לטפס על ההימלאיה בתקופת הקורונה

מי צריך שלג בגולן, כשאפשר לטייל בנפאל ולהכיר מקרוב את שרשרת ההרים הגבוהה בעולם, ואת התרבות ההינדו-בודהיסטית המרתקת? תום לנדאו, מומחה לדרום אסיה, מסביר איך אפשר לטייל כרגע בנפאל, אם רק תצליחו לצאת מישראל

Sw Ekd
ההימלאיה מחכה לכם | צילום: תום לנדאו

נפאל, מלכת הטרקים והנופים של המזרח (ויש שיגידו: של העולם), סגרה את שעריה לתיירים במרץ 2020, ביחד עם כל שאר העולם. הקורונה התפשטה, והמדינה נכנסה לסגר ארוך, קשוח וקשיח. גל הקורונה הרציני ביותר היה באוקטובר, ואחריו ממשלת נפאל החליטה לפתוח את המדינה לתיירים.

כמה חודשים מאוחר יותר, נפאל מתנהלת כרגיל: המסעדות, התחבורה, מקומות הבילוי ואתרי התיירות פתוחים, וכל מגבלות הקורונה בוטלו. הקורונה עצמה עדיין נמצאת בנפאל, כמובן, אך לא במספרים גדולים, נכון לרגע כתיבת שורות אלו.

Hjfonb
טרקים מדהימים בנופים עוצרי נשימה | צילום: תום לנדאו

איך נכנסים לנפאל?

כדי להגיע לנפאל תצטרכו להנפיק מראש ויזה בשגרירות נפאל בישראל, ולטוס לקטמנדו דרך דובאי או איסטנבול.

בכניסה למדינה תידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית מ-72 השעות שלפני ההמראה מישראל, והוכחה לרכישת ביטוח נסיעות המכסה סכום טיפול של 5000$ לפחות.

עם ההגעה לנפאל תכנסו לבידוד של 7-10 ימים במלון לבחירתכם, מתוך רשימת המלונות המאושרים לבידוד ע"י הממשלה. ביום החמישי לבידוד תעברו בדיקת קורונה נוספת, כדי לוודא שאתם יכולים לצאת מהבידוד.

חשוב לציין שבפועל הדיווחים בשטח מעידים על כך שאין פיקוח על הבידוד.

שימו לב: הנהלים משתנים כל הזמן וחשוב להישאר מעודכנים בנוגע להתפתחויות. מוזמנים לעשות את זה כאן.

מתי כדאי לטייל בנפאל?

העונה הקרובה לטיול בנפאל היא באביב, ממרץ עד מאי - אחרי החורף הקר, ולפני עונת המונסונים הגשומה והמסוכנת. העונה הבאה תתחיל בספטמבר, עם סוף תקופת המונסונים, ותסתיים בסוף נובמבר, עם תחילת החורף.

טרקים בנפאל - ההזדמנות שלכם לטייל בנוחות בנופים מטורפים

נפאל ידועה בטרקים שלה - לא רק בגלל הנוף המדהים והאנשים החביבים, אלא גם בגלל תשתיות הטרקים המפותחות. תשתיות אלו יאפשרו לכם לטייל בטבע המדהים של ההימאליה במשך מס' שבועות, תוך כדי שאתם ישנים בגסטהאוסים כל לילה, אוכלים שלוש ארוחות ביום במסעדות, ואפילו לא סוחבים בעצמכם את כל הציוד שלכם, אלא רק תיק גב קל.

בנפאל יש המון טרקים, אך השניים הידועים ביותר הם סובב אנאפורנה ואוורסט בייס קמפ.

בסובב אנאפורנה תוכלו להנות מנופים מגוונים של יערות ירוקים, נהרות כחולים בוהקים, אגמים קפואים, נופים סלעיים ומושלגים, ואפילו מדבר.

באוורסט בייס קמפ, לעומת זאת, תחוו במלוא הדרם את הנופים המושלגים והסלעיים שלמרגלות ההר הגבוה בעולם, ותוכלו לחזות במחנות האוהלים של המטפסים לפסגה (באפריל-מאי בלבד).

חשוב לציין שאלו רק שני הטרקים הכי מוכרים, ולטרקים בנפאל יש עוד המון מה להציע, מטרקים קלילים של יום יומיים המתאימים למשפחות, ועד לטרקים קשוחים הכוללים לינה באוהלים בגובה רב, והליכה במשך חודש שלם.

Wttagr
טרק האנאפורנה | צילום: תום לנדאו

תרבות והיסטוריה בקטמנדו הבירה

זה נכון שרוב התיירים מגיעים לנפאל בזכות הטרקים שלה, אבל גם לעיר הבירה, קטמנדו, יש לא מעט להציע לכם.

העיר אמנם סואנת, רועשת, מבולגנת ועמוסה, אבל יש לה את הקסם שלה. קטמנדו העתיקה היא מבוך של סמטאות, שווקים, מקדשונים קטנים, והרבה היסטוריה מרתקת, ששיאם בכיכר דורבר מלאת המקדשים. הבודהיזם מתגלה במלוא הדרו במקדש הקופים בשכונת סוואיאמבהו, וברובע בודנאת, העמוס במקדשים ומנזרים בודהיסטים. לא רחוק משם תוכלו למצוא את פשופטינאת, מקדש ההינדו המרכזי של נפאל.

לחובבי התחום, קטמנדו עמוסה בסיורים מרתקים וסדנאות מגוונות!

Temple 5790082 640
קטמנדו הבירה

נופש על האגם בפוקרה

פוקרה, הנמצאת במרחק שמונה שעות נסיעה או חצי שעת טיסה מערבה מקטמנדו, היא האנטיתזה לעיר הבירה הסואנת. בפוקרה תוכלו להנות ממנוחה על שפת האגם, אוויר נקי, נוף לפסגות האנאפורנה, ופעילויות אקסטרים רבות: מצנחי רחיפה, טיפוס, אומגה, רפטינג וסנפלינג מפלים.

אזור פוקרה מתאים לכל סוגי הנופשים: התרמילאים יוכלו להתבטל לשפת אגם בגנאס בגסטהאוסים פשוטים, והמתפנקים יוכלו להנות מריזורטים נהדרים.

Nepal 211403 1280
לנפוש על האגם בפוקרה

ספארי בדרום נפאל

אם אתם מחפשים משהו קצת שונה, תוכלו לרדת למישורי דרום נפאל ולבקר בפארק הלאומי צ'יטוואן. בפארקים האלו תוכלו לעשות ספארי בג'יפ, בסירה וברגל, ולראות קרנפים, תנינים, קופים, ציפורים, ביזונים, ואם יש לכם מזל - אז גם פילים, נמרים וטיגריסים.

נפאל האמיתית

אל תטעו לחשוב שהאוורסט, האנאפורנה, קטמנדו, פוקרה וצ'יטוואן מייצגים את נפאל האמיתית. אלו אזורים מוכרים ומתויירים, על כל המשתמע מכך.

מי שרוצה להכיר את נפאל האמיתית יכול לצאת קצת מהמסלול, לכפרים הפחות מתויירים בעמק קטמנדו ומסביב לפוקרה ולטרקים במערב ובמזרח נפאל. הפארק הלאומי ברדיה הוא אלטרנטיבה פחות מוכרת לצ'יטוואן.

 

הכותב מנהל את קהילת הפייסבוק נפאל למטייליםמרצה על נפאל, ועוסק בייעוץ ותכנון טיולים לנפאל, הודו ומיאנמר. מוזמנים לעקוב גם באינסטגרם!