להיות בטוחים: מה צריך לדעת על ביטוח נסיעות אחרי הקורונה?

לפני שאתם ממריאים אל החופשה שחיכיתם לה ארוכות אחרי תקופת הקורונה, חשוב להיות ערניים לשינויים שקרו לאחרונה בעולם התיירות ולדעת לשים לב לאותיות הקטנות בביטוחי הנסיעות. רונית סגל, מנכ"לית פספורטכארד עושה לכם סדר

Father,and,son,have,fun,on,the,beach,watching,the
רגע לפני שממריאים - חשוב לבדוק שאתם מבוטחים | צילום: Shutterstock

חשוב לדעת שביטוח נסיעות לחו"ל הוא מוצר מפוקח על ידי רשות שוק ההון. הרשות אף מפרסמת את מדד רשות שוק ההון שבודק ומודד את חברות הביטוח בהיבטים שונים כגון רמת השירות לצרכן, שיעור החזר תביעות ועוד. זאת על מנת שהציבור יוכל להיות בבקרה שקופה מול הנתונים.

אז לקראת עונת הנסיעות ריכזתי עבורכם מספר עצות שימושיות ואולי פחות מוכרות בכל הנוגע לבחירת ביטוח נסיעות:

למה חשוב לרכוש ביטוח נסיעות מגורם מקצועי (כגון סוכן ביטוח) בשנת 2022?

אנחנו חיים בעידן שבו להשיג מענה של שירות לקוחות אנושי הוא משהו שהופך לנדיר יותר ויותר. היום ניתן להזמין הכל אונליין, כולל את הטיסה, המלונות, רכב וכיוצ"ב אבל בכל הנוגע לביטוח מומלץ להתייעץ עם סוכן ביטוח. יש לשים לב ששוק ביטוחי הנסיעות מציע היום מגוון מוצרים ופתרונות ביטוח. סוכן הביטוח מכיר את כלל המוצרים ויכול להתאים את סוג הכיסויים הנדרש לאופי הנסיעה, תרחישי כיסוי נדרשים, מצבו הרפואי של הנוסע וכו. 

חוויית השירות בעת אירוע בחו"ל

למרות שנדמה שהקורונה לגמרי מאחורינו, עדיין קיימת האפשרות להידבק ולהיכנס לבידוד גם בחופשה. במקרה כזה ובכל מקרה רפואי אחר אנו נזדקק לשירותיו של רופא או כל הפעלה אחרת של הביטוח כמו למשל הארכת השהייה במלון בעקבות בידוד, נרצה שהפנייה לחברת הביטוח תהיה נוחה ונגישה ככל הניתן. אנחנו נרצה לקבל שירות מהיר מגורם מקצועי שייתן לנו תחושת ביטחון ויעלים את תחושת חוסר הוודאות בארץ זרה בעת אירועים מסוג זה. ישנן מדינות ששירותי הבריאות הם ברמה ירודה ולכן חשוב שגם הרופאים שעובדים עם חברות הביטוח השונות ידעו לתת מענה איכותי ומספק יחד עם טיפול מהיר של הפנייה. אני ממליצה לכם לוודא מראש ששירותי החירום מנוהלים ישירות על ידי חברת הביטוח ולא ע"י גורם חיצוני כדי למנוע טרטור ומורכבויות דווקא ברגע האמת של אירוע אותו אתם עוברים בחו"ל. 

Caucasian,happy,family,with,two,cute,small,kids,walking,at
הקורונה עוד לא נעלמה לגמרי, וצריך להיות ערוכים | צילום: Shutterstock

גם לאופי הנסיעה יש השפעה על התאמת הביטוח. נסיעה של תרמילאי לפסגת האנפורנה בנפאל, דורשת כיסוי אחר מנסיעה של משפחה ל-5 ימים ביוון. שימו לב למשל לסעיף הבא:

ספורט אתגרי – לא בהכרח מה שחשבתם

כיסוי ההכרחי שלא כדאי לוותר עליו הוא ספורט אתגרי וכולל בתוכו מגוון רחב של פעילויות שחלקן לא יישמעו לכם "אתגריות" כלל. בעת יציאה לטיול משפחתי ליער השחור כשנרצה לבקר בפארק חבלים או מגלשות אלפיניות נזדקק לכיסוי האתגרי. כמו גם רכיבה על סוסים, טיול ג'יפים, ספורט ימי או אומגה פעילויות אלו הן ספורט אתגרי לכל דבר. בעת רכישת הביטוח סוכן מיומן ידע ללמוד את מסלול הטיול שלכם ויאיר את עינינו לכך שיש צורך בכיסוי אתגרי על מנת להימנע ממצב שבו אנחנו עושים באופן ספונטני פעילויות אתגרי ללא כיסוי מתאים. 

Portrait,of,cute,little,boy,and,girl,walk,on,a
גם פארק חבלים לכל המשפחה נחשב אקסטרים... | צילום: Shutterstock

מעברים יבשתיים 

הרבה מהישראלים המחליטים לנסוע  למדינות השכנות שלנו כמו ירדן ומצרים נוטים לחשוב שאין צורך בביטוח נסיעות לחו"ל.  אסור לשכוח שגם במעבר יבשתי אנחנו בחו"ל. אנו יוצאים מהמדינה שמספקת לנו שירותי בריאות כאזרחיה ונכנסים למדינה שאין לנו בה כיסוי רפואי. 

מצב רפואי 

אנו נתקלים ביותר ויותר מקרים של אנשים שבוחרים לא להצהיר על מחלות בהצהרת בריאות בזמן רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל. אי הצהרה על מחלות רקע יכול למנוע קבלת כיסוי במקרה של צורך בטיפול רפואי בחו"ל. אי הצהרה מתאימה מובילה לסיכון גדול יותר וכל מה שמשתמע מכך. 

כיסוי לחפצים בעלי ערך

זיהינו צורך עולה וגדל של לקוחות לבטח פריטים ייחודיים, למשל: שעון חכם, אוזניות אלחוטיות, רחפנים, עגלת תינוק, טלית, תפילין ועוד'. חשוב לרכוש כיסוי זה, למצב של אבדן או גניבה, אם אתם לוקחים אתכם פריטים אלו לנסיעתכם.

למה חשוב לרכוש את הביטוח בזמן הזמנת הנסיעה 

אני ממליצה לרכוש את ביטוח הנסיעות מוקדם ככל הניתן. חשוב לדעת שביטוח הנסיעות מכסה אתכם מרגע רכישתו ולא מרגע הטיסה, בתרחישים מסוימים כגון ביטול נסיעה מסיבות רפואיות שלכם או של בן משפחה מקרבה ראשונה.  בשילוב עם כיסוי "מקיף קורונה" תוכלו להפעיל את הביטוח גם במקרה של בדיקת קורונה חיובית לפני הטיסה כיוון שישנם יעדים שעדיין דורשים בדיקה.

שיעור תשלום תביעות

כפי שציינתי קודם, רשות שוק ההון מפרסמת מדד המעניק ציון לחברות הביטוח על שיעור תשלום תביעות בפועל. חשוב לרכוש ביטוח מתוך ידיעה שברגע האמת, ברגע שיש לכם הוצאה שמכוסה בפוליסה, חברת הביטוח תכסה ותבצע החזר הוצאות אלו.