מינכן מחכה לכם: מה מחכה לתיירים המחוסנים בקיץ הקרוב?

ממש בטיימינג מושלם לכבוד משחקי היורו, גרמניה פותחת את שעריה לתיירים ישראליים ומינכן מתעוררת משנת חורף ארוכה ומתחילה לחזור לחיים שהכרנו לפני הקורונה. אז מה אפשר למצוא בבירה הבווארית ועל מה לא כדאי לוותר בביקור בעיר? תושבת העיר ובלוגרית הטיולים גלית ויינברג עם המלצות חמות וכל מה שצריך לדעת על ההגבלות שנותרו

Vyxjje
חוזרת לחיים - מינכן | צילום: גלית ויינברג

לקח לה הרבה זמן, אבל בסוף גם גרמניה מתחילה לחזור לשגרת הקורונה. המלונות, המסעדות והמוזיאונים נפתחו, ואין הגבלה על מספר האנשים שנפגשים באירועים אם הם מחוסנים. נכון לתחילת יולי, חובת עטיית מסכות תקפה רק לחנויות ולתחבורה ציבורית. לכבוד האירוח של המשחק בין ספרד לשוויץ הסופ"ש במינכן, בלוגרית הטיולים גלית וינברג הכינה לכם רשימת המלצות על אחת הערים היפות באירופה, אשר שופעת מבנים מפוארים והיסטוריים ומציעה מגוון מקומות לבקר בהם, פארקים ירוקים ושלל מוזיאונים.

מכיכר Marienplatz ועד כיכר Karlsplatz

המרכז ההיסטורי של מינכן הוא ללא ספק כיכר השוק המרכזית עוד מאז ימי הביניים, כיכר מריאנפלאץ. במרכז הכיכר ניצב בית העירייה החדש המרשים עם השעון (גלוקנשפיל) שמנגן עם בובות מרקדות מספר פעמים ביום, מגדל מריה עם הפסלון המוזהב של מריה בראשו ובית העירייה הישן בחלקה המזרחי של הכיכר. בסמוך לכיכר מריאנפלאץ נמצא מתחם השוק ויקטואלינמרקט (Viktualienmarkt) המציע שפע של דוכני פירות וירקות, גבינות, מאכלי ים ובשרים. זמן מצויין לעשות הפסקת צהריים במקום וליהנות משפע מסעדות הרחוב המעוצבות ודוכני הבירה הידועים של מינכן. הרחוב מכיכר מריאנפלאץ לכיכר קארלפלאץ (המכונה גם שטכוס) הוא רחוב להולכי רגל בלבד, עמוס חנויות והומה אדם. זהו המקום המושלם לחובבי השופינג בסטייל. פחות מקילומטר של מבנים מרשימים הכולל רשימה ארוכה של של בתי כלבו וחנויות. בכיכר קארלפלאץ תמצאו מזרקה גדולה ותיירים ומקומיים המשכשכים רגליים במים בימים חמים.

 

Processed With Vsco With M5 Preset
כיכר מריאנפלאץ בימים חורפיים | צילום: גלית ויינברג

הגנים האנגליים (Englischer Garten)

הפארק הגדול ביותר בעיר ואפילו גדול יותר מהסנטרל פארק בניו-יורק. גודלו הוא 3750 דונמים רבועים בהם שטחים עצומים של כרי דשא, אגם מלאכותי ובתי בירה. זהו מקום מפגש למשפחות וחברים לאורך כל ימות השנה. אפשר למצוא בפארק את ה- Monopteros, מקדש נוי עגול המתנשא לגובה של 16 מטרים שנבנה בין השנים 1833-1837 בסגנון יווני על גבעה מלאכותית. התצפית משם לעבר הגנים האנגליים ומגדלי מרכז העיר היא נהדרת, במיוחד בשעת השקיעה. מקום אייקוני נוסף בגנים הוא המגדל הסיני. בניין הפגודה בסגנון סיני קיסרי מתנשא לגובה 25 מטרים ומבוסס על עיצוב משנת 1789. הפארק הוא קסם אירופאי במיטבו. מתאים להליכה רגלית, ריצה או רכיבה על אופניים או קורקינט אותם ניתן למצוא בכל פינת רחוב. אם אתם מגיעים לאזור הפארק הקרוב לרחוב Prinz Regenten, תציצו מעל מעקה הגשר לעבר הגולשים המנסים לתפוס גלים על זרם חזק במיוחד בנהר. תוכלו למצוא אותם בכל שעות היום. הגולשים נמצאים ממש בסמוך לכניסה למוזיאון האמנות המודרנית Haus Der Kunst, שם תוכלו תמיד להיכנס לאחת או יותר מהתערוכות המתחלפות.

 

Processed With Vsco With M5 Preset
ה- Monopteros בגנים האנגליים | צילום: גלית ויינברג

הפארק האולימפי ומוזיאון BMW

אם הגעתם בגלל כדורגל אז אתם בוודאי חובבי ספורט ותמצאו עניין לבקר בפארק האולימפי של מינכן (Olympiapark) שהוקם לרגל אירועי אולימפיאדת מינכן שהתקיימה בשנת 1972, בה נרצחו 11 ספורטאים ישראליים באירוע טרור. תוכלו לבקר באצטדיון האולימפי, לטפס (באמצעות מעלית) למגדל המתנשא לגובה של 291 מטרים לתצפית על העיר כולה וכמובן לבקר באנדרטה המחודשת לזכרם של הספורטאים הישראלים. מעבר לכביש תראו את הבניין המרשים של BMW. במוזיאון של חברת הרכב המובילה תמצאו תצוגת מכוניות ואופנועים מרשימה, הדגמות רכב ואף תוכלו לצפות בנסיעות מבחן במסלול שבתוך המבנה.

1uuyfk
אנדרטת חללי אולימפיאדת מינכן

4aljms
צילום: גלית ויינברג

טירת נימפנבורג (Schloss Nymphenburg)

אם יש לכם זמן ליהנות קצת מארכיטקטורה ולבקר בארמון, תוכלו להגיע לטירת נימפנבורג המשמש ארמונה של משפחת המלוכה הבווארית עד היום. הטירה מוקפת בגנים רחבי ידיים, המעוצבים בסגנון אנגלי ובכניסה תמצאו ברבורים רבים המהווים אטרקציה פוטוגנית במיוחד.

אם אתם מגיעים לביקור של יותר מימים ספורים, תוכלו למצוא שלל נקודות עניין, מסלולי הייקינג ואגמים עליהם תוכלו לקרוא עוד בבלוג הטיולים "בלוגלית".

Processed With Vsco With G3 Preset
טירת נימפנבורג

גלית ויינברג, בעלת בלוג הטיולים "בלוגלית" ובעלת המותג "מסעות נשים יוניק - בוטיק" מתגוררת במינכן בתשע השנים האחרונות.

Cjjnam
הפארקים של מינכן מחכים לכם | צילום: גלית ויינברג