול הנוף.

המרחב החיצוני של הבריכה אל מול האופק, בו ההר הירוק מתמתח עד לים, פשוט שומט לסתות. במלון יש גם בריכה מקורה, ג'קוזי וספא מהטובים שהייתי בהם. ארוחת הבוקר הייתה סבירה למדי ואילו ארוחת הערב במסעדת המלון הייתה מהטובות שאכלתי על האי. חשוב לדעת, שעל נוף כה מרהיב יש מחיר. המלון בנוי על צלע ההר ולמרות שיש לו חוף פרטי הוא מרוחק מהמלון ומצריך שאטל.

אחד המלונות המפוארים ביוון. Angsana corfu resort קורפו
אחד המלונות המפוארים ביוון. Angsana corfu resort | צילום: רינת שוורץ

 

בשורה התחתונה:

אילו הייתה לי אפשרות לבקר רק באי יווני אחד מתוך 140 האיים המיושבים ביוון, קורפו תהיה הבחירה המנצחת. השילוב של בטן-גב בחופים יפיפיים המוקפים הרים, לצד עיר עתיקה משגעת ומלאה בהיסטוריה וגינונים אירופאים הופך את החופשה בקורפו פשוט למושלמת.

רינת שוורץ, בעלת אינסטגרם "השפירית" הייתה אורחת של משרד התיירות היווני ושל חברת TUS

מבט משיט בסירה על קורפו העתיקה
נקודת מבט אחרת. מבט משיט בסירה על קורפו העתיקה | צילום: רינת שוורץ