חמישה בתי מלון בסיישל שאתם חייבים לבקר בהם, ועדיף בלי ילדים

המלון שבו כתב איאן פלמינג את סיפורו של ג'יימס בונד, זה שממוקם באי של ה"רולינג סטונס" או אלו על חופי גן עדן. קבלו רשימה של מלונות לחופשה הבאה שלכם בסיישל

Hyifkv
המלונות של סיישל | צילום: גייל ציבלין זאבי ציבלין

איי סיישל הפכו בחודשים האחרונים לפופולאריים במיוחד בקרב הישראלים, אחרי שהיו במהלך הסגר השני ואחריו אחד מהיעדים הבודדים שהסכימו לקבל תיירים מישראל. אם מתחשק לכם גם להגיע למדינה הנהדרת הזאת עם החופים האקזוטיים והנופים המטריפים, הכנו לכם רשימת טיפים לסיישל וחמש המלצות שוות למלונות פה.

לפני שאתם בוחרים מלון, כדאי לדעת שעל פי עונות השנה המתחלפות, כך משתנים החופים בסיישל. בעונה מסווימת חוף יכול להיות סוער או שקט לחלוטין, הים מוצף באצות או נקי וצלול ולכן כדאי לבדוק מראש על פי התאריך שבחרתם להגיע. חודש אפריל נחשב לחודש מצויין לחובבי השנורקלינג והצלילות כי הים הכי צלול בתקופה זו. תקופה טובה זו נמשכת עד יולי. בקיץ (אוגוסט וספטמבר) הרוחות מנשבות חזק ולכן הים סוער! קחו את זה בחשבון לפני שאתם לוקחים שיט בים הפתוח. באוקטובר נובמבר מזג האויר אידיאלי עם רוחות חמות ולחות. דצמבר עד מרץ הם החודשים היותר גשומים בסיישל. שימו לב המחירים בכתבה מתייחסים לשבוע הראשון של נובמבר 2021.

המלון שנותן את התמורה הטובה לכסף – הילטון נורתהולם

ממוקם באי הראשי מאהה, הילטון נורתהולם, הוא המלון שנתן את התמורה הכי שווה לכסף. החדשות הטובות והחדשות הרעות (תלוי בכם), שהמלון לא מקבל ילדים מתחת לגיל 13, מה שהופך אותו לשקט ורגוע במיוחד.

למלון חוף קטן וקסום במיוחד, שהוא אתר שנורקלינג מהטובים ביותר בסיישל. המלון מספק ציוד שנוקלינג והדגים שתראו שם צבעוניים ונהדרים. אם יתמזל מזלכם תראו את שני צבי הים, שבאופן קבוע שוחים ליד החוף, לצד כרישים קטנים ותמנונים.

אחת האטרקציות היותר שוות שאפשר לעשות ממרפסת החדר הצופה לים ולשקיעות מרהיבות היא להעיף כדורי גולף לים. אל דאגה, כדורי הגולף מתמוססים במיים ובתוכם אוכל לדגים. בבר הג'ין של המלון מוגשים מדי ערב בזמן השקיעה קוקטיילים משובחים ונגן סקסופון מוכשר משלים את האוירה הסופר רומנטית.

מומלץ לקחת חדר עם בריכה פרטית , החדרים מאובזרים כראוי, מרווחים והבריכה גדולה ומאפשרת שחייה. רחצה לילית בים היא חובה וכל צוות המלון נותן יחסי אישי וחם. תוכלו להינות בחדר מארוחה צפה בבריכה, שתצטלם מדהים ותוציא לכולם את העיניים, ארוחה פרטית על חוף הים לאור נרות היא גם אופציה רומנטית מעולה והקרבה לחוף בבילון המפורסם, הופכת את המלון הזה ללא פחות ממושלם. לא פלא, איפה, שזה הלוקיישן בו איאן פלמינג בחר לכתוב את "FOR YOUR EYES ONLY".

Bctmxa
שקיעה בבריכה של מלון הילטון נורתהום | צילום: גייל זאבי ציבלין

Hilton Seychelles Northolme Resort & Spa

ADDRESS

North Coast Road, Glacis

Victoria - Mahe, Seychelles

2484299000+

מחיר לחדר: החל מ-380 אירו

המלון הטוב ביותר למשפחות - קונסטנס אפיליה

אחד המלונות הכי פופולאריים בקרב הישראלים ממוקם באי מאהה הראשי, ויש בכך לא מעט יתרונות. הוא קרוב לשדה תעופה ולא דורש טיסה פנימית נוספת או מעבורת. העובדה שאתם באי הראשי מאפשרת לצאת מהמלון למגוון של מסעדות זולות בסביבה, לבקר בחופים קסומים (אם כי לא באמת תרצו לעזוב את החוף של המלון, שנחשב לאחד היפים בסיישל) ובשאר האטרקציות שיש לאי להציע. תוכלו למצוא סופרמרקטים קרובים ולמלא את המקרר בשתייה וחטיפים לילדים ולמצוא שלל סירות במחירים שונים, שישמחו לקחת אתכם לימי טיול באיים נוספים.

אפיליה משתרע על שטח עצום עם שאטלים שעוברים כל הזמן בין החוף הדרומי לחוץ הצפוני שלו (בו אתם רוצים להיות). מאות חדרים בקטגוריות שונות של מחירים והמוצלחים ביותר (ללא ילדים) הם דווקא הסוויטות הגבוהות על ההר, עם נוף עוצר נשימה, שמגיעות עם רכב באגי לשימוש אישי, מיני בר חופשי ובאטלר. אם אתם לוקחים חדר רגיל תדאגו לבקש שיהיה קרוב לחוף הצפוני.

למרות שהמלון עצום ויכול להכיל כמות אדירה של אנשים לא מרגישים בו עומס בכלל. 650 אנשי צוות עובדים במלון. יש בו מבחר גדול של מסעדות שונות ומגוונת (מסעדת היליוס מומלצת), ספא עוצר נשימה (חובה!), מועדון ילדים עם  טרמפולינות שוות ומגוון של פעילויות. אבל,  גולת הכותרת – בשטח המלון יש את האומגה הכי שווה בסיישל. אם לקחתם חדר שלא מגיע עם אופניים תוכלו לשכור אותם במקום וזה בהחלט שווה את זה. הנסיעה באופניים בשבילי המלון מאד נעימה וקלה לכל המשפחה.

אם אתם טיפוסים ספורטיביים תוכלו להנות מחדר כושר מעולה, סקווש, ממגרשי טניס, כדורעף, טיולי הליכה בטבע מאורגנים מהמלון, חתירה בקייקים וכו'. רוב הפעילויות חינם. אם אתם חובבי טבע וחיות, יש האכלת צבים וסרטנים בחוף המלון.

Constance Ephelia

Port Launay, Mahé

SEYCHELLES

Tel: (248) 4395 000

Fax: (248) 4395 001

מחיר לחדר: החל מ- 460 אירו

המלון הטוב ביותר לתיוג – פור סיזנס

הישראלים אוהבים מאד את רשת פור סיזנס ובהחלט יש לכך סיבה טובה. המלון, ממוקם באי הראשי של מאהה, יושב על צלע הר ומשקיף לאחד החופים היפים ביותר באי. הרשת ידועה ברמת השירות המאד גבוהה שלה, וכל נהג באגי שיקח אתכם ממקום למקום במלון ידע את שמות כל בני המשפחה והעדפותיהם. הרשת, הפכה לסמל סטטוס מובהק. התקשורת עם צוות המלון היא באמצעות צ'ט באפליקציה.

Zjgjpj
החוף של מלון פור סיזנס | צילום: גייל ציבלין זאבי

טרם ההגעה למלון תמלאו שאלון העדפות מפורט והצוות המיומן ידאג להנעים את זמנכם בדרך הטובה והמפנקת ביותר עם הפתעות רבות לחדר במהלך השהות. אבל, על כל הטוב הזה תשלמו לא מעט וכל פעילות במלון או ארוחה במסעדה, דרינק בבר, או זירו על החוף יעלו לכם בהתאם (קח לדוגמא, ארוחה לזוג במלון יכולה להגיע בקלות ל-2000 שקל).

כדאי לשים לב שלא כל החדרים במלון טובים באותה מידה וכשאומרים לכם שלחדר יש נוף חלק לים, זו נורת אזהרה – רק אם תשבו בזוית מאד מסויימת, בין הענפים הצפופים של העצים, תראו פיסת ים כחול. מבאס.

המלון לא מציע כמעט פעילויות חינמיות, אבל חדר הכושר במלון מעולה, הספא משגע וכדאי לרצוי לשבת על הגג שלו לדרינק לפני השקיעה או לעשות יוגה. חוף הים של המלון מושלם לשחייה ומתאים גם לילדים ועם ההגעה לחוף תקבלו צידנית קטנה וחמודה עם מגבות קרירות לפנים, קרם הגנה ובקבוקי מיים צוננים. אמרנו פינוק?

אם תרצו לצאת מהמלון, כדאי לנסוע לאיזור המפלים הלא מרוחק או לחוף CAP TERNAY.

Four Seasons Resort

SEYCHELLES

PETITE ANSE, BAIE LAZARE, P.O BOX 1397, VICTORIA, MAHÉ

+(248) 4393000*

מחיר לחדר: החל מ-1260 אירו

המלון הרומנטי ביותר – סיקס סנסז

ממוקם על אי פרטי קטן (שהיה האי המועדף על הרולינג סטונס), רבע שעה בסירה מהאי פראלין, נמצא הסיקס סנסז, שהוא המלון הכי טוב להתבודד בו. החדרים בו עוצרי נשימה עם תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר. קבלו דוגמא לכמה הם יורדים לפרטים – ליד המיטה תמצאו קוביה, שכל מטרתה היא להחליט עבורכם אם היום אוכלים למטה במסעדה או בחדר...חדרי האמבטיה מצויידים בנדנדה משגעת עם נוף מושלם לים הפתוח.

Wpbkec
דנדה באמבטיה של הסיקס סנסז | צילום: גייל זאבי ציבלין

רמת השירות במלון היא מהגבוהות ביותר, עם באטלר פרטי, שיגהץ עבורכם אפילו את התחתונים אם תחפצו. כל יום תחכה לכם הפתעה קטנה, מתנה מהמלון על המיטה ואם יתמזל מזלכם, בזמן שתשבו בבריכת האינפינטי הפרטית שלכם תוכלו לראות להקות של דולפינים בים.

Pgfwme
מיני מוק בחוף של פראלין | צילום: גייל זאבי ציבלין

השקיעות הכי מרהיבות שתראו בסיישל הן במלון הזה, שממוקם על צלע הר. יש בו פרטיות מירבית לאורחים, אבל אין בו חופי רחצה מספיק יפים ושקטים.

פעילויות שהן חובה במלון הן לקחת קייק אל האי ממול, קוקו, שהוא אחד האיים היותר קטנים וקסומים והוא במרחק חתירה של רבע שעה. גם לה דיג המפורסם נמצא במרחק כמה דקות בסירה ואין לפספס סיור בו. סיסטרס איילנד ועוד איים קטנים נוספים מעולים לשנורקלינג וצלילות באיזור, מה שהופך את המיקום של המלון לאחד הטובים. למרות המחירים הגבוהים והיוקרה אפשר לגמרי להתלבש קז'ואל, ומאד מומלץ לקחת טיול בג'ונגל במעלה ההר עד לנקודת התצפית הגבוהה ביותר. המלון מארגן גם ארוחת שקיעה מטורפת על פופים, שהיא גולת הכותרת של המקום. הספא משגע ואפשר ורצוי להזמין מקום בבריכה שלו מראש. היא אחת היפות.

Six Senses Zil Pasyon

P.O. Box 696 - Angel Fish Bay Marina

Roche Caiman, Victoria

Mahé, Seychelles

reservations-zilpasyon@sixsenses.com

+248 467 1000

מחיר לחדר – החל מ- 1500 אירו

המלון המושלם לחובבי הגולף – קונסטנס למוריה

ממוקם באי פראלין, האי השני בגודלו בסיישל, קונסטנס למוריה הוא האופציה הכי שווה לחופשה עם או בלי ילדים. למלון יש את אחד החופים הכי יפים באי פראלין, רק שבתקופת פסח החוף סוער ואינו מוצלח. במרחק הליכה מהמלון יש את חוף לזיו, שנחשב לאחד החופים הכי יפים בעולם! המלון, שמשתרע על שטח עצום, שרובו מגרשי גולף משגעים, מציע שפע של מסעדות ופעילויות, שבאמת מתאימות לכולם.

ההתניידות במלון היא באמצעות אופניים וחובה לשריין לפחות יומיים לפעילות מחוץ למלון – גם בשמורת הטבע של קוקו דה מאר וגם לשיט בין כל האיים הקרובים לשנורקלינג, צלילות או האכלת צבי ענק.

במלון יש מגוון של קטגוריות שונות של חדרים וההסוויטות המשפחתיות על חוף הים הן הטובות ביותר.מומלץ מאד לצפות בשקיעה דווקא מכמה נקודות אסטרטגיות במסלולי הגולף, שם הצוות יכול לארגן לכם ארוחה קלה וסופר רומנטית. אפשר לעשות טיפולי אם ובת בספא, שיעורי גולף לכל המשפחה, לשחק טניס, להנות מסדנא להכנת רום או טעימת יינות,  ולבני 14 ומעלה יש אפשרות להתנסות ממש בעבודה במלון עם מדים. פעילות מהנה נוספת היא סדנת צילום, שבסופה יכינו לכם אלבום תמונות אישי ומקצועי.

כדאי לדעת שבמסעדות היוקרתיות של המלון נדרשים להגיע עם מכנסיים ארוכים.

Constance Lemuria

Anse Kerlan, Praslin

SEYCHELLES

Tel: (248) 4281 281, Fax: (248) 4281 001

מחיר לחדר: החלמ- 1690 אירו

Knziak
חוף הים הצפוני בקונסטנס אפיליה | צילום: גייל זאבי ציבלין

ועוד קצת טיפים על סיישל

האוכל הסיישלי נקרא אוכל קריאולי, והוא שילוב של אוכל צרפתי והודי. ספויילר – הם לא מתחברים טוב, אבל לכל המלונות יש מסעדות שהותאמו לחיך שלנו.

בסיישל אוכלים פירות רק בעונה שלהם. לדוגמא, בפסח לא תמצאו מנגו.  הדגים הם מקומיים וגם העוף. הבשר מיובא וגם רוב פירות הים.

המטבע המקומי הוא רופי. רוב המקומות מקבלים כסף זר, דולרים או אירו, לכן אל תחליפו הרבה כסף למקומי.

תקעי החשמל בסיישל הם כמו באנגליה ולא כמו בישראל. תביאו מספיק מתאמים, כי המלונות מספקים רק אחד לכל חדר.

אם אתם רוצים להגיע לפראלין, ומשם להמשיך לטייל בלה דיג המפורסם קחו בחשבון שטיסה פנימית (20 דקות במטוס קטנטן) ומעבורת עולים אותו הדבר. השאלה היא מה מפחיד אתכם יותר...

ניתן להתנייד בין האיים גם במסוק. הטיסה חוויתית ביותר, אבל יקרה מאד ויש הגבלת משקל קפדנית על המטען, אז בידקו מראש שהמזוודה שלכם לא כבדה מדי.

ישנו פרח צהוב יפהיפה ומאד נפוץ בשם כוכב בית הלחם. כדאי לדעת שאם תטעמו ממנו פשוט תמותו.

בסיישל אין חיות בים או ביבשה שמסוכנות לבני אדם, וזה אחד הדברים שגרמו להגדיר את האיים כגן עדן.

בפראלין ניתן עדיין לשכור רכב מקומי בשם מיני מוק, שהוא רכב פתוח, שמצטלם נהדר לאינסטגרם.

כדאי תמיד לבדוק – השכרת רכב ליום ברוב המקרים זולה יותר מאשר הסעה למלון. הנהיגה היא כמו באנגליה, בצד ההפוך וקשה להתבלבל היות ואין הרבה כבישים.

אזמרלדה היא הצבה הכי זקנה בסיישל. היא בת 195 והיא חיה בנחת באי אלדברה. אם אתם הולכים לראות את צבי הענק כדאי לדעת שהם יכולים לתת לכם ביס.

אם אתם תוהים למה המסעדות שעל חופי הים לא מאירות את הים בלילה וחשוך בהן , אז הסיבה היא שהאור מפריע לקינון של הדגים. איכות הסביבה וכזה...

אם אתם חושבים לקחת קייק ולחתור לבד, בידקו קודם עם מקומי שאין זרמים חזקים. לא מעט תיירים נסחפים ונזקקים לחילוץ.

אל תחכו לקנות מזכרות בדיוטי פרי. אין בו כלום והוא יקר. בגדול, אל תבנו בכלל על קניות בסיישל ואם אתם צריכים להביא מתנות לילדים – קנו אותם בארץ לפני הנסיעה והחביאו בבית.

בידקו את מיקום החדר שלכם מראש – עדיף חדר מול השקיעה. השקיעות בסיישל עוצרות נשימה וככה בבקרים תוכלו לשתות את הקפה שלכם מול הים בצל.

בכל המלונות בסיישל הקפידו הקפדה יתרה על מסיכות בחללים הציבוריים ועל נקיון. כל המלונות הציעו בדיקות קורונה לפני טיסה במלון עצמו בתיאום מראש.

באי מאהה אל תפספסו ביקור בחוף Anse Ntansance, חוף גולשים עם בר מיצים משגע וארוחה של דג בעלה בננה במאה רופי.