פריז נפתחת מחדש: עדכוני פוסט קורונה לפרנקופילים

פריז מתחילה לפתוח מחדש את שעריה לתיירים, חונכת מסעדות חדשות, פותחת גלריות ואפילו נערכת לאולימפידה הבאה. מה צריך לדעת בימים אלו על תיירות בפריז ועדכוני קורונה ואיפה נבדקים? ביקשנו מצבי חזנוב, פרנקופיל אמיתי ותייר קבוע בפריז להכין עבורנו עדכון עבור עיר האורות ביולי 2021. עשה חשק!

Paris,,france, ,april,8,,2017:,au,viuex,paris,d'arcole
חוזרת לשגרת התיירות - פריז | צילום: shutterstock

מגפת הקורונה שתקפה את אירופה באכזריות לא פסחה על צרפת וגרמה לה להיסגר בפני התיירים הישראלים. לשמחתם של הפרנקופילים במהלך החודשים מאי ויוני 2021, בעקבות החיסונים שהחלו לתפוס תאוצה, רמת הקורונה בצרפת החלה לרדת והיא החלה להיפתח לתיירות מחו"ל.

כיום (יולי 2021) כמעט כל מגבלות הקורונה בוטלו ותיירים ישראלים יכולים לחזור ולבקר בפריז. אולם האם פריז של 2021 זהה לזאת של 2019? לא בדיוק. לפי צבי חזנוב, הרבה דברים השתנו בעיר האורות, חלקם לרעה, חלקם דווקא לטובה, חלקם קשורים לקורונה וחלקם קשורים לנושאים אחרים לחלוטין. בכתבה הזאת אני אנסה לסכם בשבילכם את כל השינויים הללו על מנת לעזור לכם לתכנן את הטיול הקרוב שלכם לעיר האורות, למקסם את ההנאה שלכם ולמנוע מכם אכזבות מיותרות.

Paris,eiffel,tower,and,river,seine,at,sunset,in,paris,
חוזרת לעצמה, אבל עוד לא לגמרי. פריז | צילום: shutterstock

בדיקות קורונה - לא נעים אך לא נורא

הדבר הראשון שהשתנה השנה, בכל הקשור לחופשה בפריז, הוא הצורך בבדיקות קורונה בחזרה לארץ (ואם אתם לא מחוסנים, אזי גם ביציאה לצרפת). אין ספק שמדובר בבאסה אמיתית, במיוחד כששמעתי מחברים שביקרו בפריז שהצרפתים נוהגים לדחוף את המטוש היישר למוח, אולם זה לא משהו שבאמת יפגע לכם בטיול.

מעבדות הקורונה פזורות בכל רחבי פריז וניתן למצוא אותן בקישור כאן. כמו כן ממש לאחרונה נפתחה מעבדת קורונה גם במתחם היורודיסני עצמו וניתן להזמין תור לבדיקה באמצעות הלינק. לצערי החל מה 7 ביולי הבדיקות כבר לא יהיו בחינם ותצטרכו לשלם 49 יורו לאדם, אך בעיני זה עדיין מחיר נמוך לשלם עבור הזכות לבקר בעיר כה מקסימה כמו פריז.

נפתחו מוזיאונים חדשים שפשוט אסור לכם להחמיץ

פריז היא ללא ספק בירת המוזיאונים האירופית ויש בה עשרות רבות של מוזיאונים ומונומנטים שכמעט כל אחד מהם שווה ביקור (ועוד לא דיברתי על התערוכות המתחלפות). ממש לאחרונה, בדיוק בזמן לפתיחת פריז לתיירות הקיץ, נפתחו או נפתחו מחדש 3 מוזיאונים שכל אחד מהם לבדו שווה טיסה לפריז.

אוטל דה לה מרין  

זהו ארמון מפואר שהוקם במאה ה-18, כחלק מכיכר קונקורד, שנקראה באותה עת "כיכר לואי ה-15". במקום שכן משרדו של הממונה על הריהוט המלכותי ואחרי המהפכה הצרפתית, הפך הארמון למטה חיל הים הצרפתי.

כפי שאנחנו פינינו את משרדי הקריה ממתחם שרונה ויצרנו מתחם שמשלב בילוי וקולינאריה, ככה החליטו הצרפתים, לפני מספר שנים, להוציא את מפקדת חיל הים הצרפתי מהארמון ולהפוך אותו למוזיאון, אולם אירועים ומסעדת גורמה. התוצאה: חברי הטוב חזר מהארמון כולו נפעם ונרגש ולכם אני ממליץ להזמין כבר מעכשיו כרטיסים לביקור במוזיאון.

כתובת:  2 Place de la Concorde

אתר המוזיאון דרכו ניתן להזמין כרטיסים - בלינק

Nnhqek
אוטל לה מרין | צילום: רונן סאס

מוזיאון הקרנבלה

המוזיאון לתולדות פריז, אשר היה סגור במשך כמה שנים לשיפוצים, פתח מחדש סוף סוף את שעריו. מה השתנה? מעבר לשיפוצים קוסמטיים, מה שהכי חשוב מבחינת התייר שאיננו יודע צרפתית, הוא העובדה שהם הנגישו את המוזיאון כך שניתן למצוא את כל המידע גם באנגלית (ובשפות אחרות).

אני ממליץ בחום רב לבקר במוזיאון הזה, מכיוון שהוא יספק לכם את הרקע ההיסטורי הדרוש, על מנת להבין את כל מה שתראו במהלך שאר הטיול שלכם ולכן, אם ניתן, מומלץ לבקר בו ביום הראשון של הטיול שלכם. 

ודבר אחרון, אמנם מדובר במוזיאון חינמי, אולם בגלל מגבלות הקורונה יש צורך להזמין כרטיסים מראש (על מנת שיוכלו לשלוט בכמות המבקרים בכל שעה). תוכלו לעשות זאת באמצעות הקישור הזה. ודבר אחרון, אם אתם כבר שם, אל תפספסו את ביתו של ויקטור הוגו, אשר נמצא במרחק של כמה דקות הליכה. המוזיאון החינמי הזה נפתח גם הוא מחדש ממש לאחרונה והוא בהחלט מומלץ לביקור (במיוחד אם קראתם את הגיבן מנוטרדאם, עלובי החיים או ספרים אחרים שלו). תוכלו למצוא מידע על המוזיאון הזה כאן

כתובת: 23, rue de Sévigné.

Tqcpae
מוזיאון הקרנבלה | צילום: רונן סאס

האוסף של פינו ב Bourse de Commerce

המוזיאון האחרון, עליו אמליץ בפניכם, נמצא באחד המבנים הכי יפים של פריז (לטעמי) ולכן הוא שווה ביקור גם אם אתם לא אוהבים אוהבים אומנות מודרנית (כמוני).

מדובר במבנה שהוקם במאה ה-18 על מנת לשמש שוק לחיטה, במהלך ההיסטוריה הוא נשרף, נבנה מחדש ושינה את יעודו מספר פעמים. לפני מספר שנים החליטה עיריית פריז להשכיר את המקום למיליארדר פרנסואה פינו, על מנת שישמש משכן לאוסף שלו. 

לאחרונה, אחרי שיפוצים מסיביים, נפתח המקום לקהל הרחב והיום כולכם תוכלו להנות מהארכיטקטורה המדהימה של המקום ובמיוחד מהכיפה הסופר מרשימה והפרסקאות מהמאה ה-19.

כמו בשאר המוזיאונים, גם כאן תצטרכו להזמין את הכרטיסים מראש ותוכלו לעשות זאת באמצעות הקישור הזה.

מה קרה למסעדות בפריז בזמן הקורונה?

כמו בישראל הקורונה עשתה שמות בעולם המסעדנות הפריזאי. כתוצאה מכך מסעדות רבות לא הצליחו לשרוד ומאוד יתכן שכשתחזרו לפריז תגלו שכמה מהמסעדות האהובות עליכם נסגרו.

מצד שני, מסעדות חדשות החלו להיפתח לאחרונה ובאופן כללי נראה שהקורונה הביאה לחיזוק אופנת "אוכל הרחוב" והדבר הביא לא רק ליצירה של מסעדות חדשות אלא של מתחמי אוכל חדשים.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Yaya (@yayarestaurant)

אחת הדוגמאות לכך הוא מתחם אוכל בשם Street Lab, שהוקם בחודש פברואר ברובע ה-11 על ידי קבוצת המסעדנים Eleni. מדובר במתחם שמזכיר את ה Food Court בקניונים שלנו (רק עם אוכל טעים לשם שינוי) בו יהיו מספר מסעדות מהן ניתן לקנות מאכלים שונים ולאכול על הבר (או לקחת טייק אווי לדירה שלכם).

 

תמצאו שם מסעדה שמתמחה בפירות ים, אוכל יווני, מסעדת המבורגרים ואפילו עוף מטוגן. בקיצור, אוכל לא מתוחכם במיוחד אך טעים, במחיר נגיש ואווירה צעירה.

תוכלו למצוא עוד מידע על המסעדות במתחם באמצעות הקישור הזה.

מתכוננים לאולימפיאדה

דבר אחרון שיתפוס את תשומת לבכם, היא העובדה שפריז כרגע עוברת שדרוג תשתיות מסיבי לקראת האולימפיאדה שתתרחש בה בשנת 2024.

הבשורה הטובה היא שפריז תהפוך למאוד תיירותית כלפי התיירים (לדוגמא: הגעה משדות התעופה של פריז באמצעות הרכבת תהפוך לקלה ומהירה יותר, רחובות רבים יהפכו למדרחובים ועוד). החיסרון הוא שיתכן מאוד שחלק מהמקומות שאתם מכירים בפריז יראו כמו אתרי בנייה. 

אולם אל דאגה, אני מבטיח לכם שחלק ניכר מאוד מרחובותיה הקסומים של פריז, בנייניה וגניה, ישארו בדיוק כמו שזכרתם, וממילא, אין יום שבו לא משפצים בפריז בניין כזה או אחר. לכן, גם אם בחלק מהמקומות יתכן ותתקלו באתרי בנייה, זה לא נורא. פשוט דלגו עליהם באלגנטיות צרפתית ותכניסו אותם לתוכנית הטיול הבאה שלכם לעיר האורות.

לסיכום

פריז עברה לא מעט שינויים בעקבות הקורונה חלקם הגדול לטובה אך חלקם נעימים פחות. למרות כל זאת, אם נסכום את היתרונות והחסרונות של העיר במצבה הנוכחי נגלה שהיתרונות עולים בהרבה על החסרונות וגם אם אתם לא פרנקופילים כמוני שזקוקים למנת פריז ישירות לוריד כל שנה, אני מבטיח לכם שתבלו שם חופשה נפלאה.

Paris,,france, ,june,04,,2019:,people,eat,on,terraces
עוברת הרבה שינויים, אבל האופי הקסום נשאר | צילום: shutterstock

צבי חזנוב הוא פרנקופיל (אוהב תרבות צרפת) והבעלים של האתר "פרנקופילים אנונימיים", האתר המוביל בעברית בכל הקשור לצרפת ותרבותה. במידה ואתם מתכננים טיול לפריז אתם מוזמנים להיכנס למדריך שלו על פריז למטייל ותמצאו בו מסלולי טיול, מידע על אטרקציות, המלצות על מלונות ומסעדות ועוד.