הזוגות נוחתים בבירת אקוודור - ואם רק היה להם זמן לעשות את כל זה

לרגל נחיתת זוגות "המירוץ למיליון" בקיטו - מספר המלצות לאטרקציות ומקומות לינה שיש לעיר הדרום אמריקאית להציע | לגזור ולשמור לימים טובים יותר

קיטו, אקוודור
אקוודור | צילום: שאטרסטוק

על אף שקיטו הייתה פעם מובלעת של אימפריית האינקה, העיר המודרנית הושפעה במידה ניכרת על ידי הספרדים במאות ה-16 וה-17, כפי שניתן להבחין מיד לפי כנסיות הבארוק והבתים הקולוניאליים המקיפים את הכיכרות בעיר העתיקה השמורה ביותר באמריקה הלטינית. לרגל נחיתת זוגות "המירוץ למיליון" בבירת אקוודור, אתר Booking.com ליקט מספר המלצות לאטרקציות ומקומות לינה שיש לעיר להציע, ליום שבו ניתן יהיה לשוב ולטייל באופן בטוח מסביב לעולם.

מה עושים בעיר?

בכיכר Plaza Grande בקיטו תוכלו בכל בוקר לצפות בהרמת הדגל המסורתית מול הארמון המפואר קרונדלט (Carondelet Palace), בו גם מוצגות תערוכות אמנות מתחלפות לחובבי היצירות שביניכם.

כיכר Plaza Grande
לא לפספס את הארמון. כיכר Plaza Grande | צילום: שאטרסטוק

בכיכר סן פרנסיסקו תוכלו לחזות ולבקר במנזר קומפניה דה חזוס (Compañía de Jesus) ובכנסיית סיינט פרנסיס (St Francis), אשר קירותיהם הלבנים הם ניגוד מוחלט לפנימיותם המהודרת. בתוך המבנים ישנן במות מזבח עטורות זהב, ציורים מפוארים ופסלים עדינים כגון "הבתולה של קיטו".

מנזר קומפניה דה חזוס
מנזר קומפניה דה חזוס, מבט מבפנים | צילום: שאטרסטוק

פסל נוסף של מריה הקדושה (המדונה) עומד על גבעת אל פנסילו (El Panecillo). גובהו מתנשא ל-45 מטרים והוא נבנה על השרידים של מזבח עתיק מימי האינקה. כשעומדים מול הנוף המרהיב והשמיים הפתוחים, קל להבין מדוע בני השבט הזה סגדו לשמש.

גבעת אל פנסילו
צופה על הנוף. המדונה בגבעת אל פנסילו | צילום: שאטרסטוק

בכדי להרוות את תחושת הצמא לאחר הטיפוס, מומלץ להגיע למחוז לה רונדה (La Ronda), שמהווה תחנה מתבקשת לעצירה קצרה והנאה ממשקה מקומי.

מתי כדאי לנסוע?

על אף קרבתה לקו המשווה – 35 ק"מ בלבד – גובהה הרם של קיטו מבטיח אקלים תת-טרופי עם טמפרטורה די קבועה של כ-20 מעלות צלזיוס בכל ימות השנה. העונה היבשה שבין יוני לספטמבר קרירה מעט יותר, וכתוצאה מכך בימים כתיקונם כמות התיירים גבוהה יותר וכך גם המחירים.

היכן כדאי ללון?

קיטו מציעה מגוון רחב של מקומות אירוח שונים. בין המומלצים שביניהם, אשר קיבלו דירוגים גבוהים על ידי אורחים שביקרו בהם בעבר, ניתן למצוא את מלון ArtPlaza. כשהוא עטור עיצוב צבעוני, המלון הזה משדר כולו אווירת רוגע. אורחי המלון נוטים לנצל את המרפסות הפתוחות במקום כדי להכיר טוב יותר את שכניהם, לפני יציאה לחיי הלילה של איזור הבילויים פלאזה פוך (Plaza Foch), שנמצא במרחק חמש דקות הליכה מהמלון. החדרים נוחים במיוחד, והמטבח המשותף במקום מספק אפשרות יעילה להכנת ארוחה מהירה. גולשי Booking.com ציינו לטובה את איכות האינטרנט האלחוטי וכן את צוות המלון.

Artplaza
צמוד לאזור הבילויים. מלון ArtPlaza | צילום: Booking.com

אם אתם רוצים ללון עם מספר חברים או בני משפחה, אכסניית Masaya Hostel Quito תוכל לענות על הצורך הזה. במקום תוכלו למצוא חדרים לזוג וכן חדרי משפחה וחדרי מעונות עם עד שמונה אורחים בחדר. החדרים בעלי עיצוב צבעוני ויש כאלו המציעים מקלחת פרטית וכאלו שבהם ישנה מקלחת משותפת. במקום תוכלו ליהנות מהבר המקומי ומחדר סולריום, וכן ממשחקים כמו טניס שולחן, חציי מטרה וביליארד. מיקום האכסניה דורג כאזור המועדף על ידי גולשי האתר.

Masaya Hostel Quito
מתאים למשפחות וחברים. אכסניית Masaya Hostel Quito | צילום: Booking.com

במרחק 500 מטרים בלבד מפלאזה גרנדה במרכז העיר העתיקה של קיטו, ניתן למצוא מלון מומלץ נוסף - Hotel Casa Gardenia. חדרי האורחים במקום מעוצבים בעיצוב מודרני עם אמבטיות שיש, והמרפסת שתוכלו לקבל מעניקה מבט פנורמי על העיר. ארוחת הבוקר הנדיבה שמוגשת במקום עשויה להיות הכנה מצוינת ליום של טיולים. גם כאן העידו האורחים כי שירות אנשי הצוות של המלון הוא נהדר.

Hotel Casa Gardenia
הכי קרוב למרכז העיר. Hotel Casa Gardenia | צילום: Booking.com

 

המירוץ למיליון אולסטארס, רביעי ושבת אחרי החדשות בערוץ 13