השכן הכמעט סודי של מיקונוס: הכירו את האי נקסוס

האי היווני נקסוס דורש יותר מאמץ מהשכן מיקונוס, אבל מעבורת קצרה תביא אתכם למקום הרבה פחות מתויר, עם חופים מרהיבים וסמטאות יווניות אותנטיות. הילה מור אלון חזרה משם עם המלצות פוטוגניות במיוחד

2kyqxx
נקסוס | צילום: הילה מור אלון

לוקח חיים שלמים לגלות את יוון, אבל לוקח רגע להתאהב בה. והקיץ הזה החלטנו לגלות איים פחות מוכרים, גם בגלל הקורונה שהנטייה היא לנפוש במקומות פחות המוניים, וגם בגלל שהגעה לאיים חדשים, שאין עליהם הרבה מידע, הופכת את תכנון הטיול למסקרן.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hila Mor Alon (@totravelive)

קצת על נקסוס

נקסוס הוא האי הגדול ביותר באיים הקיקלאדים , כשעה הפלגה ממיקונוס המפורסם, וחצי שעה מפארוס.
נקסוס הוא שילוב של כ- 100 קילומטרים של חופי ים עם מי טורקיז בלתי נגמרים, עיירות חוף עם סמטאות צרות שבתוכן מסתתרות חנויות וטברנות ציוריות, בהרים הנישאים תמצאו כפרים קטנים ואותנטיים עם ממכר תוצרת מקומית, כלים מחרס בעבודת יד, גבינות משובחות, תפוחי אדמה, ענבים, יין ועוד.
רוב המבקרים באי לנים לאורך החופים, וחופשתם מסתכמת בעיקר בים, ובעיר הבירה חורה שנקראת גם נקסוס טאון שם מתרכזות כל המסעדות, בתי הקפה, ברים, מועדונים וחנויות יפות.
למי שרוצה לחקור עוד את האי, מומלץ לצאת לטיולים עם מדריך מקומי, או לשכור רכב ולנסוע לאתרים היסטוריים, לכפרים של המקומיים ולמסלולי הטיול הרבים שהאי מציע, שאותם מומלץ לבצע בחודשים פחות חמים (אפריל-יוני).
לא תמצאו באי קלאבים וריזורטים אימתניים, רוב המלונות הם ברמה של 3-4 כוכבים הבנויים בסגנון כפר נופש עם בתים לבנים ומרפסות טורקיז הפונים לחופי הים הכחולים.

7ffcvl
לבלות בנקסוס הנהדרת | צילום: הילה מור אלון

איך מגיעים?

לנקסוס אין טיסות ישירות מישראל. ניתן להגיע לנקסוס במעבורת מנמל ראפינה באתונה, כ- 4 שעות הפלגה במעבורת מפוארת וממש נוחה, כך שהזמן עובר מהר. חוויה.
אנחנו נחתנו באתונה, מונית 20 דקות לנמל ראפינה, הפלגה לאי אנדרוס למספר ימים ומשם הגענו לנקסוס  עם המעבורת GOLDEN STAR FERRIES שיוצאת גם מנמל ראפינה.
למי שרוצה לחסוך זמן באי נקסוס יש שדה תעופה קטן המקושר ליבשת, חצי שעה- ארבעים דקות מאתונה ואתם שם.
עוד רעיון הוא לנחות במיקונוס ומשם מעבורת קצרה לנקסוס.
המעבורת תביא אותכם לנמל בעיר חורה (נקסוס טאון) שם מומלץ לשכור רכב ולטייל באופן עצמאי.

החופים המומלצים באי נקסוס

החופים באי נקסוס רחבים וארוכים, בשיא הקיץ הם מתמלאים תיירים ונופשים, אך באף אחד מהם לא תרגישו המוניות, שזה כל הכיף. אמליץ לכם על חמישה חופים שהיינו בהם לפי סדר עדיפות.

אגיוס פרוקופיוס – החוף שהכי אהבנו, מול המלון שלנו,נמצא בתוך מפרץ מוגן, המים שם בצבע טורקיז מהפנט, ללא גלים, גם כשיש רוחות, החוף מומלץ לזוגות ולמשפחות, ולאורכו תמצאו טברנות ומסעדות טובות. בחופי הים בנקסוס תשלמו על זוג מיטות שיזוף נוחות, שולחן ושמשיה במחירים הנעים בין 10-25 יורו ליום שלם. אחרי השעה 17:00 -חינם.

4cmisz
וואו. חוף אגיוס פרוקופיוס

מיקרי ויגלה – חוף מדהים שהזכיר לי איזה חוף בתאילנד, יש שם טברנה יוונית אחת עם אוכל יווני טעים, מים צלולים ונקיים, חוף שקט שמאד אהוב על המקומיים.

Yzrqxe
חוף מיקרי ויגלה

אגיה אנה- חוף ים שאהוב בעיקר על הצעירים, ממליצה להתמקם בביץ' בר שנקרא SANTANA BEACH CLUB ולרבוץ שם בפופים המפנקים עם קוקטיילים ומאכלים עד השקיעה המדהימה.

חוף פלאקה -חוף שאהוב מאד על הצעירים, צמוד לאגיה אנה, אך בעל אופי אחר ושקט יותר.

חוף אליקו – חוף מבודד ולא מסודר, בתוך מפרץ, מתאים לאוהבי השקט, לבאים לחוף מומלץ להסתובב בין המבנים הנטושים שהפכו לגלריית גרפיטי מושקעת ביותר.

העיר התוססת חורה - נקסוס טאון

המפגש הראשון עם נקסוס טאון יהיה כשתרדו מהמעבורת, שם תמצאו את כל שירותי התיירות המצופים מעיר תיירות, סוכנויות נסיעות, חנויות להשכרת רכב, תחנות דלק, סופרמרקטים של ספאר ועוד.
במהלך היום העיר שקטה יחסית, אך משעות השקיעה היא מתמלאת בתיירים ומקומיים, הטברנות והמסעדות מתמלאות עד אפס מקום (מומלץ להזמין מקום מראש, או לחכות על בסיס מה שמתפנה).
ממליצה בחום לטייל בסמטאות העיר העתיקה, הן קסומות כמו בתוך תפאורה מהסרטים, הכל אסתטי, אותנטי ונקי, בסמטאות מסתתרות טברנות וחנויות מיוחדות, ברחובות העיר תמצאו ברים ומועדונים מושקעים, אבל הכי כיף לשבת במסעדות בקו ראשון לנמל ולשקיעה, כל מסעדה שתשבו בה תספק את האווירה השלווה, והאוכל היווני תמיד אלוהי ולא מאכזב.

Knfhui
אפרול שפריץ מול הים | צילום: הילה מור אלון

בשקיעה מומלץ גם לטפס לגבעה התלולה ליד הנמל, שם תצפו בעתיקות ובשער הכניסה הענק המתנוצץ לו בגאווה – הנוף מלמעלה מקסים, למקום קוראים PORTARA VON NAXOS
למי שרוצה לחקור את פנים האי, יש הרבה מסלולי טיולים, כשמזג האוויר מאפשר, אנחנו נסענו לכפרים הקטנים בהרים במרחק של כחצי שעה מנקסוס טאון, בדרך עצרנו בבית מלאכה לכלי חרס בעבודת יד של משפחה מקומית, שם צפינו בהם מכינים את הכלים המיוחדים ואפילו קנינו פסל קטן למזכרת.

Zbauxk
הכפר פילוטי | צילום: הילה מור אלון

הכפר הראשון שביקרנו בו היה FILOTI כפר יווני אותנטי עם כנסיה מרשימה, הכניסה חינם, הרבה חנויות לממכר תוצרת מקומית. טעמנו שם גבינת עזים טעימה ביותר המיוחדת לאי נקסוס שנקראת MALE, משם נסענו עוד כרבע שעה נסיעה לכפר ציורי אחר בשם CHALKI זהו כפר קטן עם הרבה טברנות ובתי קפה שנעים לשבת שם ולהיכנס לתפאורה של יוון של פעם, אחלה לוקיישן לצילומים יפים, כמו בכל האי הנהדר הזה.

5dtzmc
סמטאות נקסוס | צילום: הילה מור אלון

למשפחות עם ילדים ראינו שיש פארק מים נחמד באזור המלונות.

ללון בבתי אבן עם מרפסות כחולות - איפה לישון בנקסוס?

מומלץ ללון לאורך החופים, אנחנו בחרנו ללון בכפר נופש יווני עם בתי אבן לבנים ומרפסות כחולות, המלון מדורג אמנם 3 כוכבים, אך הוא כמו חדש וברמה של ארבעה. קיבל ביקורות מעולות, שם המלון LIANOS VILLAGE המלון ממוקם במרחק הליכה מהחוף הכי יפה בנקסוס שזה יתרון – חוף אגיוס פרוקופיוס.
במלון יש בריכת שחיה נעימה, החדרים גדולים, הארוחת בוקר מצוינת, רק חסרון אחד, שבגלל הקורונה אסור לגעת בכלום מהבופה ועובדי המלון מלווים אתכם עם הצלחת מעמדה לעמדה וממלאים לכם את מה שאתם רוצים, קצת מביך, וגם יוצר תורים, אך התרגלנו כבר למצב ולהנחיות המשתנות כל יום בארץ ובעולם.

Vomcpr
הבריכה במלון ליאנוס ווילאג' | צילום: הילה מור אלון

טיפים נוספים

המחירים בנקסוס זולים עד סבירים, ניתן ליהנות במסעדות טובות במחיר של גג 50 יורו לזוג הכוללות 2 מנות ראשונות, עיקריות, שתיה וקינוח.
המחירים זולים בכ- 30% ממיקונוס השכן היקר, וכמובן גם מישראל, לפחות בהקשר של בתי המלון.
מה שיקר כאן זה הדלק – בסביבות 1.80 יורו.
ניתן לבצע בדיקת PCRלחוזרים בנקסוס טאון בעלות של 60 יורו, למקום קוראים : DIAGNOSTIKI NAXOU

את הדרך לאתונה תכננו לעשות במעבורת BLUE STAR FERRIES, הנה קישור להזמנה לאתונה ולעוד איים בסביבה.

בגלל שרצינו לחסוך בזמן, לקחנו טיסה משדה העופה של נקסוס המרוחק כ- 10 דקות נסיעה מהמלון שלנו, מחיר הטיסה כ- 90 יורו, יום לפני הטיסה. מאמינה שניתן להוזיל עלויות בהזמנה מראש.

 

עד כאן מהאי נקסוס שהיה בהחלט הפתעה נעימה, הגענו רק ל- 4 ימים ובהחלט אפשר לשהות כאן שבוע.

הילה מור אלון היא בלוגרית וצלמת ואחת ממנהלות קבוצת הפייסבוק "חו"ל זה כאן. לשאלות נוספות וטיפים מוזמנים לאינסטגרם של הילה https://www.instagram.com/totravelive/