הבשורה של גאורגיה לתיירים: היינו על הגשר השקוף הגדול בעולם

כשעה וחצי נסיעה מעיר בירה טביליסי נחנך הגשר, שאורכו 240 מטרים וגובהו 280 מטרים. לצד האקסטרים בהליכה על רצפת זכוכית מעל תהום, האתר מציע נופים מרהיבים, ריזורט מפנק ובר שקוף ונוצץ שמשקיף על כל השמורה

הגשר השקוף בגאורגיה
הגשר השקוף בגאורגיה | צילום: kass group

הקיץ בפתח, המחירים הגבוהים של הלינות והאטרקציות בארץ גבוהים והשמים הפתוחים גורמים לישראלים רבים לצאת חופשה מחוץ לארץ. לכל מי שכבר ביקר ביוון, או מחפש תחליף לטיול משפחות ביער השחור ובאוסטריה, מצאנו לכם בגאורגיה חופשה חלומית, במרחק של כשעתיים ורבע טיסה, מלאת טבע ונופים לצד פלאי טכנולוגיה כמו גשר שקוף ובר זכוכית התלוי בין שמים ומים, ולצד אטרקציות אקסטרימיות, והכול במחירים הזולים בכ-30% מאלו של אירופה הקלאסית.

גאורגיה הפכה כבר מזמן ליעד מבוקש למשפחות ישראליות, שכן מצד אחד הינה תוססת וצעירה, ומאידך מלאת היסטוריה ואתרים. המדינה מלאת גבעות, הרים, מפלים, אגמים ומים צלולים, ולצדם תרבות עתיקה, ערים מודרניות וכפרים מסורתיים.

כתבות נוספות:

בשבוע שעבר נחנך בגאורגיה אחד מפרויקטי התירות המרשימים והמעניינים בעולם – פרויקט Kass Land. הפרויקט נחנך בטקס מכובד במעמד ראש ממשלת גאורגיה אירקלי גריבשווילי, ובנוכחות כלי תקשורת מקומיים ובין-לאומיים.

הגשר השקוף בגאורגיה
הגשר השקוף בגאורגיה | צילום: kass group

הפרויקט נמצא בשמורת צאלקה, שבקניון דאשבש, המרוחק כשעה וחצי נסיעה מעיר הבירה טביליסי. מדובר בקניון ובו מפלים ונחל זורם. עד כה הייתה השמורה פראית ובראשיתית, וכחלק מפרויקט הנגשת השמורה, חברת קאסס הישראלית (Kass group) בנתה גשר זכוכית הנמתח מגדתו האחת של הקניון ועד לגדה השניה.

ממש באמצע הקניון, בגובה של 280 מטרים, ניצבת אבן חן אמיתית – בר בצורת יהלום, התלוי בין שמים וארץ, צורתו כצורת יהלום והוא עשוי כולו מזכוכית, כך שמכל פינה ניבט נופה הקניוני של שמורת צאלקה, בה הוא ממוקם. מדובר בפרויקט התיירות הגדול ביותר בגאורגיה, אשר הוקם בהשקעה של 25 מיליון דולר, וביוזמת הממשלה המקומית.

מבט מלמטה על הגשר
צילום: אבנית סטרולוב

 

אבן חן – יהלום בין שמים ומים

אתר התיירות Kass land משתרע על שטח של כ-2,000 דונמים, בגובה של כ-1,500 מטרים מעל פני הים. האתר כולל את שמורת הטבע, שפע אטרקציות, מסעדות ואפשרויות לינה.

האטרקציה המרכזית בשמורה היא גשר הזכוכית המדהים, התלוי בגובה של 280 מטרים בין שמיים לארץ בין שני צוקים, משני עבריו של הקניון הענק. הגשר, שאורכו 240 מטרים, תלוי באויר בגובה 280 מטר, ולאורך ההליכה עליו ניתן לראות דרך רצפת הזכוכית את השמורה, את המפלים השוצפים, נהר החרמי המתפתל והטבע במלוא הדרו.

מכאן יוצאים אל הדרך
צילום: אבנית סטרולוב

באמצע השמורה נמצא היהלום שבגשר. מדובר בבר שקוף, אשר נמצא כעת בבחינת שיאי גינס כמבנה השקוף הגבוה והגדול בעולם.

תומר מור יוסף, סמנכ"ל Kass group, שעיצב ותכנן את הגשר ובר היהלום, מספר כי ההשראה לעיצובו של הבר התקבלה ממבנה הקניון עצמו, אשר מתחיל ברוחב של 240 מטרים, ומצטמצם כצורת היהלום עד לרוחב של 4 מטרים בתחתיתו. כל זאת כחלק מהקו המנחה של הטמעת המונומנטים בתוך הריאה הירוקה, מבלי לפגוע בנוף המרהיב, והכול בכדי לשמור על אוצרות הטבע ולהטמיע את האטרקציות בתוכם. מתוך עיקרון זה גם לא נעקרו עצים ולא נהרסו אוצרות טבע במהלך הבנייה, אלא הפכו לנגישים למבקרים במקום.

הגשר השקוף בגאורגיה
הגשר השקוף בגאורגיה | צילום: kass group

 

כפר הנופש ואפשרויות הלינה

במסגרת הפרויקט ועל מנת להשלים את חוויית הנופש נבנה באתר כפר נופש בשם Kass Diamond Resort, בפרויקט משותף של Kass group ואיסתא נדל"ן. הכפר מכיל 120 וילות אירוח בגודל של 60 מ"ר כל אחת. הווילות בנויות שתי קומות, כאשר הקומה הראשונה היא קומת מגורים, עם סלון, פינת אוכל ומטבחון, ומרפסת הפונה אל השמורה. בקומה העליונה יש חדר שינה זוגי, עם ספה הנפתחת למיטה זוגית נוספת. כל וילה כוללת מיזוג אויר, טלוויזיות בעלות מסך שטוח, שני חדרי שירותים ורחצה עם מקלחת וחלוקי רחצה, מיני בר, מטבחון ועוד.

קבוצת היזמים ממשיכה לפתח את האתר ובתוך כשנה תשלים גם את בנייתו של מלון נוסף, אשר יכלול 100 חדרי אירוח, בסמוך לריזורט. בנוסף צפוי להיפתח בעתיד אתר גלמפינג באזור.

הריזורט שניצב ליד הגשר השקוף בגאורגיה
הריזורט שניצב ליד הגשר השקוף בגאורגיה | צילום: אבנית סטרולוב

 

היעד המושלם למשפחות

Kass Land הוא הפרויקט התיירותי הגדול בגאורגיה, והוא מותאם לביקורים של משפחות וכולל אטרקציות רבות, המתאימות למגוון גילאים. השמורה עצמה מהווה אטרקצית טבע מרהיבה. בשמורה מסלולי טיול, העוברים בין מפלי אשד מרהיבים, אשר בוקעים מתוך הסלע אל בריכות צלולות. אל מול מפלים אלו נבנה גשר תלוי וספסלי מנוחה עליו. הירידה אל המפל נעשית בחלקה בגשרים תלויים אל מול הנוף, ובחלקה בשביל ג'יפים. רק קחו בחשבון, כי אחרי כל ירידה, מגיעה גם עלייה.

בנוסף לשמורת הטבע העצומה, לגשר היהלום השקוף ולריזורט, יכולים המבקרים במקום ליהנות מאטרקציות נוספות כמו נדנדת צוקים בגובה 40 מטר הממוקמת בלב השמורה, רכיבת אופניים על כבלים המתוחים בין שני צוקי הקניון בגובה 280 מטר, טיולי ג'יפים, מסלולי הליכה, סיור מפלים, בריכות טרמיות, חוות סוסים ומסעדת שף המציעה תפריט עשיר ומגוון מול הנוף הקסום.

שמורת הטבע הגאורגית
שמורת הטבע הגאורגית | צילום: אבנית סטרולוב

 

איך מגיעים?

האתר ממוקם כ- 105 ק"מ מטביליסי, בירת המדינה.

אל טביליסי ניתן להגיע בטיסה ישירה מישראל.

מטביליסי הנסיעה אורכת כשעה וחצי בדרכים מרהיבות העוברות בין יערות, ולצד עמקים ואגמים. ניתן לשכור רכב ולהגיע עצמאית או לנסוע במונית (כ-150 שקלים לכיוון).

בנוסף, מציעה השמורה הסעות מטביליסי אל האתר.

 

מחירים:

מחיר הכניסה לשמורה ולגשר: 49 לארי (כ-54 שקלים). ילדים עד גיל 3 – חינם.

מחירי האטרקציות: נדנדת צוקים – 50 לארי לאדם. אופני צוקים – 120 לארי.

מחירי הלינה בריזורט, לזוג, ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר: אמצ"ש – החל מ-500 לארי / סופ"ש - החל מ-750 לארי.

* המחירים עשויים להשתנות מעת לעת.

 

אבנית (ניתי) סטרולוב היא מדריכת טיולי בוטיק ובעלת הבלוג ואתר הטיולים "טיולים ורגעי אושר". לעמוד האינסטגרם שלה לחצו כאן

הכותבת הייתה אורחת קאס גרופ