ניו יורק פוסט קורונה: אטרקציות חדשות במנהטן

סוף סוף ניו יורק יוצאת מהקורונה - ומתחילה להתעורר עם אטרקציות חדשות, פארקים שווים, תערוכות ובתי קפה. לשמחתנו - ארה"ב מחוץ לרשימת המדינות האדומה וישראלים מחוסנים אינם נדרשים לבידוד בכניסה, אז הנה כמה עדכונים חמים שאתם צריכים לדעת על התפוח הגדול (בהנחה שיש לכם ויזה...)

Af1qippkxoljilz4d Iffj2e4zkr4b
ניו יורק מחכה לכם | צילום: זיו הלפמן

סוף סוף ניו יורק יוצאת מהקורונה -  ומתחילה להתעורר עם אטרקציות חדשות, תערוכות ובתי קפה. אמנם טיול פוסט קורונה בניו יורק יהיה מעט פחות ספונטני ממה שהורגלנו לפני 2020, מכיוון שבהרבה מהאתרים ובכל המוזיאונים תדרשו לרכוש כרטיסי כניסה מראש - אבל נכון להיום היא פתוחה לגמרי למעט הצגות ברודווי שיחזרו לקבל קהל רק ב- 14/9/21. לשמחתנו - ארה"ב מחוץ לרשימת המדינות האדומה וישראלים מחוסנים אינם נדרשים לבידוד בכניסה, כולם נדרשים לפעמים לעטות מסיכה במקומות מסוימים וההצגות בברודווי צפויות לחזור באמצע ספטמבר אם לא יהיו גלים נוספים.

זיו הלפמן, תושב העיר ומדריך טיולים בה ואחותו תמר גרינברג בעלת בלוג הטיולים "החיים סילאן?" הכינו לנו את רשימת האטרקציות המעודכנות שיש לתפוח הגדול להציע לנו בימים אלו.

אטרקציות חדשות במנהטן ניו יורק

שלושה פארקים חדשים שנוספו לעיר:

Little Island – פארק צף שנפתח בפיר 55. הפארק פתוח משש בבוקר ועד  . 

Xykddc
Little Island | צילום: זיו הלפמן

Domino Park

מתחת לגשר ווילאמסבורג בברוקלין. ליד בית הזיקוק לסוכר "דומינו" שנסגר.

Uzxoth
דומינגו פארק | צילום: זיו הלפמן

Hudson River Pk פארק אקולוגי בפיר 26 על נהר ההדסון

זהו פארק אקולוגי חדש שהוא חלק מ Hudson River Park הוותיק, נחנך בספטמבר 2020 בטרייבקה, והוא המקום לאלו שהתעייפו קצת מן האינטנסיביות של העיר, ומחפשים להירגע בטבע. תמצאו כאן רציף בן 2.5 דונם המשמש בית גידול למגוון גדול של צמחיה מקומית ומגוון בעלי חיים ימיים. לצד המאפיינים האקולוגיים, ישנם בפייר 26 מגוון של אפשרויות בילוי: במזח מתקיימים סיורים מודרכים לכל הגילאים, ניתן לצפות בשפל ובגאות ולהנות מהשקיעות היפות והרומנטיות ביותר בניו יורק. בנוסף, יש במקום מדשאות, מגרשי ספורט, נדנדות מוצלות, כסאות נוח ומושבים מסתובבים המציעים נקודות תצפית מגוונות ואפשרויות רגיעה.

Af1qipoe2wzqfiydw X8vrpcfgmhjz
פארק הדסון | צילום: זיו הלפמן

ומה עוד?

ב-1/1/21 נפתחה תחנת רכבת חדשה ומודרנית שהיא חלק מתחנת פנסילבניה פן סטיישן התחנה נקראת Moynihan Station. בתחנה החדשה והמוארת ניתן להנות מאמנות במרחב הציבורי עם יצירות אמנות מעניינות וטובות שנבחרו בקפידה.

Hudson Yards - האדסון יארד" (רחוב 34 על השדרה העשירית) 

אזור מתחדש שנפתח עוד לפני פרוץ הקורונה. ניתן למצוא שם בין השאר את התצפית "The Edge" שהיא אחת הגבוהות בעולם וכן ואת  ה- Vessel עליו ניתן לטפס וממנו נשקף נוף יפה של ניו יורק. 

בגלל התאבדויות שהתרחשו ב- Vessel מי שירצה לטפס עליו חייב להזמין  מינימום שני כרטיסים. 

Uopgch
נוף נהדר מהתצפית, ווסל | צילום: זיו הלפמן

High Line Park  - לא חדש אבל מומלץ מאוד לסור לפארק ההיי ליין שנמצא בדרום מערב מנהטן, בקרבת נהר ההדסון. הפארק בנוי על  תשתית של מסילת רכבת נטושה, ואורכו כ-2.33 ק"מ. זהו פארק בעל עיצוב מקורי ומיוחד גם בשל הצמחיה האורבנית המיוחדת שבו, גם בגלל הריהוט הכולל בין השאר, מיטות שיזוף וגם בשל העובדה שהמקום מחויב לרעיון של אמנות טובה לכולם. הפארק הוא אחד מהמקומות המעולים של "אמנות במרחב הציבורי" וניתן למצוא בו עבודות מצויינות של אמנות (מודרנית) הנבחרות בקפידה. אל תחמיצו.

Fotografiska - מוזיאון צילום שנחנך בדצמבר 2019 זהו הוא סניף שלישי של מוזיאון שהוקם לראשונה בשנת 2010 בשטוקהולם ובהמשך פתח סניף שני בטאלין אסטוניה. במוזיאון יש חללי תצוגה גדולים ומרשימים שבהם נערכות במקביל כמה תערוכות. הרעיון העומד בבסיס המוזיאון הוא לעודד שינוי בעולם באמצעות הצילום, שהוא כלי ייחודי ועוצמתי ביכולת שלו לעצב רגשות ולספר סיפורים.

ארועי קיץ נוספים בניו יורק

Ceaport Cinema על גדות ההדסון נערכים במהלך הקיץ ערבי הקרנת סרטים תחת כיפת השמיים על מסך גדול. ניתן להזמין אוכל ושתיה

 Brayant Park כמדי קיץ מציע המקום הופעות מוזיקה, תאטרון ומחול בחינם, בכל יום רביעי בבוקר מתקיימים במקום שיעורי יוגה לרווחת הציבור 

סיורים מודרכים בניו יורק והסביבה: הדרך הכי טובה להכיר את הדברים החדשים בעיר היא פשוט לצאת לסיורים עם מדריכים מקומיים. אחת ההמלצות היא להצטרף לסיורים של ZIVINNY בשפה העברית ולהכיר איתו מקומות שבודאות לא נמצאים במדריכי התיירות באינטרנט.

ומה עושים מחוץ לניו יורק?

אאוטלט חדש בסטייטן איילנד: מי שלוקח את המעבורת החינמית לסטייטן איילנד שבמהלכה ניתן לצפות די מקרוב בפסל החירות, ימצא בתחנה הסופית אאוטלט חדש בשם Empire outlet בנוסף לאאוטלט ניתן למצוא שם אנדרטה קטנה לזכר קורבנות 9/11.

The Bronx

לא רק מקום הולדתה של ג'ניפר לופז. הברונקס מפורסם במיוחד בגן החיות שלו אבל,  כדאי להגיע גם בגלל ה- Little Italy הכייפי שלו, וגם בגלל התערוכה של יאיואי קוסמה המתקייימת בגנים הבוטנים של הברונקס עד ה- 31/10/21.

Brooklyn 

עוד תערוכה שווה המתקיימת כרגע (עד 5/9/21) במוזיאון ברוקלין היא תערוכה של האמן Kaws.

Zkzyfm
רוצו לראות את התערוכה של האמן הזה! Kaws | צילום: זיו הלפמן

אם אתם כבר בברוקלין אולי תרצו לדגום גם את שוק האוכל של טיים אאוט, עליו נכתב כאן

שוק האוכל בוויליאמסבורג מתקיים כל שבת בין השעות 18:00 - 11:00. פרטים כאן